Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaro morového roku

15. 04. 2020
20
12
1137
Autor
Bříza

těžké je kvítí toho jara

mrtvé jak potrácený plod

už nechodí se do hospod

na zemi roste černá čára

 

hranice která rozděluje

tady jsem já - tam asi Ty

zavřeli šneci ulity

a na hřbitově uschly túje

 


12 názorů

Umbratica
12. 11. 2020
Dát tip

Břízko,

já nepatřím k těm, kdo by "utíkali do Asie" v bláhové naději, že lze psát haiku podobná těm japonským. Naopak. Vždy jsem zastávala názor, že haiku vždy odrážejí mentalitu národa a tak píšu česká haiku a česká senrjú pro Čechy.

Někdo "utíká" do historismu, jiný "utíká" k soudobé módě v bláhové viře, že z ní za padesát let ještě něco zůstane.   ...Ale všichni tady máme nějaké to své literární náboženství a je třeba to respektovat.  Na Opvs malvm se podívám.


Bříza
12. 11. 2020
Dát tip

- k Mariánskému sloupu jsem se vyjádřil k nelibosti mnohých v "Opvs malvm" a zjistil tak, že mít názor je i dnes těžce odpustitelné provinění . . . Jazykozpitný filigrán, historické reminiscence romantismu, surealistické variace, útěk do asie a mapování osobního emočního prostoru - to jsou daleko bezpečnější místa k poetické existenci - byť poměrně sterilní . . .


Umbratica
12. 11. 2020
Dát tip

A nyní by se dala napsat báseň  Podzim morového roku a byla by ještě temnější než tvá báseň jarní . Tip.

Právě píšu Březinovské variace, jejichž součástí by měla být báseň Morový sloup(Nebo Mariánský sloup) proto hledám vše, co se týká moru.


vulpecula
25. 04. 2020
Dát tip

Jsou chvíle, kdy věřit nechce se vlastním očím... Po tolika letech tolik návratů... Vítej!...


Bebitka
17. 04. 2020
Dát tip

Touché, Břízo! 


Kamamura
16. 04. 2020
Dát tip

Najs!


trojort
16. 04. 2020
Dát tip

...i tak někdo tu je...


Potešilo ma, že sa text zaobišiel aj bez tak často používaných slov týchto dní.


Alegna
15. 04. 2020
Dát tip

těžká doba, napsané výstižné


po každém krupobití nakonec vysvitne slunce...

jinými slovy: tento způsob jara zdá se mi poněkud nešťastným


Rivka
15. 04. 2020
Dát tip

Ty jo, vlastně mě překvapuje, že jsme mírou věcí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru