Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prázdné stránky

06. 05. 2002
6
0
3608
Autor
Danny

Maglos si oddechl. Velké množství skřetů a Nemrtvých již porazili a nyní jim zbývaly poslední dveře dělící je od tajemné Knihy magie a moudrosti. Podíval se po zbytku své party: kouzelník Anon, který již vyplýtval veškerou magickou energii při předchozích soubojích a mrštný šermíř Ort.

Dveře bez váhání vyrazili. Objevil se před nimi malý pokojík s truhlou uprostřed. Vypáčení truhly bylo pro Orta dílem okamžiku. Konečně! Nesmírná moudrost je již na dosah! Anon otevřel první stránku cenné knihy. Byla naprosto prázdná. Druhá taktéž. Celá kniha obsahovala pouze listy čistého bílého papíru. \"Co je to za hloupé vtipy?!\" rozčiloval se Ort. \"Někdo určitě pravou knihu ukradl a tohle sem nastrčil!\"

Vtom se zdálky ozval ryk skřetů. Vytažení knihy z truhly totiž aktivovalo

spínač, který otevřel tajné dveře plné nejrůznějších nestvůr.

\"Těch je opravdu hodně!\" poznamenal Anon \"určitě na ně nestačíme!

Zamordují nás! Pokud se nám nepodaří nějak přimět knihu odhalit svůj tajemný obsah!\"

\"Mohl by to být neviditelný inkoust, zkusím nějaké chemikálie.\" nabídl se alchymista Maglos. \"Ty Orte se je pokusíš zdržet.\"

Po půl hodině již byl Ort naprosto vysílený. Zatím se držel sice dobře, ale to určitě nebude trvat dlouho. Anon s Maglosem se mezi tím pokoušeli o nemožné. Zkoušeli rozříznout vazbu knihy, aplikovali kouzla typu \"Zahlédni tajemství\" a stále nic.

Anon se s unaveným povzdechem posadil. \"To nemá cenu...\" uvažoval \"počkat... celou dobu jsme uvažovali o tom, že v knize je něco navíc, co máme objevit... ale co když ta informace, ta tajemná moudrost je právě v tom... v tom... že tam nic není!\"

\"Nic tam není\" prosvištělo mu hlavou. Z Ortova štítu se na něj posměšně šklebil vlastní odraz \"nic... tam... není\" páteří mu proběhlo silné mrazení \"není! nic! tam nic není!\" 

Začal se hlasitě smát.

..všechno...nic...nic...všechno...všechno....nic...všechno... 

pulsovalo mu hlavou.

Smál se dál a ani když z jeho očí vytryskla žlutá záře uspávající všechny nepřátelské nestvůry, smát se nepřestal.


evalota47
11. 05. 2005
Dát tip
Spv..:souhlas ***

johanne
26. 03. 2004
Dát tip
hm...

Spvrivs
13. 05. 2002
Dát tip
Super. Někdy (jenom někdy?) je Nic skutečně daleko chytřejší než spousta jalových keců. !*Ť*! :-))))))))

Vojtek
07. 05. 2002
Dát tip
*

Print
06. 05. 2002
Dát tip
***!!!

Toxman
06. 05. 2002
Dát tip
Velmi pěkné. Celkem dobrý nápad, navíc pěkně zpracovaný. tip :-)

Kami
06. 05. 2002
Dát tip
Někdy prostě stačí zářit.(*)

Seregil
06. 05. 2002
Dát tip
Dost dobrý.... Krátký a výstižný.... *)

Radost
06. 05. 2002
Dát tip
I 000 I II 0000 nic něco zapnuto vypnuto líbí nelíbí tip netip

Deltex
05. 05. 2002
Dát tip
? Tak tady mi trochu unikly souvislosti...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru