Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji babiččiny příběhy - Pohádka o Čárlím

25. 03. 2020
11
16
732

 

                                      Pohádka o Čárlím

Za rovinou a dolinou a asi tak třemi řekami, v chaloupce pod horami, žil dědeček Hříbeček a babička Houbička.

Zas taková pohádka to nebude. Na počátku byl psík jako dárek pro babičku, aby si nepřipadala tak sama, když je děda pořád někde pryč .

,,Ten je krásný," rozplývala se Houbička, ale Hříbeček čul nějakou nepravost. Taky co čekat od malého psíka.

Přinejmenším to, že dobrmaní ovčáček pěkně vyroste.  Tomu se na chaloupce líbilo.

Zahrada, babička a ňamky byly super, s děděčkem to bylo horší. 

Ptáte se proč? Že by neměl rád zvířata? (ta k jídlu ano)

Má i nemá. Cizí pes mu nevadí, ale s vlastním by musel potupně bojovat o babiččinu přízeň.

Pak přišel ten telefonát.

,,Musíte si Čárlího vzít zpátky!"

,,Proč?"

,,Dědeček to nemůže vydržet."

,,Co nemůže vydržet?"

,,Už nechce spát v garáži na skládacím lehátku!"

,,A proč to, proboha, dělá?"

,,On je tam s Čárlím, aby v noci neplakal."

,,Kdo, dědeček?"

,,Ne, pes."

Nebylo divu, že toto babiččino geniální řešení dědoušek nestrávil. Po pravdě řečeno se mu nedivím.

Když jsme se té představě dosytosti nasmáli, darovali jsme Čárlího rodině s dětmi, kde nikomu nepřišlo divné, že s nimi pes žije i spí doma jako člen rodiny.

Všichni byli spokojeni, jen babičce se někdy zasteskne.


16 názorů

Díky, trojorte, za úsměv.


trojort
27. 03. 2020
Dát tip

... :-)...


Karla9
26. 03. 2020
Dát tip

Tak to se moc těším*


Nevadí, mám psy moc ráda. Kdysi jsem o nich napsala celou řadu povídek, ale pod jiným jmémem. Některé opráším a zasmějeme se.


Karla9
25. 03. 2020
Dát tip

Náš pes je zvyklý spát na polštáři. Já si ten svůj celou noc držím, aby mi ho nezabral, ale manžel se se psem rád podělí a někdy o polštář do rána přijde úplně. Jednou jsme odjeli na víkend a syn si pozval na pomoc sedm kamarádů. Sedm proto, že máme osm postelí. Na našem dvoulůžku spal jakýsi mladý pár. Po návratu jsem se syna ptala, jak to zvládli. Zajímalo mne, zda náš rozmazlený pes nerušil mladé ženy a muže v noci kňučením ze svého pelíšku. Překvapilo mne, že kňučením vskutku nerušil. Spal totiž na svém místě - na polštáři. Představa mladého zamilovaného páru, kterému spí cizí pes u hlavy, mi přišla úsměvná. Zeptala jsem se tedy: "A nevadilo jim to?" "Vadilo, ale co mohli dělat." Pravil syn lakonicky.

PS Evženie Brambůrková, snad se na mne nebudeš zlobit, že ti tu zabírám tolik prostoru se svým vyprávěním:-) 


Evženie Brambůrková
25. 03. 2020
Dát tip Gora, Nami 99

Chtěla bych vám všem moc poděkovat za krásné  komentáře. U nás je pro psíky vždy dost místa. 


Čudla
25. 03. 2020
Dát tip

Ta představa pobavila. /*


Já s prvním psíkem spala na lehátku v hale na zemi...aby neplakal. Měl tam určené místo. Jinam nesměl. Teď bojuju o kousek místa v posteli....krásně jsi ta zachytila......*/***


Nami 99
25. 03. 2020
Dát tip

Kočkodan -

to musím někdy vyzkoušet.  Manželku jakoby přehlídnu a přivítám se jenom s Alíkem. To si myslím bude víc, než žárlivá scéna.


Gora
25. 03. 2020
Dát tip

Milé, Evži, i komentáře pod:-)), o zvířatech já vždycky ráda...


Kočkodan
25. 03. 2020
Dát tip

Spíš bych očekával, že bude děda spát s nějakou kočkou.

Mimochodem Evži, začínáš svými dílky silně konkurovat Příběhům lišky Bystroušky.

 

Nami, to ale nebylo nic proti peklu, které by nastalo, kdybys po příchodu domů obejmul a dal pusu Alíkovi.


Nami 99
25. 03. 2020
Dát tip

Ale i pejskové umí žárlit. Vždycky když jsem přišel dmů z práce a obejmul a políbil manželku, mohl se náš Alík zbláznit.


Alegna
25. 03. 2020
Dát tip

babičce se nedivím*


bixley
25. 03. 2020
Dát tip

Taky to znám, přítel žárlil na mého psa. Bohužel už pejska nemám a nového si asi kvůli dalšímu žárlení nebudu moct pořídit. :-(


Nami 99
25. 03. 2020
Dát tip

Hezké.


Andělka1
25. 03. 2020
Dát tip

:-))...to znám mnoho řípadů, kdy páníčkové žárlí na pejsky...ale, kdy je nakonec ta láska největší od toho páníčka, který nechce o psovi ani slyšet."Odříkaného chleba nejvíce"...nebo tak nějak?? vzpomenu  si na toto moudré příšloví v mnoha jiných situacích...:-))...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru