Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji lékaře

23. 03. 2020
9
13
652

Předem upozorňuji, že se nejedná o jakýkoli výsměch nebo znevažování nemocného člověka.

 

Babička má zelený zákal. Při změně kapek se dostavila nepříjemná reakce a byla jsem přivolána na pomoc.

Dorazila jsem v pátek dopoledne, ale stejně nebylo možné se někam dovolat a tak jsem selským rozumem člověka se stejnou diagnózou postupovala ke zmírnění příznaků.

,,Tady máš mami odvar z kuklíku, to ti na ty oteklé oči uleví," máme to vyzkoušené a fungovalo by to, kdyby to nebyla naše babička. Vše si udělá po svém.

,,Kde máš ten odvar?" Hledám všude.

,,Tu je,  v tom plechovém hrnku," přiznává babička, ,,jen jsem to přihřála na sporáku."

Pozvolna při dalších podobných situacích pracuji k infarktu. Dny se sunou k pondělku a k dosažitelnosti odborné lékařky. Dostihla jsem ji v jiném městě, tam alespoň vzali telefon. Tak prý odpoledne tady v ordinaci.

,,No, vy vypadáte, co jste proboha dělala?" žasne doktorka. ,, Doufám, že jste si na to nedávala heřmánek."

Jelikož nemluví moc nahlas, babička neslyší. Připadá mi, že úmyslně ohluchla.  Zahulákám otázku tak, že by to mohlo být slyšet i na chodbě.

,,Jo heřmánek, ten je moc dobrý," povykuje na oplátku babička.

,,NE !!!" zařveme s doktorkou stereo. Babička udiveně hledí oteklýma očima.

Vysvětlím situaci s kapkami.  Je to těžké pořízení, babi se najednou promění v nesvéprávnou osobu a já se nedivím, že doktorka někdy vůbec neví, co s ní. Vyšetření jsme úspěšně dotáhly do konce a po návštěvě lékárny dojely na chalupu.

Došlo na rozdělení léků.

,,Tady to bude ráno a večer, píšu ti to krabici. Toto jen na noc a tyto kapky 5x za den." vysvětluji pomalu a názorně. Zároveň píši ke všemu veliké cedule.

,,Ráno v poledne a večer si budeš mazat na víčka tu mast." Znovu názorně ukazuji.

,,Na co potřebuji vědět, kde má lékárny Max," oponuje babička, která už zase slyší něco jiného.

Nekřičím. Nahlas a důrazně to opakuji znovu a  znovu.

Přála bych si, aby zase trochu viděla.

Jednou je to moje máma a za pár let na tom mohu být stejně. 

Zatím ještě vidím a budu se snažit, aby mi to dlouho vydrželo.

Pojedu domů, autem to mám hodinu dvacet.

Musím si také odpočinout.

Za pár dní jdeme na kontrolu.

Netěším se.

 

 

 

 


13 názorů

Děkuji, Čudlo, budu se snažit.


Čudla
24. 03. 2020
Dát tip

Přeji hodně sil. Jak fyzických, tak hlavně psychických. /*


Jo, to bych měla, jen se obávám, že jsem trochu cholerická. Budu se snažit.


Alegna
24. 03. 2020
Dát tip

nemáš to lehké, ale máš dobré srdíčko, tak hodně sil*


Díky, Renato, já vím, že nejsem sama, kdo něco takového prožívá.


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

Chápu, se starými a navíc nějak nemocnými lidmi je težké pořízení. Můj 88-letý otec upoutaný na lůžko po amputaci nohy například nevidí velký nápis v televizi, ale pak najednou chce, abych sebrala na koberci smítko, které nevidím ani já.  Ale to nevidění a neslyšení je určitě druh obrany. Hezké vylíčení trampot. 


Děkuji, Luboši, za pochopení,


Ano, Andělko1, je to o strachu, že nepochopí, co se po nich chce. Taky se umím vypnout, ale máma je přeborník.


Andělka1
23. 03. 2020
Dát tip

CHÁPU, SOUCÍTÍM ZNÁM...

J e to vlastně i moc smutné. Je to jejich chování sebeobrana proti bezmoci...neslyší, nevidí...Každý bychom si měli vyzkoušet. Mně stačí každý rok mé Pobyty ve Tmě na týden. Navíc tam nesmí být nic slyšet, aby se odpojilo sluchové zařízení...hi...hi..Oni ho umí odpojovat, kdy se jim chce...ale nedivím se. Asi to začnu trénovat...hi..Doma je to náhodou bezva a legrace, na mne i sestru, už též jsme babičky - naše máti, 93 let, bere hůl, ale zatím s ní tluče do podlahy a sprostě nadává...hi...Jenom si ani nechci představit, jak to je v oněch zařízeních pro seniory. Jak si tam asi  uleví od vnitřní zloby, když něčemu nerozumí, neslyší.....jaké mají informace, aby neměli strach, když mohou slyšet jen půlku...atd...jak...jak...


Kočkodan
23. 03. 2020
Dát tip

Tak já se možná pokusím o vtipně zabarvený komentář také až příště. Dnes jen přidám svou trošku do mlýna pochopení.


Děkuji, pochopení je to, co asi potřebuji nejvíc. Příště zase bude něco veselého.


...zvenku to vypadá  humorně.....ale občas je to fakt cesta k infarktu....hezky se mi četlo.........*/***


Gora
23. 03. 2020
Dát tip

Rozumím, Evži:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru