Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sám - apokalyptický denník

22. 03. 2020
0
0
181

Príbeh Tea Hurdlesa, mladíka, ktorý sa z prírody vracia k civilizácií aby zistil, že tá prestala existovať.

Čo sa stalo?

Toto je jeho denník.

Deň 2. (ukážka)

V noci som zacítil prenikavý a veľmi nepríjemný zápach. Zo začiatku mi pripomínal nejaký kov, hrdzavý kov. Časom sa však tento zápach stával takým výrazným, že som jeho horkú chuť cítil až na jazyku. Začalo ma páliť v hrdle a v nosných dutinách. Napil som sa vody a ukryl pod prikrývku. Chvíľu som rozmýšľal, čo môže byť príčinou tohto kovového zápachu. Čudoval som sa, ako je možné, že ho cítiť až tu – na mieste tak vzdialenom od všetkého priemyselného a ľudského. Potom sa mi podarilo zaspať.

...

Do fľašky som si nabral čerstvú vodu, nasadol na bicykel a vyrazil. Bicyklovalo sa mi ťažko. Únava z nepokojnej noci sa opäť začala prejavovať. Dokonca sa zmenilo aj počasie, teraz bolo zamračené a krajina sa ponorila do hustej a ťaživej atmosféry. Modlil som sa, aby nezačalo pršať. Cesta sa mi zdala oveľa dlhšia, ako keď som išiel opačným smerom. Podarilo sa mi dostať defekt, našťastie sa to však stalo necelý kilometer od farmy, a tak som prešiel pešo, tlačiac bicykel pred sebou.

Naša farma teraz z diaľky vyzerala naozaj strašidelne. Šedá obloha dokresľovala okolie pokryté suchou trávou, ktorá viala vo vetre ako v starých filmoch. Niekoľkokrát som sa podvedome obzrel cez rameno. Mal som naozaj nepríjemné pocity. Odložil som bicykel a vošiel do domu.

...

Doma som nikoho nenašiel. Neprichádzali ani s príchodom večera, a tak som sa rozhodol, že si ľahnem do postele a prečítam pár poviedok. Čítal som však iba očami, text som nevnímal. V hlave sa mi zrodila podozrievajúca myšlienka – za ten čas, čo som sa vrátil, som ani raz nezazrel žiadne farmárske vozidlo a ani iný pohyb na prašnej ceste pri našej farme. Znepokojovalo ma to.

 

***Pre viac informácií sleduj www.facebook.com/samdennik***

 

***CELÝ DEŇ NÁJDEŠ V KNIHE***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru