Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji jarní práce

13. 04. 2020
14
21
987

 

Miluji jakoukoli práci. Pokud  po mně nikdo nechce, abych ji vykonávala. Podobně jako ostatní lidé i já jsem lemra líná.

Dorazila jsem tentokrát již dopoledne, abych si užila krásného dne v mých milovaných horách.

A s babičkou, pochopitelně.

Po dobrém obědě jsme se rozdělily, babi šla spát do obýváku a já na sluníčko na zahradu. Pohupuji se v zahradní houpačce a je mi dobře.

,,Neměla bys sis natáhnout tu prodlužovačku?" vstupuje babiččin hlas do mých tropických snů.

,,Jakou co? Proč?  Kam?" Chtít cokoli po starším člověku, jen napůl probuzeném, je blbost.

,,Tam nahoře u lesa ti Jiříček postavil tu štěpkovačku. Abys mohla likvidovat ty větve," upřesní naše organizátorka populárních prací.

Chvíli stojím jako Lotova žena a snažím se zaostřit na dotyčný předmět. Budím dojem, že jsem dementní.

,,Naviják bude asi v dílně, běž ho najít," babička mi svým zvonivým hláskem připomíná vnoučata. Taky je dost neodbytná.

,,Jo, je tady, ale je to krátké," domnívám se, že bych se mohla vykroutit.

,,Ještě jsou dva v kůlně," jásá Zvonilka. A co myslíte? Jsou tam! A oba s pěkně barevnými kabely.

,,A tady je taková deska, ten kabel z ní se připojí do dílny, je to na tři fáze a z toho pak to natáhneš k lesu." Ohluchla jsem.

Pomalu kráčím do mírného kopce. Pěkně, na sluníčku tam stojí stroj. Ne že bych se ho bála, ale kamarád to také není. Otočím se a jdu zpět. Uložím barevné kabely s navijáky na jejich místa a jdu poskládat již nařezané dříví. To není tak těžké a je to bezpečné.

,,Musíš to skládat také napříč, aby to pěkně drželo," poradí mi babička. Bez ní bych to prostě nezvládla.

,,A ty delší než 47 centimetrů dej stranou, nevešly by se do kotle," další super informace. Asi mám mít v kapse pravítko.

Pak ještě odvalím pod okap sud a udělám si radost pozorováním slepýše.  Babička ho nevidí, asi si myslí, že se jen tak flákám v křoví.

Blíží se večer a za odměnu bude něco krásného v televizi.  Je jedno, co to bude, babi toho moc nevidí, ale to, co náhodou slyší, patřičně okomentuje.

Je radost jít spát a těšit se na další den.

Bude hezčí, pojedu domů.

Tak zase za týden.


21 názorů

Já mu to vyřídím :-)


Alegna
15. 04. 2020
Dát tip

to je dobře a pozdravuju slepýše :-)


Ahoj Alegno, babička nyní už líp vidí, tak si můžu dělat větší legraci. 


Na mne si, Jarmilo, dcery a ani vnoučata pusu neotvírají, máme se rádi a ti malí jsou zatím hodní.


Alegna
14. 04. 2020
Dát tip

Usmívám se, babičce to přeju, ten zájem o práci a i to, že má tebe :-)*


už jsem se lekla Evži, že se těšíš, jak tě začnou děti komandovat... věř, že je to mnohem horší, než babi) požehnané dny přeju 


Jasně a já se už těším, až začnou děti a vnoučata konečně psát o mně.


trojort
14. 04. 2020
Dát tip

...je fajn, že existují ještě babičky...


Luboši, babičku bych přeprala, pořád se zmenšuje.


No, Čudlo, trochu jí vadí, že nemakám, jak bych měla.


Evženie Brambůrková
13. 04. 2020
Dát tip Arwen Leinas

Opravdu si to nemusím vymýšlet, Arwen. :-)


Renato, babičku nerozhodí nic.


Kočkodan
13. 04. 2020
Dát tip

Kdyby Josef Kajetán Tyl žil dnes a chodil na Písmák, tak by možná na motivy tvého dílka napsal frašku Štěpkovačka aneb žádný hněv a žádná rvačka.


Čudla
13. 04. 2020
Dát tip

Babička je rozený organizátor. /*


Co lze odložit na zítra lze většinou odložit i na pozítří a člověk pak získá dva dny volna ;-)

Jako kdybymi ten příběh cosi připomínal, je to fakt ze života.


bixley
13. 04. 2020
Dát tip

Aleš mi připomněl mého strýce, který poté, co byl podobně komandován tetou, jednou pravil: "Co můžeš udělat zítra, neodkládej na dnešek."

Evži, třeba by babičku taková odpověď rozhodila. :-)

Máš s babi skvělé zážitky a skvěle je navíc popisuješ.


Já vydržím,  Irenko, ještě je tam spousta práce. :-)))


Evženie Brambůrková
13. 04. 2020
Dát tip aleš-novák

Zatím budu trénovat doma. Třeba tu hluchotu. :-)))


Gora
13. 04. 2020
Dát tip

Ze života, i když náročného, vydrž, Evži.


co můžeš udělat dnes, můžeš udělat i zítra...


Tak zase za týden....ta štěpkovačka si na tebe počká...i ty větve....a já na další čtení tvých zážitků s babi. Umíš to tak krásně napsat, že jednoho to vtáhne do děje....*/********


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru