Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Samomluva

17. 04. 2020
21
48
2337
Autor
Nami 99

Jestli je pravda, že ten kdo mluví sám se sebou je blázen, tak jsem blázen. Ale u nás na polosamotě kolikrát za celý den nikoho nepotkáte, natož s někým promluvit. Tak když už mi to je dlouhý, sem tam něco prohodím. Takové "do prkýnka" nebo "kruci", je celkem běžné, když se třeba něco nedaří. Ale někdy už cítím potřebu si s někým opravdu popovídat a slovní zásoba překypuje. To jsou ty chvíle, kdy se neváhám oslovit. Většinou si říkám "hele", ve vyhrocených situacích "hele vole", ale někdy i peprněji. Proberu všechno možný, kde co, kdo s kým a když jde o něco choulostivého , nikdy nezapomenu dodat:"ale nech si to pro sebe." Trochu mi vadí, že když toho mám hodně na srdci a chci říct všechno najednou, to si potom skáču do řeči a není to žádná kloudná konverzace. A nebo když se pohádám a potom spolu třeba týden nemluvím. To mně vždycky mrzí a hlavně nemám s kým pokecat, protože dlouho nikdo nechce ustoupit a udělat první krok k usmíření. Letos jsem se taky nachytal na Apríla. To se docela povedlo.


48 názorů

Nami 99
09. 09. 2020
Dát tip

CarvelsBlack2 - děkuji moc.


Nami 99
08. 09. 2020
Dát tip

Dales - děkuji moc za tipa i milý a výstižný komentář.  Myslím, že v tom tak trochu jedeme skoro všichni.

Přeji hezký večer.


Dales
08. 09. 2020
Dát tip Nami 99

Jeden známý se kdysi doznal k samomluvě před zrcadlem, které měli v předsíni nad botníkem. Pravidelně při návratu z hospody, vždycky než se zul, musel si prý sám sobě říct: "Ty teda zase vypadáš, ty starý blbče."

Já sám jevím znaky solitudní koprolálie - čím dál od lidí, tím sprostší kanál. Ale kdyby mě měl někdo slyšet, tak to prr, to mám zábrany.


Nami 99
30. 06. 2020
Dát tip

mezimraky - děkuji moc.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

Hamar - děkuji moc.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip Aura

Aura - děkuji - třetí je nej.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

bixley - děkuji moc -

s pejskem se dá lehko poštěkat.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

papouch - děkuji.


Aura
18. 04. 2020
Dát tip

Nami, padacích mostů je hromada. Mně se líbí ten třetí :)

Padací most 1

Padací most 2

Padací most 3


bixley
18. 04. 2020
Dát tip

No, já jsem si hodně povídala se psem, to byla v podstatě taky samomluva. Kolikrát jsme se hrozně pohádali. :-)


papouch
18. 04. 2020
Dát tip

zapomněl jsem tam dát smajlík, tak tady je    :-)


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

Můra73 - děkuji moc.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

papouch - děkuji moc

také používám tahle a podobná slova, je to slušný základ, od kterého se dá dobře odpíchnout.


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

8hanka - děkuji moc,

děkuji za milý přízpěvek, asi nás je víc samopovídajících, jenom si většinoou dávají pozor, aby je nikdo neslyšel . Ale to já neřeším, je mi to jedno. Manželka mně běžně napomíná: "Kde ses zase zakecal."A jak píšeš, třeba takový budík je dobrý prudič i když nezvoní. Stačí se na něj podívat a už je potřeba seřvat. S kocourem se dá komunikovat v jednoduchých větách. Zeptáš se ho: "Macku, mňal si mámu?" A zataháš ho silně za ocas a on odpoví: "Mňal."


Nami 99
18. 04. 2020
Dát tip

Kočkodan - děkuji moc.

Prosím nezaměňovat - Samohana a Samohona

 


papouch
18. 04. 2020
Dát tip

neříkám doprkýnka a kruci, ale dopiči, kurva, dohajzlu a další slušná slova


8hanka
17. 04. 2020
Dát tip aleš-novák, Gora, Alegna

skvelá téma... i mňa sa bytostne dotýka...

väčšinu roka trávim sama, posledné mesiace je so mnou mačka, tá toho však veľa nenakecá...

so sebou debatujem bežne, komentujem filmy, budík, tomu nadávam v jednom kuse, politické diskusie i svoje konanie, často sa na seba hnevám, čo som to zase vyviedla...

som samonasierací typ, viem sa na seba poriadne naštvať...ale viem sa aj pochváliť, len na to je príležitostí oveľa menej ako na sprdnutie...

a vôbec si nemyslím, že som blázon... mám kamaráta, dlhé roky žije  v New Yorku, rozpráva sa sám so sebou poriadne nahlas po slovensky, aby nezabudol...

 


Aura
17. 04. 2020
Dát tip

Nami, no právě! Je víc padací? nebo most?

To po prvním kroku nemůžeme vědět


Kočkodan
17. 04. 2020
Dát tip aleš-novák

Já jsem kdysi zaslechl něco o tzv. samohaně, to je nadávání si?


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip Alam.Almas.

Alam.Almas. - děkuji moc -

Já jsem si původně myslel, že v tom budu sám, jako nějaký podivín a taky jsem to pojal spíš žertovně. Ale třeba když člověk o něčem přemýšlí, tak vlastně taky mluví sám se sebou, bez hlasu a artikulace.  A to je docela často.


Alam.Almas.
17. 04. 2020
Dát tip aleš-novák

Je to super napísané...

Ja to robím tiež... alebo len tak rozprávam do vzduchu o niečom... zvyknem to robím po anglicky... precvicujem angličtinu...:))


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Čudla - děkuji moc.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

vesuvanka - děkuji moc.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Alegna - děkuji moc -

a ještě když si spolu rozumí a svěří se úplně se vším. Komu jinému, nikdo není bližší. Mluvíš mi ze srdce. Děkuji.


Alegna
17. 04. 2020
Dát tip Nami 99, vesuvanka

:) jsem blázen

myslím, že je logické, že si člověk se sebou nejlépe pokecá, vždyť spolu tráví celý život :-)


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

dievča z lesa - děkuji moc

nebo v hospodě : Dám si ještě jedno?

(asi zbytečná)


dievča z lesa
17. 04. 2020
Dát tip Gora

podobne ... napr. keď na niečom pracujem, pýtam sa sama seba: môže byť?


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip Gora, Aura

Květoni - děkuji moc -

Každý rok po Vánocích odnesu umělý vánoční stromek i s dárky na půdu a jsem jako jeden z prvních připravený na další svátky. A věř mi je to úžasný pocit být dárcem i obdarovaným. Je to takové dva v jednom a ještě jako bonus taková ta příjemná nervozita a očekávání, co letos dostanu.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Arwen Leinas -děkuji moc.

Na apríla jsem si nakecal, že protože je přestupný rok, tak vychází pondělí velikonoční na úterý a dělal jsem s tím drahoty až do zeleného čtvrtka, který připadal na Velký pátek.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Gora - děkuji moc.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Evži - děkuji moc -

jsem rád , že mi rozumíš . Ty  to všechno řekneš pejskovi, ,ale já pejska nemám a nejblíž jsem já, tak si to musím vyslechnout sám. Zpěv ten neriskuju vůbec, to když jenom začnu, tak všichni psi  z okolí začnou vít v pravé poledne, jako kdyby byl úplněk.


Květoň Zahájský
17. 04. 2020
Dát tip Alegna

Skvělé. A co na Vánoce? Překvapuješ se? Ono je parádní dávat dárky sám sobě, protože darující se cítí vždycky líp, než obdarovaný, a takhle jsou vlastně oba pocity v rovnováze.


Poránu pobavilo, děkuji :) Dozvíme se o tom podařeném aprílovém vtípku? Nebo musíme nechat pracovat fantazii?

Možná by stálo za to pouvažovat o členění, takto je to takové dosti hutné. Ale možná je to záměr.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Andělka1 - to je mi líto.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

blacksabbath - děkuji moc -

být blázen prý, není tak nejhorší. Dokonce se říká, že to jsou šťastní lidé. Žádné starosti, neřeší ani díru na ponožce, ani ani rozmazanou rtěnku, ani čím budou topit.

S učením toho pejska bych začal slůvkem "Haf." To je prý nejlepší začátek.


Mám na to psa, sice nemluví, ale já vím, že rozumí.  Tuhle jsem si chtěla zazpívat a musela jsem toho nechat. Prostě děs. :-)))


Andělka1
17. 04. 2020
Dát tip

Mám i smutnou samomluvu. Tatovu.V tzv. Deliriu tremens

 Rok před smrtí. Celé noci mluvil a mluvil

 

 


to já učím mluvit pejska....už pět let.....ale pořád se mi to nedaří.......asi se stanu také bláznem.....*/*************


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

R. L. - děkuji moc.


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

aleši - děkuji moc,

tak jsem rád, že v tom nejsem sám.

Nejvíc mi vadí, když si třeba na e-mail dlouho neodpovídám.


někdy i posílám e-maily sám sobě...


Nami 99
17. 04. 2020
Dát tip

Aura - vážím si návštěvy,

Co je prosím padací most?

Děkuji.


Aura
17. 04. 2020
Dát tip

První krok na padací most


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru