Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji babiččiny příběhy - O nebezpečí hlasité hudby

26. 03. 2020
8
9
521

 

                                                O nebezpečí hlasité hudby

Děda měl hudbu rád. Hrál na několik nástrojů a hezky zpíval. Ale rádio bylo na prvním místě.

V každé místnosti na chalupě bylo rádio nebo televize. Rád je opravoval a pak nahlas pouštěl.

,,Dobré ráno," přišel do kuchyně a pustil rádio.

,,Vypni to, hrozně to řve," protestovala babička, která má naopak ráda ticho.

,,Budu u snídaně něco poslouchat,"nedal se zastrašit, ale vzápětí odešel s chlebem v ruce a zavřel za sebou dveře.

Babička zatím začala vařit a pustila si digestroř.  Při  tom rachotu byl řev rádia zanedbatelný. 

,,Jdu zkontrolovat ten kus komína nad kotlem," sdělil děda do chodby, ale nikdo ho nemohl slyšet.

Nevěnoval tomu pozornost a v dílně si pustil další rádio. Pěkně nahlas.

Přistavil si štafle ke stropnímu okénku ( asi 2 metry nad zemí) a vlezl tam. Jak sebou mlel, aby se tam vešel, podkopl si štafle. To se ostatně dalo čekat.

Uvězněn v malinké půdičce v dílně za domem,  vystrčil hlavu z okénka a začal volat na babičku.

,,Maruš, pojď mi podat ty štafle!!!!" Mohl hulákat do ochraptění.  Babička, o 10 metrů dál, v kuchyni  za dvojími zavřenými dveřmi, s rachotící digestoří a na plné pecky hrajícím rádiem, byla stejně vzdálená, jako by právě přistála na Měsíci.

,,Pomoc," řval děda s hlavou vystrčenou do dílny.

,,Pomoc!!!! Já tady nechci umřít!!!!! Ječel ze všech sil.

,,Copak mě nikdo neslyší?!?! Hulákal marně s různými obměnami snad hodinu.

Otočit se a seskočit pozpátku se bál i když to nebylo vysoko. Nebyl už nejmladší.

A pak se na něj usmálo štěstí v podobě souseda, který na vedlejší zahradě zaslechl mezi břesknou dechovkou podivné zvuky.

Našel ochraptělého dědečka visícího hlavou dolů z okénka, přistavil štafle a zachránil mu život.

Pokud by se někdo naivně domníval, že to dědu z hlasité hudby vyléčilo, tak opravdu nikoli.

Ještě  to vylepšil o televizní Šlágr.

Pak to mělo grády!!!!!


9 názorů

Jsem mile překvapena, že jste se zase přišli pobavit s mými staroušky. Děkuji za milá slova.


krásné vyprávění...jako ostatně vždy.....*/****


Gora
26. 03. 2020
Dát tip

Co Čech, to... Hezky, Evži.


Čudla
26. 03. 2020
Dát tip

Děda byl veselá kopa. /*


Kočkodan
26. 03. 2020
Dát tip

Ano, do jisté míry platí – ticho léčí, hudba zabíjí. (u dechovky jsem cosi tušil už od dětství)


bixley
26. 03. 2020
Dát tip

hezký příběh. Možná si dědeček pořídí mikrofon... :-)


Alegna
26. 03. 2020
Dát tip

:-) perná hodinka, nechtěla bych zažít*


Nami 99
26. 03. 2020
Dát tip

"Pane, drnčí vám blatníK." "Co? Já neslyším, drnčí mi blatník."


Nami 99
26. 03. 2020
Dát tip

Hezké vyprávění.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru