Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Váha iluze

14. 04. 2020
3
7
572
Autor
Vika

„Celý život je jedna velká iluze.“

„Co je iluze?“

„Něco jako sen, představa.“

„Jak sen, představa, jako že si jen něco myslím a nebo se mi něco zdá?“

„Tak nějak, od lehké snové představy po těžkou noční můru.“

„To zase moc nevím.“

„Jak když máš váhu, někdy je to lehké, někdy těžší.“

„Opravdovou váhu na mouku a na té se dá iluze vážit?“

„Jednou to budeš vědět sama.“

 

Jana na své pomyslné váze, ve své kuchyňce pro panenky, odvažovala kousky iluze a čekala, kdy už to jednou bude. Jednou, až bude vědět, co je to ta jedna velká iluze. Mezi tím kuchyni provoněla právě pečená bábovka.

 

„Musím se podívat, jestli už to je.“


7 názorů

Jarodějka
30. 04. 2020
Dát tip

Každopádně jsi to převeršovala dobře, protože už třetí den nad tím přemýšlím. Když dám na druhou misku vah naproti snům protivné představy, tak se to vybalancuje a život je fajn :o) A noční můry většinou požerou denní můry a mohu v klidu spát..


Vika
29. 04. 2020
Dát tip

U nás na tramvaji jezdí text "ze stejné látky jsme, z níž sny se tkají", (pokud jsem si to v duchu nepřeveršovala - za to úplně neručím) 


Jarodějka
28. 04. 2020
Dát tip

Peču často, tím se potvrzuje, že i úplně obyčejná věc může vyvolat iluze :o) 

Všechno, co se dnes stane, se  může příště vrátit jako sen. Nenapadlo mě iluze vážit, ani měřit. Jejich kvantitu jsem neřešila. Vždy jen jestli jsou.. Za ten nápad, a jak jsi ho v dílku popsala, děkuji :o)


Vika
27. 04. 2020
Dát tip

Jarodějko, zase jsou ty tvarohové buchty vzácnější, když jich neupečeš tolik. Tím se vytváří iluze vzácného :-)


Jarodějka
27. 04. 2020
Dát tip

Pokud je to už celé, tak se s hlavní myšlenkou úplně neztotožňuji, ale dílko se mi líbí :)

Život je poskládaný z iluzí a skutečností (skutečnosti mohu vnímat všemi smysly).

Dnes se mi povedla iluze pečené bábovky (ale vím, že tak jsi to nemyslela). Ve skutečnosti to byly tvarohové buchty, které v celém bytě ještě voní, ale už nejsou :O) Tak příště dvojitá dávka, aby iluze byla skutečností i další ráno.


Vika
22. 04. 2020
Dát tip

Začátek nebo celé, jak to kdo cítí


Jarodějka
21. 04. 2020
Dát tip

Tohle je začátek? :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru