Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ze zvyku

Výběr: Karpatský knihomoľ, Pomerančová, atkij, Gora
18. 03. 2020
25
36
2997
Autor
Můra73

 

 

na nočním stolku

mezi psem a vlkem

leží její svatost kočka

do ticha zasekává drápky

do dvojího vytí

blýská očima

 

ze zvyku   Jesko

pohladím ti hřbet

zapředeš noci 

 

a den    bude mít

měkké tlapky

 

   

     


36 názorů

PavelK
21. 07. 2020
Dát tip

Kdyby mě probudilo blýskání kočočích očí v hodině mezi psem a vlkem, tak by pro mne následující den asi neměl měkké tlapky.

:-)

...ze zvyku   Jesko

pohladím ti hřbet...

To jsou právě ty nejobyčejnější věci, které dělají dny měkčí.

Báseň se mi líbí.


hezký obraz....pohladilo měkkou tlapkou.....*/***


Můra73
22. 03. 2020
Dát tip

ysslandia, dlouho jsem volným veršem nepsala, potřebuji si k němu znovu osvojit přístupy. Tenhle text je ještě poměrně čerstvý, zkusím se mrknout znovu v průběhu týdne, třeba uvidím východiska. Díky za kritiku.


ysslandia
22. 03. 2020
Dát tip lawenderr

Už to čítam asi piaty krát ...veľmi sa mi páčil úvod.Prvá sloka neskutočne vypinkaná a dotiahnutá na maximum.Asi preto som potom cítila akúsi už nie maximálnu disciplinovanosť v tom zbytku ...stále mi tam vadilo napr ...deň bude mít mäkké tlapky ...a miesto toho by som sa uspokojila trebárs deň na mäkké tlapky ...to iste trebárs pohladím ti ...tam by som opätovne už zasa zavrhla zámeno ...

 pre mňa vzhľadom k tomu dokonalému začiatku ten zvyšok trochu menej dotiahnutý ...aj keď napísané je to citlivo s láskou s lyrickou polohou ...


K3
22. 03. 2020
Dát tip

Krásná, hebká báseň.


Ramona
22. 03. 2020
Dát tip Můra73

Rendle, není žádný přečin číst básně jako anonym, nebo jako filuta :-)  Myslela jsem to tak, že odkaz Peťuly se vztahoval k dřívějším příspěvkům, ne k těm našim ;-) Nezpochybňuji fakt, že dílo autora je vždy nahoře. Takže technik a netechnik by spolu neměli konstruovat perpetuum mobile, ještě by to mohlo nedejbože fungovat :-))))


O.Pasir
22. 03. 2020
Dát tip

Nejsem vyzbrojen teoretickými znalostmi, takže se mi to "jenom" LÍBÍ


Jakožto pro kočičího milovníka je pro mě tato báseň velmi oslavná i oslovující. S jistými prvky jakéhosi tajemna, něžnosti a měkkosti. Byla by zajímavým zátiším pro můj obývák.  


Ramona
21. 03. 2020
Dát tip

Rendle, záleží, jestli čteš díla po přihlášení, nebo reverso jako anonym :-)


Petula
20. 03. 2020
Dát tip onaline

Výše uvedené kritky sice mají co do sebe,

ale i tak fantazie a pohlazení naskočilo…

Asi, že jsem kočičí… *

_____________________________________

|||-_-|||

 


dadadik
20. 03. 2020
Dát tip

:)


kouzelná_květinka
19. 03. 2020
Dát tip cvrcka, Můra73, Aru

já budu trochu urýpaná... lehce mi tu chybí  zdůvodnění výběrů, tip chápu, ale tak výběr by tu mohl zanechat alespoň řádek...

a moc se mi líbí, jak píšeš, že necháváš na fantazii čtenáře, co si představí, jak to vezme, jak si dosadí. Navíc je to za mě právě otevřené tak akorát, aby se čtenář nezasekl u druhého řádku s tím, co tím vlastně a jak bylo myšleno...

Raději mám tedy psy, jak kočky :-)

omluva za vrácení se :-) už mlčím!


Můra73
19. 03. 2020
Dát tip atkij

Nechala jsem v textu části otevřené pro čtenáře, díky za hledání :)


Helena
19. 03. 2020
Dát tip

Na mě při čtení působilo sloveso příst hned nadvakrát, spojování tenkých vláken, i vrnění kočky na znak spokojenosti, že se cítí dobře, v bezpečí, uvolněně. A hodilo se mi tam teda obojí, zapředeš nocí/noci

vrnění hlasitější, které pronikne ticho noci (instrumentál)/ nebo ten 3. pád - jako poděkování tmě za ten klid :)) A množné číslo mě u noci vůbec nenapadlo, až díky vám :-)


atkij
19. 03. 2020
Dát tip

Jejda, to není třeba, já jsem jen šla čirou náhodou zrovna kolem;)

Každý(á) čteme tak trochu po svém a to je přeci zrovna na poezii (i této basni) fajn:)


Entropia
19. 03. 2020
Dát tip

atkij: "noci" v dativu, tedy ve 3. pádu? Zapředeš komu/čemu: noci? Já jsem to vzala jako 4. pád: zapředeš (ve smyslu opředeš) noci, něco jako "očaruješ" noci, aby dny byly "měkčí"... No nevím, jestli tolik interpretačních možností bylo úmyslem autorky, raději už s těmi svými prchám...


lawenderr
19. 03. 2020
Dát tip

- já to brala noci jako noci:), tzn. množné číslo - že toho zlého bylo hodně a to, co následuje, už je jen jedne čirý den ... nebo tak ňák, prostě mi noci zapadly ... :)


atkij
19. 03. 2020
Dát tip

Podle mého čtení mi z kontextu vyplývá využití dativu, tudíž mi tvar "noci" gramaticky sedí. Pokud se tedy interpretačně nemýlím. 


Entropia
19. 03. 2020
Dát tip

Mám dotaz: může být „noci“ v jednotném čísle, když je v jednotném čísle i „den“? Tedy „zapředeš noc“ a pak (v důsledku) „den bude mít měkké tlapky“? Dávalo by mi to gramaticky větší smysl. Pokud to tedy správně chápu(?).


Můra73
19. 03. 2020
Dát tip

Mandragora, pokud vidíš v textu nějaké prvky, které mohly a měly být využity, napiš, prosím svou verzi. Ať vidím, jak by to mohlo a mělo vypadat, těším se na ni. :) 

 


od dvojího vytí do konce mi to přijde výborné

v první část by se dalo polemizovat o - mezi psem a vlkem a pak asi i o tichu, jestli to není trochu profláknuté

po pravdě, kdyby se nemělo používat již vymyšlené a dříve více použité, nic by nezbylo


vesuvanka
19. 03. 2020
Dát tip

ze zvyku   Jesko

pohladím ti hřbet

zapředeš noci  

 

a den    bude mít

měkké tlapky

 

Krásná je celá báseň :-))) TIP


Ten závěr! A vůbec celé je to báječné.


tečna
18. 03. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ, Gora

Něco pěkného mi běželo hlavou když jsem to četla :)

krásně napsané a vůbec to neruší noční klid*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru