Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po životě

15. 04. 2020
10
16
816
Autor
Iren

Přemýšleli jste, co se stane, až umřete? Určitě jo. Pokud jste si mysleli, že nebude nic, jste naivní.

Já umřel pátýho července osmdesát pět.
Jestli jsem nahoře, nebo někde dole? Spíš nahoře. Vidím vaše klobouky, barety, šátky, plešatý hlavy. Když se mi někdo zalíbí, mám potřebu ho chránit. Měl jsem velký srdce i za života. Jenomže co můžu? Bez těla a hlasu.
Občas vyplaším nějakou černou kočku, aby mýmu chráněnci přeběhla přes cestu. Nebo šířím negativní energii, aby měl špatnej pocit a neudělal blbinu, na kterou se chystá.
Nejsem moc úspěšnej. Ale jsou i takoví borci, co dovedou hejbat s věcma. To bych taky chtěl umět. Věděl bych, kam přemístit nějaký věci. Z místa, kde je jich přebytek, na místo, kde se jich nedostává. Jenomže vono po smrti je to podobný jako v životě. Někdo je silnej jako uragán, jinej zas slabej jak dech umírajícího kolibříka. Vždycky jsem byl mušší váha, spíš terč, než střela.
Většinou je to zábava. Takže se nebojte, nic zlýho vás nečeká.
Až posledně mě jedna vyděsila. Když maluje, teda skicuje budoucí plátno a sedí u stolu, dřepnu si naproti a koukám na ní. Ta vám má voči. Úplně vás s nima propichuje. To když neví, hledá odpovědi. Jindy je v nich tolik lásky, že by se jeden utopil. A pochopení. To vona má pro každýho.
Posledně jsme seděli naproti sobě. Jako staří známí. Bez jedinýho slova. Ona pracovala na nákresu a já se díval. Stárne mi, děvče moje. Najednou se na mě podívala. Ne skrze mě na stěnu, ale přímo do mejch vočí. Počkat, mám já vůbec voči? Pochybuju. A to není všechno. Usmála se a řekla:
„No copak je?“
V životě jsem se tak nevyděsil. Ani po životě.
Von teda Albert říkal, že některý lidi vidí víc rozměrů než tři. Ale většinou se jim to prej moc nelíbí a nakonec se z toho zblázní.
Albert je starší a chytřejší, než já. Umí hejbat s věcma. Posledně jednoho opilce odtáhnul z kolejí.
Já doufám, že seberu odvahu a dokážu se znova podívat do těch hlubokejch vočí. Snad budu mít sílu odpovědět, až se na něco zeptá. Ona se hodně ptá.
A hlavně, že se mi nezblázní. Šílenství nejni nic moc. A nevěřte tomu, že se o vás v nějakym ústavu postaraj. Pěkný kulový. Přikšírovali mě, nasadili umělou výživu, dali cévku. Když jsem umřel, přišli na to až druhý den.
Jenom Albert za mnou chodil pravidelně.


16 názorů

Iren
06. 07. 2020
Dát tip

Zdravím kátrojko. Máš pravdu, užila jsem si to :). Děkuju


K3
24. 04. 2020
Dát tip

To je fakt dobře napsané. Malý výlet do neznáma. Ani mi nevadí hovorová čeština. Dost často se na taková různá tajemná témata píší - blbosti. Tady se to říct nedá. Je to vkusné. Vyvážené. Není tam toho přespříliš, ale tak akorát, aby tomu jeden při troše dobré vůle, když tomu uvěřit chce, věřit mohl. Myslím si, že si to autorka při psaní docela užila:).


Iren
18. 04. 2020
Dát tip

Ano, Arwen, uvidíme. Díky za návštěvu ;).


Zajímavá myšlenka, možná to tak skutečně je. Možná ne. Uvidíme za pár (desítek) let :-)


Iren
17. 04. 2020
Dát tip

Ano, už rozumím. Jsem ateista, a proto věřím, že vše se dá vysvětlit. Věci, kterým nerozumím, mě trochu rozčilují a hodně motivují.... takže ve finále nejsou až tak blbý ;).


trojort
17. 04. 2020
Dát tip Entropia

iren

...v nicotě je vše pro nás nesrozumitelné...protože na nicotu je pro nás těžké věřit...

...což jsou nejspíš jenom kecy... :)

 


áno, Iren, došlo


Iren
16. 04. 2020
Dát tip

Gabi, ďakujem, toto vôbec nerobím. Ale už budem. Napíš mi, prosím, či avízo došlo, nech viem, že to robím správne. Ďakujem :)

Kočkodane, jsem ráda, žes na sebe nemusel řvát.

Tojorte, mám blonďatý den.. nerozumím tvému komentáři. Vysvětlíš?

Alegno, Děkuji za návštěvu.

 


Alegna
16. 04. 2020
Dát tip

ráda jsem si přečetla, vtipně napsané.... člověk občas vidí, co jiní ne :-)


trojort
16. 04. 2020
Dát tip

...nic je tak nepřehledné...


Kočkodan
16. 04. 2020
Dát tip

Po dočtení jsem se neseřval, že jsem tě otevřel. ;-)


Andělka1
15. 04. 2020
Dát tip

***


Iren, keď odpovedáš, posielaj avíza kliknutím na meno v rámčeku vľavo dole


Iren
15. 04. 2020
Dát tip Entropia

Vika, taková vůbec nehrůzostrašná, že? :)

Gabi, ďakujem za kuk. 


dobrá práca, Iren*


Vika
15. 04. 2020
Dát tip

Jo, docela hezká, duchařská povídka


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru