Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vivat, Čechie!

23. 04. 2020
5
9
609
Autor
Schwalbe

 

„Nejsme jako oni“,

křičeli jsme pod Václavem.

Klíče dávno už nezvoní,

jiná hesla hýbou davem.  

 

Směnili jsme ideály

za hrst tretek ze západu.

Vlajky moli rozežrali,

nejasno je v sedmém pádu.  

 

S kým, čím? Východ, západ?

Malý národ dělí spory…

Vyřeší to nejspíš nápad

odejít do diaspory.  

 

Na ostrově, v Pacifiku

založíme novou vlast,

zbavíme se bolševiků.

Nenechte se ovšem zmást. 

 

Zbavíme se demokratů,

monarchistů, tyranů.

Vláda bude z technokratů,

zlaté časy nastanú. 

 

Až se z naší krásné říše

vlna štěstí rozlije.

Východ, Západ šeptne tiše:

„Vivat! Vivat Čechie!“

 


9 názorů

a2a2a
24. 04. 2020
Dát tip

Safiane, podobně. Osobně vnímám váz. verš jako náročnější než volný verš. Proto také rozlišuji, zda jde o rýmovačky nebo vázaný verš. Ovšem  pokud rýmovačka nabídne obsah jako tento text, tak to nemyslím nějak pejorativně, spíše pojmenuji formu a nezapomenu ocenit obsah, to znamená, že text vnímám jako smysluplný.


Safián
24. 04. 2020
Dát tip

Báseň, která se rýmuje, je rýmovačka. Ale tady cítím předsudek a tak si říkám, jak asi by dopadla drtivá část básní ve volném verši, kdybychom k volnému verši přistoupili stejným způsobem?


Vika
24. 04. 2020
Dát tip

Budu se těšit :-) (správně česky-těším se)


atkij
24. 04. 2020
Dát tip

Téměř havlíčkovská satira. 


Schwalbe
24. 04. 2020
Dát tip

Viko, politika a politikaření není v tomto dílku to hlavní, spíše je to o nás a našem národě (vizte komentáře níže). Ale snad se příště do Vašeho vkusu trefím lépe :)

Safiáne, a2a2a, díky za návštěvu a komentáře k této veršovánce...


a2a2a
23. 04. 2020
Dát tip

Je to spíše rýmovačka, ale autorovi šlo spíše o satiru a na jeho dílku se mi líbí, že jeho sarkasmus se dotýká především naší mentality jako obecného lidu a není pro něj významné, zda jde o bolševika či demokrata, protože konec konců všechny výchylky tvoříme sami. Vtipný verš se sedmým pádem.


Safián
23. 04. 2020
Dát tip

Já v tom žádné politikaření nevidím. Je to jen s nadhledem satiricky popsaný stav českého ducha. A v pěkném vázaném verši. Ale dnes je taková hedonistická pštrosí doba.


Vika
23. 04. 2020
Dát tip

řeknou díky za území - to k obsahu. Básnička se mi ale moc nelíbí, politikaření ve verších moc neumím a nemusím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru