Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji babiččiny příběhy - O mrtvém dědečkovi

08. 04. 2020
14
20
1067

 

                                                 O mrtvém dědečkovi

Přijela jsem jako vždy v neděli a když jsem se boucháním domohla vstupu do uzamčené chalupy, vtáhla mne babička dovnitř a šeptem mi povídá:

,,Už tady zase byl!" Rychle jsem se ohlédla, zda mi někdo není v patách, ale nikdo nikde.

,,Kdo tu byl?" Taky šeptám a babička mne kupodivu slyší.

,,Dědeček. Byl tu minulý týden třikrát." Viditelně jí to nepotěšilo.

,,Že sis nevzala prášek? A nebude náhodou úplněk?" Má jen bylinkové prášky na hezké spaní beze snů.

A úplněk se blížil, dokonce super úplněk.

Můj zeť tvrdí, že nejsme normální. Přitom on sám chodí ve spánku po domě a hledá prý plyšová zvířátka, vnučka s nataženýma rukama říká, že jezdí na kole a jeho dědeček bloumal se sekerou v ruce a tvrdil, že jde na lipový květ.

To my jsme celkem v pohodě. Já bojuji za utiskované a za mé kopy by se nemusel stydět Van Damme a to, že babička padá z postele a probudí se o dva metry dál a snaží se pod topením opravit porouchaný náklaďák, přece také není nic podivného.

Ale zpět k dědovi.

Poprvé přišel půl roku po své smrti. Stoupl si kus od babiččiny postele a povídá:

,,Přinesl jsem ti dárek," a v ruce měl balíček. Statečná babička mu nabídla, aby se posadil do křesla a vymluvila se, že je unavená a usnula.  

,,A teď mi nic nepřinesl," postěžovala si babička. ,, Jen si sedl na postel, tak jsem mu udělala místo a řekla, že by měl taky spát."

,,Já z toho nemám radost, nebojím se, ale pak se pořádně nevyspím." To jsem chápala, kdo by o takové sny stál.

Zachrastila jsem lahvičkou s meduňkou, chmelem a kozlíkem a znělo to tak lákavě, že babička neodolala.

Noc byla klidná, ale ráno mi babička s lišáckým úsměvem povídá:

,,Já jsem na něj vyzrála!"

,,To jsem zvědavá jak."

,,Nechala jsem si rozsvícenou lampičku, on světlo nemá rád." Zasmály jsme se.

Byl krásný jarní slunečný den a my jsme se opíraly o vyhřátou stěnu chalupy a dívaly se do zahrady.

Noc ať si nechá svá tajemství.

Den je plný života a my si to s babičkou pořádně užijeme!

 


20 názorů

Děkuji, Nami 99.


To se musí ochutnat :-)


Nami 99
09. 04. 2020
Dát tip

Moc hezké vyprávění.


trojort
09. 04. 2020
Dát tip

...hezky jsi mi zachrastila hlavou...


Děkuji, Arwen Leinas. Každý úsměv je radost i pro mne.


Jo, Teo, s babičkami je sranda. Vnoučata se se mnou taky nenudí.


Jak to víš, Luboši? My ale pijeme Svijanský máz. :-)


To je jen slabý odvar, Alegno. :-)))


Děkuji, lawenderr, za milá slova.


Hezké, takové správně absurdní, tak se mi to líbí. Našla jsem příběh náhodou a už jsem si četla i jeho předchůdce. Budu se určitě vracet.

"Byl krásný jarní slunečný den a my jsme se opíraly o vyhřátou stěnu chalupy a dívaly se do zahrady." Je hezké sledovat, že některé nápady mají ve stejné době různí autoři. Asi to tak má být.


To je vážně milé, ze života. Vyrůstala jsem v domě s dvěma babičkami a sny jsme řešily často :)


Kočkodan
08. 04. 2020
Dát tip

„Zachrastila jsem lahvičkou s meduňkou, chmelem a kozlíkem“

 

A neschrastila si babička před tvým příjezdem pár lahví kozla?... ;-)

 

(Až se trochu stydím, že v noci nic nespravuji. Dokonce ani ve dne ne.)


Alegna
08. 04. 2020
Dát tip

:-) milé vyprávění, usmívám se tu, příbuzní vedou zajímavý noční život


lawenderr
08. 04. 2020
Dát tip

pohled laskavýma očima je jako objetí :) a tohle je kouzelné


Děkuji za vaši návštěvu, ta je rozhodně milejší než dědečkova. :-)))


Andělka1
08. 04. 2020
Dát tip

Moc milé.


Čudla
08. 04. 2020
Dát tip

No přiznám se, že babičce nezávidím. Mě se občes zdá o mamince a sestře které už taky odešli a nikdy z toho ráno nemám dobrý pocit. /*


bixley
08. 04. 2020
Dát tip

Babička je pašák - odežene i mrtvého dědečka. :-)


Gora
08. 04. 2020
Dát tip

Babička si ví vždy a se vším rady!

Zasmály se. - Zasmály jsme se.


miluju tyhle příběhy a vůbec..... prostě napsala jsi to srdíčkem, s vtipem.....a já ti s usměvem posílám souhvězdí...*/*************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru