Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Roušky a okénka

24. 03. 2020
9
17
1014
Autor
bixley

Vyhlášený nouzový stav a karanténa nás vedou k improvizaci a miniaturizaci. Improvizací myslím vyrábění roušek z čehokoli. Chůze městem je teď jakousi zvláštní módní přehlídkou roušek, jejich materiálů a nejroztodivnějších vzorů. Tuto pomyslnou přehlídku si musí dělat každý individuálně, kdepak by se dnes konala roušková přehlídka před publikem! Nemyslitelné.

Miniaturizace se zase týká různých okýnek, kde se vydávají léky, jídlo i jiné produkty objednané přes internet. Člověk zaklepe na okýnko, přijde příslučný orouškovaný zřízenec a žádané zboží vydá.

Mám zkušenost s obojím. Nosím roušku spíchnutou z kusu jakéhosi mančestru, který jsem našla doma. Špatně s ní vidím na schody a do tašky, takže je to chvílemi náročné. Nedávno jsem se vypravila do lékárny, která vydává léky u okýnka. Na ulici před uvedeným okýnkem stálo spořádaně několik zákazníků v patřičném rozestupu. "Prosím vás, já tady mám e-recept, můžu vám nadiktovat kód?" řekla jsem poté, co jsem přišla na řadu. Na ulici je ale dost provoz a lékárník mě neslyší. Chce, abych dala mobil do jakéhosi šuplíčku. Vezme si mobil holýma rukama bez rukavic! Za chvíli se vrátí, vrací mi ohmataný mobil a žádá 123 korun. Nedá se platit kartou, dávám mu pětistovku. Opět mi vrací tři stovky a hlavně ohmatané drobné. Jsem malá a do šuplíčku nevidím, okýnko je totiž vysoko, tak drobné sbírám jen po hmatu. Je výdej u okýnka opravdu tak ideální? uvažuju.

Ale pak mi napadne, že rouškou bychom se měli chránit i před počítačem, tam jsou také viry, možná ne koronaviry, ale rozhodně komputerviry. A okna - Windows - máme taky. Jen nevím, jestli bychom jim v karanténě neměli říkat Little Windows nebo Hatches - okénka.


17 názorů

bixley
30. 03. 2020
Dát tip

Díky, fialko, za tip.


bixley
27. 03. 2020
Dát tip

Oprava: díky!


bixley
27. 03. 2020
Dát tip

Fíky, zeledo. Máš pravdu, doba je náročná.


zeleda
26. 03. 2020
Dát tip

Je bláznivý čas. Chybí mi styk s přáteli, Roušky jsem si některé zhotovil, některé vyrobil a desinfikoval, brýle se mi zamlžují, ale žiji. A nijak zvlášť nestrádám. Ale pokud to bude trvat dlouho, mohou přijít i psychické problémy. Pěkně jsi to popsala. Tip


bixley
25. 03. 2020
Dát tip

:-)


Alegna
25. 03. 2020
Dát tip

taky v roušce nevidím na schody*


bixley
25. 03. 2020
Dát tip

Díky, revírníku, za tip.


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

To máš pravdu, Kočkodane. S rouškou se dá těžko nasávat... :-)


Kočkodan
24. 03. 2020
Dát tip

Možná se trochu sníží intenzita nasávání a „postižení“ budou mít příští den jen okénka...


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

Díky za tip,dievča z lesa.


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

Díky, blacksbath. :-)


dobře vystižené a závět skvělý........*/******


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

Díky za přídavek, aleši.


aleš-novák
24. 03. 2020
Dát tip Alegna

v naší hospůdce prodávají z okna domácí piva. Jen v lahvích...


bixley
24. 03. 2020
Dát tip

Díky oběma.


Gora
24. 03. 2020
Dát tip

Souhlas s Evženií... to, že bez rukavic/vzhledem k profesi/ nemile překvapuje :-(


Vystihla jsi to moc dobře.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru