Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji babiččiny příběhy - O stromové víle

19. 03. 2020
9
14
688

Na úpatí Lužických hor žije v chaloupce stará babička. Dříve tu žili spokojeně i s dědečkem a užili si spoutu legrace. 

O ty veselé i zvláštní příhody bych se s vámi podělila. Zkusím to tak,  jak mi to babička vyprávěla.

 

                                             O stromové víle

Stalo se to asi tři týdny potom, co děda umřel a babička dostala děsivý kašel. I přes antibiotika vypadala velmi zuboženě a celé tělo ji bolelo.

,,Jen chvíli jsem si po obědě zdřímla," vypráví. Pak prý najednou stála u okna do zahrady.

A uviděla neuvěřitelnou věc.

Stará jabloň se zavlnila, vyšla z ní ženská postava a pomalu kráčela k oknu.  Měla na sobě dlouhé šaty středověkého střihu a splývavý závoj.

,,Zastavila se uprostřed květinové zahrádky, asi tři metry od okna a koukala na mne," líčila mi to babička.

Já bych se asi ukryla v útrobách domu, ale to v bdělém snu nejde.

,,Haló, paní, hledáte někoho?" Babička otevřela okno a přívětivě osobu oslovila.

Ta otočila hlavu a v šedavém obličeji se nic nepohnulo.

,,Kdybyste něco potřebovala, řekněte si," lákala ji babička a divím se, že nenabídla buchty a kafíčko.

Žena se zvolna vydala na cestu ke svému stromu a s pomalým rozplýváním do něj opět vstoupila.

Zřejmě to byl dobrý duch zahrady, nebo byla prostě zaskočena babiččinou dobrotou.

Pak dorazily stíny srnek a vše bylo zase  v pohodě.

 

P.S.  Babička není blázen. Špatně vidí a tak mnohdy zahlédne to, co my nikdy nespatříme.


14 názorů

Mně se to vypravování také líbilo, i když babička měla obavu, abychom si nemysleli, že je blázen. Ale to jsme tak trochu všichni. :-)


Svět kolem nás skrývá ještě mnohá tajemství a v přírodě může být spousta skrytých bytostí. Proč by v jabloni nemohla žít víla? Možná byla zaskočená babičinou nabídkou, nebo se prostě jen potřebovala projít a pak se vrátila domů :)


Gora
19. 03. 2020
Dát tip

Že zdravíme a díky za vyprávěnky:-)


Vy jste na nás tak hodní a píšete samé krásné věci. Moc vám děkuji, zítra za ní jedu, moc ji bolí oči a snad jí pomohu. Držte nám palce.


lawenderr
19. 03. 2020
Dát tip

krásnááá :) si ji přečtu ještě na dobrou noc


Alegna
19. 03. 2020
Dát tip

krásný příběh a babičce ho věřím do puntíku, mám k tomu své důvody :-)


Gora
19. 03. 2020
Dát tip

Babička je vlastně skoropísmačka:-)


vesuvanka
19. 03. 2020
Dát tip

Krásný příběh :-))) TIP


Nami 99
19. 03. 2020
Dát tip

Moc hezké.


já chci ještě.....tak krásně vyprávíš...*/**********


Kočkodan
19. 03. 2020
Dát tip

Mne tam mate ta jablon. Jinak bych si tipoval na paní Sárku.

Takhle to vypadá nejspís na výborne namaskovaného a prevleceného Petra Jablonského, který si delá srandicky ze tvé babicky. U nej se ovsem trochu divím, ze nevyuzil i svoje hlasové imitátorské schopnosti.

 


Čudla
19. 03. 2020
Dát tip

Babička má poetickou duši. /*


Moc ti děkuji, Renato.


bixley
19. 03. 2020
Dát tip

Evži, ať už babička viděla kohokoli, je to krásný příběh o jejím dobrém srdci.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru