Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-03 (březen 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 04. 2020
1
11
1935

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za BŘEZEN 2020

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v březnu 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |Ph|Ma|K3|Go|Cr|bi|Ir|St|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |il|ja| .|ra|os|xl|en|ar|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |og|ks| .| .|sf|ey| .|ga|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |yn| .| .| .|it| .| .|ze| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |y | .| .| .|te| .| .|r | .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .|r | .| .| .| .|
------------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+
1. Naděje . . . . . . / revírník . . . . .| 1| 3| 3| 3| .| 3| .| 1| 2| =16 bodů
2. Jalovčinka . . . . / Vigan . . . . . . | .| 2| 2| .| 2| 2| 1| 2| 1| =12 bodů
3. Maltézské pláně. . / miromurka . . . . | .| .| 1| .| .| 1| .| 3| 3| = 8 bodů
4. úryvek Karel zamlada / Majaks . . . . .| .| .| .| .| 3| .| 3| .| .| = 6 bodů
5. Balijské cestoviny / Květoň Zahájský. .| .| .| .| 1| 1| .| 2| .| .| = 4 body
6. Pokladna . . . . . / lastgasp . . . . .| .| 1| .| 2| .| .| .| .| .| = 3 body
7. Lekce . . . . . . ./ Danny . . . . . . | .| .| .| .| .| .| .| .| .|

 Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za duben 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do neděle 19. dubna můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Balijské cestoviny 1) Candidasa
Maltézské pláně
Lekce
Pokladna
Naděje
Jalovčinka
úryvek Karel zamlada

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

NOMINACE BŘEZNOVÝCH prozaických děl

Do středy 8. dubna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v březnu 2020
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Balijské cestoviny 1) Candidasa

Maltézské pláně

Lekce

Pokladna

Naděje

Jalovčinka

úryvek Karel zamlada

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


11 názorů

Lakrov
20. 04. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Maltézské pláně autora miromurka je zvláštní text, pro mě okouzlující. Připomíná mi něco, co možná také nedávno (nebo dávno?) bylo na Písmáku nebo to možná nebylo na Písmáku, ale jen v mých (taky?) snech... Prostě to ve mně probouzí cosi netušeného...

2. Naděje autora revírník: Je v tom velká dávka porozumění přírodě a podřízení se jejím zákonitostem, a není to jen tokové to mentorování co dnes děláme špatně a jak dřív bylo líp; je to vlastně porovnání vlastních dlouholetých zkušeností se skutečným stavem, do něhož příroda (v tomto případě představovaná lesem) za ta léta dospěla. Z úvodní frustrace stavem části porostu (kůrovec) se postupně vyklube naděje, zakončená až skoro dojemnou zmínkou o bezvýnamé délce lidského života v porovnání s délkou života protagonisty této povídky -- lesa. A kdybychom se neviděli...

3. Jalovčinka autora Vigan: Začátek (první odstavec) je takový "nijaký" (snad kvůli větě ...pojedu na blízkou pumpu pro benzín... (slovo blízkou mi v ní vadí), ale dál už je to napsané skvěle a nutí mě to číst bez zastavení a bez jakéhokoli zadrhnutí až do konce.

 

OSTATNÍ:

Balijské cestoviny 1) Candidasa autora Květoň Zahájský je vtipně napsaný cestopis, z něhož se čtenář zábavnou formou dozvídá to, co by v turistických průvodcích hledal marně. Těším se na pokračování.  

Lekce autora Danny je cosi jako bajka v nezvyklých kulisách a s "nebajkovým" závěrem. Ten závěr mě vlastně trochu zklamal -- jako by v něm něco chybělo, ale jinak se mi to po celou dobu líbilo a četlo se to taky dobře, a tak doufám, že to "chybění čehosi v závěru" je jen můj vrtoch.  

Pokladna autora lastgasp Úvodní odstavec mi přijde takový "oficielní" -- snad je to autorův záměr. Dál je to lepší a najdenou zjišťuji, že se při čtení celkem bavím -- taková veselá historka to je, možná by byla ještě působivější, slyšet ji jako mluvené slovo v podání dobrého vypravěče. Závěrečný odstavec mi pak stylem připomíná oficielnost odstavce úvodního a koukám, že je téměř totožný, takže ta jeho oficielnost asi byla záměrná.  

úryvek Karel zamlada Karel, podle toho, jak je popisován, musí být pěknej "pošuk". Jen z toho textu nějak nedokážu poznat, jak je vlastně Karel starý: Z první stránky (z věty ...Když mu bylo osm, dávno před prvními reality show... mám dojem, že je Karel již zralého věku, ale postupně se dozvídám, že tomu tak není, což pro mě činí tu povídku poněkud nepřehlednou.


Stargazer
19. 04. 2020
Dát tip

1. místo           Maltézské pláně

Tajemné, zamyšlené, napínavé, s otevřeným koncem. Absence pointy mi vůbec neschází.

2. místo           Jalovčinka

O vzpomínkách, zklamáních, Moravě a chlastu. To nářečí… Osobně mi trochu vadí, nicméně všechny autorčiny povídky jsou záměrně psány v tomto nářečí, takže to jazykovými prostředky zapadá do celku.  

3. místo           Naděje

Miluju les, je mi blízká autorova sounáležitost s přírodou. Někdy je však v těch povídkách toho lesa až příliš… V krajinných popisech se dusí jakýkoli nosný příběh, který v povídkách prakticky schází. Po slohové stránce samozřejmě velmi dobrý text.


Iren
19. 04. 2020
Dát tip Crossfitter

1. Úryvek Karel zamlada - Majaks - technicky bravurně zvládnutá výprava do psychična ne tak docela zdravého jedince

2. Balijské cestoviny - Květoň Zahájský - poutavé a především vtipné vyprávění... takto by v televizi měli komentovat cestománii a podobné pořady (najprv som myslela, že to bude o špagetách :)

3. Jalovčinka - Vigan - skutečný příběh o skutečných lidech, navíc napsáno před x lety, na tuto autorku si posvítím :)

 

Nádherný kousek "Naděje" jsem při rozhodování odsunula do kategorie "ano, to vím, že je skvělý".... a místo umístění na stupně jsem si koupila  autorovy knihy.


bixley
18. 04. 2020
Dát tip

1. Naděje - Revírník

2. Jalovčinka - Vigan

3. Maltézsé pláně - Miromurka

1. Už tradičně krásný text popisující přírodu. 2. V tomto textu se mi líbí hlavně střídání nálad a použité nářečí. 3. Text má snovou atmosféru.


Crossfitter
14. 04. 2020
Dát tip

1. úryvek Karla zamlada - Majaks

Plynulé vyprávění obohacené dobrým stylem. Kvalitní práce s hlavní postavou. Podařilo se vytvořit živý obraz s citem pro detail. Text není zatížený zbytečnými chybami, nenese morální poselství, ale rozšiřuje realitu vnímání. 

2. Jalovčinka - Vigan

U tohoto textu mě vyloženě mrzí velké množství chyb (gramatika, pravopis, odstavce), dílko je jinak poměrně čtivé, postavy spolu přirozeně komunikují - přes lehce opilou chaotiku pořád víme v jakém prostředí se pohybujeme a povídka tak má charakteristickou atmosféru. Ač to tak nemusí na první pohled působit, obsahuje zásadní životní filosofii a podává ji víceméně nenásilnou formou. 

3. Balijské cestoviny - Květoň Zahájský

Nikterak zásadní, ale milý text s hezkou pointou. Přibližuje čtenáři subjektivní dojmy z exotického prostředí důvěryhodným a odlehčeným způsobem. Někdy je text, byť záměrně, přehnaný, k některým obyvatelům Bali dost nekompromisní (ne vždy pouze s humorem). Vypravěč byl za to potrestán ztrátou brýlí. Budiž tedy odpuštěno a vzhledem ke schopnosti autora autenticky a barvitě přiblížit turistickou oblast píšu plusový bodík. :) 

 

 


Gora
13. 04. 2020
Dát tip

1. Naděje - revírník

2. Pokladna - lastgasp

3. Balijské cestoviny - Květoň Zahájský

Hodnocení je pod dílky. Na třetí místo bych co do kvality textu řadila i úryvek Karla zamlada a Jalovčinku - nakonec jsem upřednostnila veselejší linku... i Maltézské pláně mají něco do sebe a Dannyho Lekce jako přemýšlivý text také.


K3
10. 04. 2020
Dát tip

1. Naděje - revírník

2. Jalovčinka - Vigan

3. Maltézské pláně

1. Další revírníkův opus s radostí a v naději psaný. 2. Tradiřně psané v tradičním duchu tradiční vesnice. Po přečtení je mi vždy tak nějak dobře. 3. Zde mě zaujala především atmosféra vyprávění.

 


Philogyny
09. 04. 2020
Dát tip

Naděje - revírník

V povídkách autora se prolíná láska k přírodě se zodpovědností. Dívá se na krajinu jinýma očima a moc se mi líbí jeho zdánlivě drobné postřehy.  Není to psaní o ničem.  Z každého čtení si něco odnesu a ten svůj les vidím zase jinak.  A to je fajn. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru