Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

oddychovka

17. 04. 2020
11
14
873
Autor
simonceli

 

 

noha cez nohu

pod jarnou korunou

pomaly zaspávam

 

 

 

 

 

 


14 názorů

Dát tip simonceli

asociace k tvému povedenému dílu:

klídek na zádech

svátek práce ruší jen

včelí brigáda


simonceli
18. 04. 2020
Dát tip

:) díky za zastávku 


trojort
18. 04. 2020
Dát tip

...to by bral každej...


teisan
17. 04. 2020
Dát tip atkij, Gora

atkij: Ano, bavíme se u dobrého textu - pokud to nicku simonceli nevadí...

"odosobněním by získalo jiný (místo nového) punc"

Asi takhle...byl jednou jeden výborný český haikusta (spíše beatnik haikuista  než haijin - v tom původním významu slova) a ten psal většinu svých dílek právě "odosobněně", tedy převážně ve 3. osobě. Jako možnost ano, ale pokud je toho příliš, tak to začne potom unavovat - tohle je můj čistě subjektivní názor, žádné pravidlo a na tu konkrétní osobu se to rovněž nevztahuje. Jako tebou navrhovanou možnost je to tedy naprosto správné a dokonce i stručně odargumentované, ale já jsem těch třetích osob docela přesycený, tedy bych to tady nechal v tom původním stavu. Dvě dílka z jeho tvory (náhodně)...

 

Průjezd vesnicí -

ze zahrad vystrčený

ženský zadnice.

 

Už i Havlíček

obecní blázen

má u ucha mobil.


atkij
17. 04. 2020
Dát tip

teisane, 1:0 pro Tebe, už když jsem ten koment psala, jsem podvědomě tušila...:)

nebudu polemizovat, kdy ano a jak mi jaro do senrju přišlo:) Zde jsem naťukla možnou cestu, protože mě ta atmosféra tohoto momentu opravdu nadchla. 

Jestě mě napadá, že i odosobněním by získalo nový punc. ...pomaly zaspáva . Ale to jen, že se bavíme u hezkého textu. 


simonceli
17. 04. 2020
Dát tip

to si trafila, diky :)*


simonceli
17. 04. 2020
Dát tip

ďakujem za reakciu :)


vůně tě uspala.............*/***


teisan
17. 04. 2020
Dát tip

atkij: proč zrovna pod rozkvetlou, když je nám všem jasné, že "přišlo jaro" (odkudsi)...:).

simonceli: sice jednoduché, ale dobře postavené dílko, naTP snad ještě ani ne, ale cesta správná.

 


simonceli
17. 04. 2020
Dát tip

Tak to som rada , ďakujem. A menšia oprava na ženský rod  v slove trafil... už budem vedieť..:)


atkij
17. 04. 2020
Dát tip

jak příjemný pocit zdi

dotýkající se chodidel -

siesta

(Bašó)


atkij
17. 04. 2020
Dát tip

Slabikově tak jako tak nedrží přesnou formu 5-7-5, takže bych to až tak neřešila:) 


simonceli
17. 04. 2020
Dát tip

Ďakujem za reakciu a tip :) , trafil si to úplne presne , chcela som tam dať rozkvitnutú, ale zmenila som to, lebo mi nevychádzal počet slabík...


atkij
17. 04. 2020
Dát tip teisan

Vydařené. Hned by mě lákalo udělat totéž:)

Obecné vyjádření "jarní" koruna by se mohlo nahradit, zkonkretizovat tak, aby stále evokovalo dobové usazení...např. rozkvetlou.

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru