Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průsvitná vzpomínka

17. 04. 2020
19
15
783
Autor
trojort

    Každej den mě při odchodu ze školy zlákala blátivá klouzačka.
    Nejprve jsem pozoroval, jak se klouzají jiní, protože mě ještě z předešlého dne pálil zadek.
    Pak jsem se opatrně sklouzl také.
    No a hned poté, co jsem sebou plácl, tak jsem na ní šel s rozběhem.
    Vždy jsem se pak snažil, cestou domů, to bahno ze sebe dostat, ale rozmazal jsem to ještě víc.
    Matka měla již doma přichystán klacek na schodech na půdu.
    Kdo by se jí divil?

    Matka byla jeden velkej zákaz.
    Ona to prostě jinak neuměla.
    Ovdověla příliš brzo.
    Bylo jí sotva 34 let a to není dobrý pro život.
    Nějak jsem si neuvědomoval, že i ona musela mít v sobě vášeň.
    Nabídky ale nepřijímala.
    Jednou mi řekla, že ti nejlepší chlapi už jsou ženatí.

    Tak jsem ji jednou málem přistihl inflagranti, když jsem se neočekávaně vrátil v noci brzo domů, což se mi obvykle nestávalo.
    Matce dlouho trvalo než mi podala oknem klíč od domu a vypadala roztěkaně.
    Já pak zahlédl, jak se na dvoře v kůlně skrývá chlap zabalenej do prostěradla.
    Neměl tušení, jak tam září. 
    Nevím kdo to byl.
    César?
    Ježíš?
    Gándhí?
    Kdokoliv z chlapů, co byli zadaní.

    Já osobně šel rovnou spát.
    Čas klouzaček byl prostě už pryč.      


15 názorů

Fart
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Skvělá reminiscence....

....dny dětství, klouzaček a iluzí...

a život sám ...


Benetka
05. 05. 2020
Dát tip

Líbí se mi to! A možná úplně nejvíc už ten samotný název... ;)


lastgasp
19. 04. 2020
Dát tip

Trojort - úplně něco jiného, než jsem dosud od tebe četl. Bezva.


Entropia
19. 04. 2020
Dát tip

Já jsem to řešila tak, že jsem blátivé fleky něčím zamaskovala, nechala zaschnout, a pak to šlo vydrhnout třením látky o sebe. Dal se tak ušetřit nejeden výprask:)


trojort
18. 04. 2020
Dát tip

...děkuji značně nedospěle... :)


Iren
18. 04. 2020
Dát tip

Díky krátkým větám je momentka akční ... mám to ráda, protože přesně takhle funguje lidský mozek, nikdo nepřemýšlí v dlouhých souvětích... do těch myšlenky zabalíme, až když je chceme předat dál. Doporučuji nechat texty odležet, mrknout na ně druhý den, odstranit opakování slov, něco trochu vytunit...  Obsahově vemi pěkný náhled do nejsilnější lidské vazby matka - dítě, navíc s pointou.


Kočkodan
17. 04. 2020
Dát tip

I dnes je naprosto nemyslitelné, abych napsal – bída, četl jsem strašně nerad... ;-)


atkij
17. 04. 2020
Dát tip

Ráda tě čtu...


Marcela.K.
17. 04. 2020
Dát tip

Krásně průsvitná... té mé bylo 36, ale měla tu výhodu, že jsme byly tři holky v chalupě...možná tu "vášeň" nechávala v práci...nikdo se nám za kůlnou nikdy neschovával. Vlastně...kdo ví? ;-)


revírník
17. 04. 2020
Dát tip Entropia

Protožes už byl velkej a chápavej, a to tě ctí.


bixley
17. 04. 2020
Dát tip

Hezké propojení dětství s dospělostí a vztahu k matce. T.


My jsme s bráchou opravovali kapličku blátem. Máma zrovna měla velké prádlo a tak nás zmalovala tou velkou vařečkou. :-)))

A ženská by neměla být sama, vždyť žena je jako květina.


Některé vzpomínky nevyblednou.. :-)


Jjj...už jsi dospělej....ale víš ty co?......zhmotníme tu vzpomínku......jedu hned za tebou....kalhoty vyperem.....*/****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru