Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ticho o labutích

18. 04. 2020
17
25
1575
Autor
Philogyny

 

Byl teplý podvečer, jeden z těch dnů, kdy se člověku ani nechce domů. Ležela v posteli a pozorovala z okna čapí hnízdo. Byli tři, plachtili sem a tam, v zobácích stavební materiál. Jaro klade úkoly. Opravit hnízdo, naklást vejce. Ten jeden nakonec odletěl. Čápi jsou přece monogamní. Výpomoc? Kolik jich letos přibude? Co bude?
Nejhezčí na životě je to neurčité těšení.
Zvelebit den drobnou taškařicí.
Pohladit psici.
Rozdat všem pamlsky.
Hlava ještě pořád pobolívala, prý lehký otřes mozku. Zavřela oči. Má jizvu a pod ní spadlé obočí, asi nerv, třeba doroste. Co když ne? Zrak je v pořádku, řekl doktor. A to je hlavní. Najednou ucítila dotek. Manžel. Sedl si na pelest postele. "Půjdu do lesa, půjčíš mi svoji pušku?" Usmála se a při pohledu na jeho dlaň jí do hlavy vlítla ta legrační básnička, co ji tak rozesmála na Písmáku. (Doma na ni volali Káčo...)
"Ode dneška mám kačenku."
Přimhouřil zvláštně oči. "Ty nemáš kačenku." "Ty máš labuť…"
Ráno se probrala a měla jí plnou hlavu. Otevřela notebook, zadala Young Real Art, rozklikla svou oblíbenou malířku a byla tam. Labuť se zlatou přilbicí. Osobní strážce III. Byla pro ni. Věděla to. Začala psát dopis. Své oblíbené galeristce. O labuti.
 
A ona jí odpověděla.
Je to dlouhý příběh. Autorka obrazu překonala minulý rok těžkou nemoc. Teď namalovala další obraz. V jejich malbách se často opakuje motiv labutě. Měla ji doma. Se zlomeným křídlem. Až se zotavila, dala jí volnost. Život.
Ten obraz Vám závidím.
 

25 názorů

lastgasp
14. 05. 2020
Dát tip

Je to povzbuzující a utěšující. Mně jako humoristovi sedí přesně a jemně - zvelebit den drobnou taškařicí. Bezva.


Benetka
05. 05. 2020
Dát tip Philogyny

Hezké! ;)

 

Včetně komentářů. :)

A taky mám svůj příběh s obrazem! :D


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip lawenderr

pro Evženie Brambůrková

S některými malíři jsem v kontaktu, zajímá mne, kdo obraz maloval a všechno okolo něj. Jeden mám s vlky, darovala ho synovi, moc se mu líbil. Napsala mi, ať k němu napíšu pocit. Byl to její oblíbený, neuvažovala o prodeji. A tak jsme se sešly, vcítila jsem se. Ty obrazy jsou můj svět, dotýkám se jich, když mne něco trápí, tak na ně koukám a přemýšlím. Věřím na jejich energii, na něco věřit musíme. Asi tak. Jo, mám je všude... :)

Děkuji.


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip

pro Alegna

ano  :)


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip

pro trojort

Načítal jsi?  :)


Gora
19. 04. 2020
Dát tip

Věřím, u nás také... spolehlivě.


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip

pro bixley

Koupila si dva, ten druhý se jmenuje Indicie, ráno po něm přejížděla prstama a mám pocit, že v jenom křídle je zatřené opravdové pírko, nepřijde mi jako vrstvení barev, je místy plastický...napsala dopis, uvidím...   :) Děkuji.


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip

pro Gora

Dík za přípis, u nás to funguje...  :)


Mám ráda zajímavé a neotřelé věci.  A to je tvé dílko i ten obraz.


Alegna
18. 04. 2020
Dát tip

pokud se člověk umí těšit na život, je to to nej :-), potěšilas


trojort
18. 04. 2020
Dát tip

...u čápů je to tak, že často pomáhá potomek...

 


bixley
18. 04. 2020
Dát tip

Hezký text a labuť s přilbou je opravdu zvláštně krásná.


Gora
18. 04. 2020
Dát tip

Díky za odkaz... tvoji mini vnímám jako osobní, upřímný textík a pro sebe si nacházím...:

Nejhezčí na životě je to neurčité těšení.
Zvelebit den drobnou taškařicí.
Pohladit psici.
Rozdat všem pamlsky.

Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro Blacksabbath

než jsem to tu sepsala, tak se mi podařilo snad poprvé v životě připálit jasmínovou rýži... :) 

děkuji 


pěkný pohled ..... už ten název.....odkaz funguje.....*/****


Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro Gora

Děkuju za nakouknutí...  :)


Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro Gora

Děkuju za nakouknutí...  :)


Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro Andělku1

bylo to od něj krásné

děkuji


Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro lawender:

Přidala jsem link, snad bude funkční...  :) A děkuju.

Dala bych odkaz i na tu autorku v galerii, ona má opravdu zajímavé obrazy, ale aby mne tu někdo nakonec nenapadl za skrytou reklamu, třeba...   

Jinak příběh vykládám snad každému, smějeme se, že, mi to přišlo krásný...  


Philogyny
18. 04. 2020
Dát tip

pro Rádobyslav z Hájku:

Nevím, o čem to mluvíte. Nikoho tu nepochovávám. Nemám ve zvyku se litovat, udělala jsem si to sama, neudržela zpětný náraz. Mám památku...

Co je kýčovitého na tom, že měla otřes mozku a koukala z okna na to své čapí hnízdo? Fotím ho už roky a je to můj život.

Autorka obrazu se uzdravila, maluje zase svá krásná plátna a já k ní chodím na návštěvy, pokochat se. Nemůžu mít doma všechno, co bych chtěla. Zdá se Vám to kýčovité? A nebo má galeristka, se kterou si roky píšu? Nebo manžel, který mi řekl to, co řekl? Má mě rád. Byla to neuvěřitelná souhra náhod a tahle povídka je pravda. Od začátku do konce. V ložnici mi visí labuť, mám vedle sebe svou psici, chodíme spolu i do práce, protože se ode mne nehne ani na krok a tuhle povídku v žádném případě nesmažu. 

A tak hezký den přeji.

 


lawenderr
18. 04. 2020
Dát tip

:) mohla bys vložit i ten obraz, mám ho pořád v hlavě ... ty píšeš strážce, ale je na něm něco zneklidňujícího - spojení energií? Já bych si ho nad postel nedala, mně vyvolal vzpomínku na kačenku co, neviděla (měla na oku takový zvláštní útvar ...) tak jsme ji krmili rohlíkem a odháněli ostatní, aby jí to nesežraly - a pak se ten pidišneček (vypadalo to jako šnečí ulitka) z toho oka odloup :D Něco někde po dně chytla na peří, když se potápěla, a když oschla, tak odpadlo :) moc jsme se smáli, že dostala nažrat nejvíc - a úlevou :) Obrazy působí různě. Ale ty máš strážce! :)


Gora
18. 04. 2020
Dát tip

Phil, lahodné čtení!


lawenderr
18. 04. 2020
Dát tip

Tolik slov kolem labutě ... je krásná :) A ta na tom obraze zvláštní, zvláštní pocit ... vybrala sis ji a ona tebe. S některými věcmi se prostě hledáme, až se najdeme - 

Věta: Až se zotavila, dala jí volnost - je taky zvláštní, tvoje:D Příslib času 


Andělka1
18. 04. 2020
Dát tip

Krásné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru