Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zdanie klame

19. 04. 2020
19
20
1325

Nádherný slnečný deň. Na záhradke roztiahneme piknik deky, váľame sa s vnučkou, trháme sedmokrásky, počítame ich. Z pusinky jej jednu vyťahujem: „Kvetinky sa nepapajú! Môžeš sa s nimi hrať, ale do pusy nie!“ Malá sa smeje a krúti hlavičkou  zo strany na stranu – nie nie. Teóriu ovláda.

Mladí odišli po deviatej večer, zazvonil mi telefón. Usadila som sa, rozprávala s kamarátkou, ľavou rukou len tak mimovoľne prehrábla vlasy. Niečo sa mi nezdalo. Pod prstami som nahmatala nejaký výbežok, neviem o tom, že by tam bol predtým. Idem do kúpeľne, pozriem do zrkadla – kliešť!

„Danula, našla som si kliešťa, zavolám ti neskôr.“

Zbehnem dole, zoberiem pinzetu, ale neviem si rady. Odhrniem vlasy, dám si sponku, aby nepadali, ale aj tak. Pohľad do zrkadla skresľuje, neviem sa trafiť. Doteraz som mala kliešťov na mieste, kde som ich videla priamo a nebol problém. Taký menší, keď bol na pravej ruke a musela som použiť ľavú, menej šikovnú. Do kelu, nemohla som ho nájsť skôr, kým tu boli mladí?!

No, nič. Korona nekorona, neskorý večer, zvoním u susedov, jednou rukou držím vlasy, v druhej pinzetu. Lydka je odo mňa mladšia, vyzerá byť taká energická žena, čo sa ničoho nezľakne, spolieham na ňu.

„Ja neviem, Gabika, ja asi nie som tá pravá, ja sa bojím. Mirko?“ volá na svojho  o niekoľko rokov staršieho manžela.

„Ja už dobre nevidím,“ začína neisto.

„Tak si kľaknem, aby si lepšie videl.“

Super! Jedna sa bojí, druhý nevidí, v duchu sa usmievam, ale aj trošku obávam.

Pocítim trhnutie.

„Výborne, dík!“

„No počkaj, on je ešte tam, drží sa, potvora.“

Tak mi asi vytrhol iba vlasy.

Druhý pokus sa podaril.

„Nie som si istý, či tam nezostala hlavička.“

„V pohode, verme tomu, že nezostala. Idem si to vydezinfikovať. Vďaka!“

Beriem mu z dlane kliešťa, chcem doma spočítať nožičky, či je kompletný, Mirka posielam, nech si ide umyť ruky.

Cestou domov som ho stratila. Toho kliešťa. Mirka som nechala manželke.

Obzerám sa v zrkadle, zdá sa mi, že tam ešte nejaká nožička trčí. Skúšam si ostrihať vlasy, najskôr nožnicami, potom holiacim strojčekom, depilátor nebol dobrý nápad na citlivú pokožku hlavy. Hlavne som pochopila, že potrebujem odstrániť vlasy v bezprostrednej blízkosti kliešťa a to by nešlo bez toho, aby som neoholila aj jeho. Teda tú nožičku, čo sa mi zdalo, že zostala. Hlavička by tam ostala aj tak uviaznutá. Šmyk pinzetou, vytrhla som zvyšok kliešťa alebo vlas, už som to pre istotu neskúmala, znova vydezinfikovala a uverila v dobrý koniec.

Prídem za dcérou Petrou, vystrašene na mňa pozerá: „Neumreš?“

„Nieeee. Môžem dostať iba mozgovú encefalitídu, alebo lymskú boreliózu.“

Keď vidím, že moja opora má slzy na krajíčku, vysvetľujem: „Určite to bude dobré. Vytiahli sme ho celého. V Trenčíne nie sú kliešte infikované. Naozaj nemusíš mať strach.“

 

 


20 názorů

áno bixley, mňa milujú komáre aj kliešte, na moju mamu nemajú chuť ani jeden z nich

 


bixley
23. 04. 2020
Dát tip

Já mám to štěstí, že na mě klíšťata nelezou. Ale dovedu si představit tu hrůzu mít ho na hlavě ve vlasech a pořádně na něj nevidět! Ještě štěstí, že sousedi pomohli a se zbytkem klíštěte sis pomohla sama... :-)


Jarodějka
19. 04. 2020
Dát tip

Nic proti lichořeřišnici do salátu. Mám ho ráda, i ten kde jsou sedmikrásky. Ale pokud bych měla jakýkoliv příznak infekce, u nemocí, kde je známý původce, nejsou na místě homeopatika.. Omlouvám se, Andělko, nedalo mi to.. nereagovat. Protože pak se řeší v nemocnici komplikace, že se včas nezačala léčit příčina.

 


ovečky s máslem a sedmikráskou - rozprávkové, vďaka, Phil


Philogyny
19. 04. 2020
Dát tip Jarodějka, Alegna

Každé jaro jím květy sedmikrásky, tři každý den...jsou zdravé...klidně udělej ovečky s máslem a sedmikráskou...  :)

a tak ráda četla


vďaka, black :)


....říkala snacha, že existuje taková vodička, kterou když nakapeš na klíště tak uschne a odpadne......tak jsem si u ní objednala.....jestli bude fungovat nevím...ale také nevím, když bych ho měla nedejbože na zádech, jak bych si ji tam sama nakapala.....jedině....že použiju tvoje Know-how.....početla jsem si...děkuji.............*/***


Andělka1
19. 04. 2020
Dát tip

Uf. VĚTŠÍ HOROR NEŽ TEN VIR, KOROVIR. A přístup k viru i klíštěti asi stejný.

Stejně bych hned začala brát alternativní prevenci. Například lichořešnici ve formě gemoterapie...nebo od známého. A něco z homeopatie byh polykala. Jako prevenci. I kdyby něco přišlo, bude to mí malý průběh. Léčí podobné podobným. A ještě lepší princip autopatie. To mi napiš prosím do zprávy - ráda poradím zázračný lék.


Kočkodan
19. 04. 2020
Dát tip gabi tá istá, Alegna

Měla jsi velké štěstí, že nejsem tvůj soused a ty jsi kvůli klíštěti nepřišla ke mně. Nevidím a navíc se bojím. Dokázal bych tě zbavit jen naděje

 

Mimochodem - kdybych byl tvůj soused, tak bys měla plnou hlavu mě, proti čemuž je i sebenebezpečnější parazit vlastně celkem příjemná záležitost. (žmurk)


ALOHA
19. 04. 2020
Dát tip gabi tá istá

Výborne popísané, tak milo, a ešte o takej potvore. S kliešťom neďaleko od Trenčína som si zažila tiež dramatické chvíľky, teda roky. Aj keď sú sedmokrásky jedlé, dobre deti učiť to pravidlo, že kvietky sa nepapajú :-) Dokiaľ nepoznajú všetky smrtelníky.


Iren
19. 04. 2020
Dát tip

Niekedy som taká sprostá, Gabi... že až hanba :)).


Iren, ale ty si nadpriemerne inteligentná, treba brať ohľad aj na nás, priemerných :)


Iren
19. 04. 2020
Dát tip

Mne je to všetko jasné. Nič ma nerušilo.

• vnučka bola, kým mladí neodišli• kamarátka na uchu• kliešť - ide sa do susedov• Petra - opora, niekto najsamblízky.. teraz vieme, že dcéra :)

 


áno, Jarko, toto potrebujem počuť, ty si opora!


revírník
19. 04. 2020
Dát tip gabi tá istá

Důležitá je včasná dezinfekce, i kdyby tam něco zůstalo. Používáme Jodisol.

Arwen, Gabi a Petra jou dvě nerozlučné. Když se Gabi vrací, tak jen za Petrou.


Iren,11 - mesačnej ťažko vysvetelíš, ktoré kvietky sú jedlé a ktoré jedovaté, tak pre istotku,chápeš

Arwen, Petru moji čitatelia poznajú zo zbierky Petra(pôvodne s názvom Nedonosená), budem musieť brať ohľad aj na vás, mojich nových čitateľov, vďaka za upozornenie


Je třeba myslet pozitivně a zůstat negativní :)

Mám jednu poznámku: Na začátku povídky je zmínka o tobě a vnučce. Posléze telefonuješ s kamarádkou Danou a následne jdeš za Lydkou a Mirkem. Po tom všem se vracíš k Petře. Kde se tam vzala? Možná je to tím, že ještě neznám všechny postavy Tvých příběhů, ale když si to bude číst někdo neznalý, jako já, tak bude poněkud zmaten.


Iren
19. 04. 2020
Dát tip

Skvelo napísané. Akože sedmokrásky sa nepapajú, ja z nich robím šalát :).


gabi tá istá
19. 04. 2020
Dát tip Gora

jasne, že sú, hádam jej nepoviem pravdu, aby sa zrútila skôr, než ochoriem :)


8hanka
19. 04. 2020
Dát tip Gora, Alegna

fakt nie sú? Už niekoľko rokov tvrdia, že ...Trenčiansky kraj vedie na Slovensku rebríček v počte ochorení na kliešťový zápal mozgových blán a mozgu...vraj Ostrov, brehy Váhu  a Brezina najviac infikovaných kliešťov...kolegyňa si ho priniesla od Váhu a mala problémy, lebo si ho nevšimla, až keď sa prejavili príznaky...

viem... nehovor nič,  ani ja nie som opora:)

Ale ...máš ho vonku, bolo to včas, takže je to super


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru