Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč

23. 04. 2020
13
18
954

didaktická 

Hlíno

nerouhej se hrnčíři

neptej se jej proč

 

Jak bezrucí kejklíři

neuchopíš poznání

 

Toč se kruhu toč

 

Neuvidí slunko slepý

když slepota mu zaclání

 

Smysl věcí

je ve tmě kolotoč

 


18 názorů

PavelK
08. 09. 2021
Dát tip

Zajímavé. Děkuji za otevřenost


Charizmatik vychází z charizmat, mimořádných (nadpřirozených) darů Ducha svatého určených pro službu. Získávají se "křtem v Duchu svatém" (nejde o křest vodou, ale o konverzi). Ale i jinak.

Je dost těžké o tom něco napsat ve stručnosti, když o tom přednáším, zabere to pár dní. A souběžně s tím je třeba intenzivní práce (jakási cvičení) ...modlitbu odevzdání, přímluvnou modlitbu a "vylití" ... a nebo i jinak :-)

Fakt to nejde nějak moc přiblížit ... jak se to dělo (funguje to vlastně furt stejně) se dá dočíst ve Skutcích apoštolů a listech apoštola Pavla (Bible).


PavelK
08. 09. 2021
Dát tip

Kamamura: naprosto se vším souhlasím, používám tradiční představu vzhledem k obsahu básně. Je to jen takový vtip.


Kamamura
08. 09. 2021
Dát tip

Není úplně pravda, že by cyklus zrození a smrtí zvaný samsara byl "nekonečnou temnotou". Mahájánový buddhismus (jehož ideálem je bóddhisattva, neboli probuzený jedinec, který před vyvanutím do nírvány dává přednost znovuzrození s cílem pomáhat ostatním živým bytostem) například tvrdí, že samsára a nírvána jsou jedno a totéž. Buddhismů existuje mnoho škol a směrů, stejně tak, jako je tomu v křesťanství. 


PavelK
07. 09. 2021
Dát tip

samsára je pohyb v kruhu (znovuzrození), je to nekonečná temnota ega. Ve tmě kolotoč je je její skvělá metafora.

Samozřejmě, že jsem tě schválně poškádlil...

Nevím co je v křesťanské terminologii charizmatik. Charismatik je u mě pro ženy přitažlivý muž. To možná jsi...

 


neposouvám, jsem křesťan, římský katolík a charizmatik jak poleno :-)

a nevím co je samsára


PavelK
07. 09. 2021
Dát tip

Přesouváš se z křesťanství k buddhismu? Ve tmě kolotoč to je samsára.

:-)


to je fakt, dík za komentář


už je to venku a tím je to dáno "všanc" jakýmkoliv výkladům, ..., za které jsem rád a nekecám 


Entropia
23. 04. 2020
Dát tip

Každý vnímáme jinak, ale jestliže smysl věcí je "ve tmě kolotoč", pak text působí spíš jako vzpoura, než jako slepá víra :-/

A jestli ne, tak pro mě jo (promiň Radovane :-)


jo jo, je to tak a dík za komentář


Vika
23. 04. 2020
Dát tip

Moc hezky


děkujííí


bixley
23. 04. 2020
Dát tip

Moc hezky propojené. 


Alegna
23. 04. 2020
Dát tip

za ten smysl věcí máš můj tip*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru