Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hra čísel

25. 04. 2020
10
13
682
Autor
Oldjerry

DIASVATBA

 

Anotace: Hahaha! Kdepak... žádná svatba »cukrářů«… nýbrž svatba di-a-man-to-vá!

***

Snad bych měl začít odjinud… hm, ale nikdy není pozdě…

Jarda Novotný, spolužák na základní škole, pak čtyři roky pauza – jen občas jsme se viděli, když jsem jezdil za rodiči a bratry z internátu průmyslovky do rodného Kladna.  Pak jsme se setkali na vojně, kde se naše přátelství utužilo. Vlastně k nám patřil ještě další Jarda... Řezáč, ale tenhle třetí kámoš se ztratil někde v západní Evropě a už jsme o něm neslyšeli – jen se k nám nějakou nepochopitelnou cestou dostala zpráva, že zemřel infarktovou metodou ve svých - a  i našich – sedmasedmdesáti letech kdesi v Australii, snad v Sydney…

Tím vypadl z tohoto příběhu...  ale jdeme dál...

Praktický život nám nedovolil ani po vojně nějaký pravidelný kontakt, čas šel, co šel… letěl! a rodiče s ním už odletěli také, za bráchou jsem až tak často nejezdil, protože ježdění jsem si užil dost ve svých dvou nejdelších zaměstnáních.

A v penzi? Využívali jsme spíš internet, než mobil, přece je to o dost levnější. Posílali jsme si navzájem vtipy, zprávy o zajímavých událostech v našich životech. Rady a prosby o ně: Hele, Jardo – chceme letos jet na Jadran. Co myslíš bude lepší Makaronie, nebo Jugoška? Jindy: chci střelit toho Fiata – potřebuju něco s větším prostorem pro náklad. Ty máš tu Agilu – řekni mi proč bych ji měl koupit a co ti na ní vadí. Jo?

To už bylo relativně nedávno – předloni…  už jsme byli oba dvacet let v penzi, dědkové s vizáží naprosto neslučitelnou s tou skoro před šedesáti lety. Napsal jsem mu, že s Agilou přijedu do Kladna a že si ji tedy bude moci omakat – no: půjčil jsem mu ji na ty dva dny, které jsem u bráchy chtěl strávit a taky strávil.

S bráchou to bylo jako vždy fajn a tak jsem byl skoro překvapený, když se u dveří objevil Jarda Novoš, jak jsme mu ve škole říkali – a brácha nás nechal chvilku (asi dvě hodiny) samotné, že prý má něco na autě…

Když odešel. Jarda na mne nějak divně koukl a povídá: co si myslíš o numerologii? 

Zpozorněl jsem… tohle bude chtít di-plo-ma-tic-kou odpověď…

Nooóó – protáhnul jsem…

Počky, povídá Jarda… já ti rovnou řeknu o co mi go… Mám nějaké svinstvo na plicích (hm, pomyslel jsem si – to já taky)... a předpověď není nic moc…

No jo, tak to máme společný… utrousil jsem koutkem…

Kouknul na mne - jako že jak to myslím… ale nezeptal se. Byl tak v zajetí toho s čím chtěl vyrukovat, že si odpustil tu kontrolní  - celkem logickou – otázku a pokračoval:  No, abych nechodil kolem židle, tak si radši sednu (trochu jsem se zasmál… seděl totiž už asi dvě hodiny) mého sarkastického úsměvu si nevšiml a pokračoval:  Doktor mi řekl na rovinu, že při přísně dodržované životosprávě tu můžu bejt ještě… odmlčel se… … možná i pět let – plus minus něco,  ale bohužel i méně i když povedu  ten asketicky vázaný život. No a to je jádro pudla: já si umanul, že  vydržím až do naší diamantové svatby. Brali jsme se s Jarmilkou ve dvaašedesátém… tak je to samozřejmě napínák. Co myslíš?

No, já… zarazil mne rukou a řekl: To byl úvod, abys věděl PROČ se tě ptám… teď mne chvilku nech mluvit, abys to mohl absorbovat. Vyzkoušel jsem několik možností, jak se něco, byť nezaručeného, dovědět z neortodoxních metod předpovídání. Několik nebylo vůbec vhodných pro  druh mé prognózy… až numerologie…

Odmlčel se, ale jen krátce a jel dál:  Šťastné číslo! Zjišťuje se jako totální součet nějakého zvoleného číselného výrazu. No a to je vono! Já se narodil na Silvouše 1937. 31.12.1937… Total toho data je 3+1+1+2+1+9+3+7 tedy 27, a dál 2+7 je 9. Mé šťastné číslo!!

 No a jak…  nestačil jsem doříci… počky… vskočil  mi s blýskavýma očima do řeči, moje Jarmila… zastříhal jsem ušima – já mám taky Jarmilku… se narodila 19. ledna 1944.  A sleduj: 1+9+1+1+9+4+4 je  29 a 2+9 je 11 a 1+1 jsou 2!!  Šťastné číslo Jarky je 2… a sleduj dál: brali jsme se 29.9.1962 a ta náhoda: nejenže jsou v tom datu tři devítky a dvě dvojky. Čuc glajzema na ten součet:  pro toto datum platí 2+9+9+1+9+6+2 je total 38, součet 3 a 8 je 11 a dále pak 1+1 jsou2!!

Tak co myslíš? Dožiju se té diamantové svatby?


13 názorů

K3
29. 04. 2020
Dát tip

Hra čísel je zajímavá. A numerologie jakbysmet. Jednou jsem se setkal s numerologem; nikdy bych to do něho neřekl, vizáží vypadal jako bezdomovec; a co ten mi toho napovídal o mě a o ostatních, na které jsem se zeptal a které nemohl znát, a věechno byla pravda. Hezky jsi to napsal.


Oldjerry
26. 04. 2020
Dát tip

Hm...  můj styl.  Je to kámoš... klidně by na mne mohl vybafnout:  Vole - myslíš, že se dočkám diamantový?   Já bych na to asi odpověděl: Tvý starosti  a Kalouskový prachy bych chtěl mít... a myšlení obou od toho k cíli by šlo jinou cestou... Kámoš ví, jak se mi dostat pod kůži a to je určující. Nicméně dík, možná, že si podobnou otázku položilo víc  Písmáků...


Filosofka
26. 04. 2020
Dát tip

Moc pěkný :)) I když ze začátku trochu roztahaný, pak to dostalo spád. 


Oldjerry
26. 04. 2020
Dát tip Gora

Ctihodní pánové a spanilomyslné  dívky - děkuji vám rovným dílem za souhlasný mruk a jiné projevy přízně.  Nikdo z vás se nedal ošálit použitím Jardy Novoše jako krycí osoby. Ten o tom, chudák, ani neví - bo nikdy neexistoval - aspoň v nikoli okruhu mých známých...


Vika
26. 04. 2020
Dát tip

Něco na těch číslech bude a víra drží.


vesuvanka
25. 04. 2020
Dát tip

Také držím palce, aby diamantovou svatbu oslavili :-))) TIP


čučím....fandím.....věřím že jo....dvojka je dvojka....*/***


8hanka
25. 04. 2020
Dát tip

dojalo ma, že Jardo myslí na oslavu diamantovej svadby s Jarmilkou, chce sa jej dožiť (asi) hlavne kvôli nej...rovnako ako Gora dlržím palce, nech zvládne túto náročnú dobu, nech jeho pľúca poslúchajú a s Jarmilkou oslávia krásne výročie...


Kočkodan
25. 04. 2020
Dát tip

Na diamantové svatbě se už do toho dá pořádně říznout.

 

U mne je obliba numerologie nulová.


Oldjerry
25. 04. 2020
Dát tip

Irenko -  ď!! ono je to spíš zajímavé pro ty numerology, než pro  literáty, ale není to vymyšlené a proto mne to donutilo  k napsání té hříčky...

Philogyny - dík, asi jsi usoudila a správně, že vymyšlený je tu Jarda Novoš... jinak je to opravdu tak, jak napsáno tu jest...


Gora
25. 04. 2020
Dát tip

Držím jim palce, aby mohli oslavit... a že je co!


Philogyny
25. 04. 2020
Dát tip

Nahodilo mi to jednu dovolenou...manžel se u baru zmínil o třech dětech... a to máte pořád s tou stejnou manželkou?   :) 

Jinak...Jarmilky jsem musela mít vždycky přísně bilé, špičky kolmo k tělu a výmyk?Jen když šlo o známku... :) 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru