Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji retro

17. 03. 2020
15
14
799

,,Já to tady prostě miluju," jásá kamarád cestou z našeno záchůdku.

,,Zase je mi sedmnáct!!!!" Ne, nemáme zde léčivý pramen, ale na bedničce umístěné u stropu je už 50 let dědečkem ručně psaná cedulka:

                                Po spláchnutí ještě jednou

                                krátce zatáhnout!!!!!!!!!!!!!!

 Pořád ta stejná,  jen občas trochu fixou obtažená písmena.

Všichni to po celá léta dodržujeme. Nic se tu nemění, vše má své místo. Staří lidé změny neradi.

Jen ten Brutar v koupelně chybí. Ale vzpomínky na něj jsou stále živé.

,,Běžte, děvčátka, a pěkně zatopte pod Brutarem. Ať se ta koupelna hezky vytopí." Maminka to s námi myslí dobře. Je nám šestnáct a občas bychom se mýt měly. S kamarádkou Olinou jsme tady prožily mládí.

Brutar se plnil horem vodou a dole se topilo. Tak jsme vyrazily do akce. O půl hodihy později......

,,Už jste tu koupelnu vytopily?" volala mamka.

,,Ty vole!!!!", zařvaly jsme svorně a vyrazily. Tak rychle jsme ještě nikdy koupelnu neuklidily. Když máma dorazila ze zahrady, nic nepoznala, jen voda byla vlažná.

Chalupou mohu projít poslepu nejenom já, ale i všichi ti, kteří zbyli z té dávné, krásné doby. Vše je na svém místě. I moje maminka. Jen tatínek chybí.

,,Tak hezky běžte a dejte na sebe pozor," vyprovází nás maminka (babička a prabička).  S kamarádem jsme pár důchodců a jdeme ke Dvoum lipám na pivo. Ty tam jsou doby, kdy by nám nenalili.

,,Ty tady taky nezlob, maminko," neodpustím si popíchnutí. Ještě mohla dodat:

,,A do deseti doma!" Tak to říkávala před mnoha lety a my jsme se šklebili.

Stojíme na stoletých pískovcových schodech a je nám zase sedmnáct.

Je krásné být mladí.

 

 


14 názorů

Jak se to vezme. :-)))


trojort
23. 03. 2020
Dát tip

...a tak nebezpečné... :)


Díky, Majaks.


Jak to vypadá, jsme si věkově blízcí. Děkuji i za vaše vzpomínky.


K3
17. 03. 2020
Dát tip

Ano, je to krásné vzpomínání. I já to mám ve svých vzpomínkách uložené.


Nami 99
17. 03. 2020
Dát tip

Krásné vzpomínání.


Alegna
17. 03. 2020
Dát tip

Vrátila jsi mě do mládí, taky jsme měli v koupelně podobné zařízení :-)


,,Ty vole!!!!"......a je nám zase sedmnáct.....hmmmm.....*/***


Kočkodan
17. 03. 2020
Dát tip

,,Už jste tu koupelnu vytopily?" volala mamka.

 

,,Ty vole!!!!", zařvaly jsme svorně a vyrazily.

 

Tak tohle bych mamince nikdy neřekl, maximálně tatínkovi… ;-)


Gora
17. 03. 2020
Dát tip

Copak brutar, to byl pojem:-), a jak snadno přetekl:-))

Milé, Evži...


Děkuji za milá slova a hezkou vzpomínku.


bixley
17. 03. 2020
Dát tip Nami 99

Taky spoustu věcí takhle živě vidím, ale u něčeho bohužel už nemám srovnání. Domek po dědovi a babičce je už skoro třicet let prodaný. Ani byt, kde jsme v brně bydleli v dětství, už nemáme. Každopádně když jsem před několika lety přijela do Tovačova, kam jsme jezdili za babičkou a za dědou, mě překvapilo, jak je tam všechno malé. V dětských očích je vše hrozně veliké... Hezký odskok do mládí. T.


Dneska se chodí do důchodu v sedmnácti...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru