Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrou noc

18. 04. 2020
1
5
332
Autor
Crispy

Dobrou noc a sladký spánek,

přehoupl se čas.

Další den a další dárek.

uvidíme Sluníčko, brzy, zas.

 

Až měsíc ustoupí.

A druhá půlka půjde spát.

Duše nás zastoupí,

a upadnem v úžas.

 

Jaký ten svět nádherný,

dokáže být.

Když se člověk uvolní.

A dokáže snít.


5 názorů

jestli by nebylo dobré zvolit rým místo hodně vzdáleného - zas - úžas

spát - zdát

že by se i ve 2. sloce udrželo jako v první ABAB


Helen Zaurak
18. 04. 2020
Dát tip Crispy

Mě obsah Tvých myšlenek oslovil, opět tolik nevídané, píšeš Jaký ten svět nádherný, dokáže být...  Tvůj optimismus a vlídné vidění jsou tak osvěžující!  A formu textu třeba  časem vylepšíš, budeš-li chtít :-)


Souhlasím s tím, co již bylo řečeno výše. Celé je to hodně kostrbaté, nic z díla necítím, sdělení ke mně nedosáhlo. Z tématu šlo vytěžit mnohem víc a forma je opravdu nešťastná. 


Crossfitter
18. 04. 2020
Dát tip Crispy

Ahoj,

souhlasím s Vikou, že slovosled je zvláštní, ale dovolím se pozastavit u jiného aspektu básně.

Řikám si - co je na sdělení básně tak zvláštního, že jsi nám to chtěl sdělit nebo proč jsi volil zrovna takovou kostrbatou formu. Používáš veskrze slova, která každého napadnou jako jedna z prvních (pokud se píše o noci a snění), zbytek doplňují pomocná zájmena a slovesa. Ten slovosled je bonusem. Ten má pravděpodobně vytvářet poetično. 

Doporučím dva postupy:

a) V jednoduchosti je síla. Máš nějaký nápad, nějakou myšlenku, zkus ji vystihnout na co nejkratším prostoru.

b) Chceš psát téma Dobrá noc/Sen - vypiš si 20 slov, která tě k tomu napadnou jako první - a ta si pak zakaž použít básni a zkus je nějak opsat, volit zajímavá synonyma - můžeš to brát jako hru. 

A nebo si to dál dělat po svém. :)

Díky, T. 


Vika
18. 04. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

ten slovosled je hodně nepřirozený


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru