Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji dny u babičky

29. 04. 2020
16
18
811

,,Ahoj mami, tak jsem zase tady," volám do chodby. Nebylo zamčeno, jsem tedy očekávána.

Zpoza rohu se vyřítí babička s módním šátkem a přerostlých bílých vlasech. Tady je patrno, že kadeřnice ještě neotevřela salón.

,,To je dobře, že jsi tady, musíš mi poradit! Potřebovala bych větší postel, nějak se tam děda nemůže vejít." Připomínám, že děda je mrtvý.

,,Nějaké řešení bych určitě našla," odhodila jsem tašky a dělala, že přemýšlím. ,,Možná bych mohla snést zezhora tu manželskou postel a pak by to bylo v pohodě, ne?"

,,To by asi zabralo moc místa." Je to jasné i babičce. ,,Víš, on když si vedle mě lehne, tak jsem až u zdi a špatně se mi přes něj leze v noci na záchod."

,,A dost, tohle jestli budeš někdě vyprávět, zavřou tě do blázince," kostatuji a jdu si vybalit.

,,Jo, a přivezla jsem ti tu sedačku do kuchyně. Se stolem a stoličkami." Odvádím pozornost od spacích problémů.

,,Chudák ten můj starý stůl, takový je pěkný. Ještě bys ho mohla snad chtít rozštípat!!!!" Přidala babi poněkud nevhodně na hlase.

,,To jsem celá já," zařvala jsem, aby mě dobře slyšela. ,,Jak můžu, všechno zničím a ty židle a štokrlata nacpu do popelnice!!!!"

To je jen zahřívací kolo, zatím o nic nejde.

,,A víš, co měl děda v noci na sobě?" Přejde babička lehce k původnímu tématu, které je pro ni daleko zajímavější.

,,Nevím, ale ty mi to jistě sdělíš."

,,Měl pyžamo! To co má v Odolce pod polštářem. Musíš tam dojet a podívat se, jestli tam je." Myslí to vážně, není to pokus o vtip. Zírám s hubou dokořán.

,,A ještě se musím podívat, co má na nohách. Pantofle, nebo sandály. Mám totiž  dojem, že jedny sandály zmizely z botníku." To už mi vyvstává studený pot a tak to zkusím ještě jednou podobrém.

,,Až půjdeme na hřbitov, tak si s ním promluvíš. Hlavně ať sem furt neleze, taky se musíš pořádně vyspat," kdyby nás někdo poslouchal, jsme v tom blázinci obě. To bych ale už nevydržela.

Po poledním klidu dorazila posila v podobě kamaráda s AKU šroubovákem a nanosili jsme do kuchyňky postupně jednotlivé části na montáž. Jelikož jsem babičku poslala na zahradu a zakázala jí se vrátit, dokud to nebude hotové, za dvě hodiny to hotové bylo.

,,Takové malé židličky, ty budou asi pro dětičky, že," spustila hned jak jí bylo dovoleno vstoupit. 

,,A je to nějaké vykrajované, jako to má ta paní Iva, co maluje ty obrázky," zajímavé hodnocení, ale zatím pozitivní. ,, A jak se tam vejde Jiříček?" 

,,Posuneš stůl dopředu, to snad zvládnete," ukončuji debatu, poklidíme a zmizíme si dát někam k hospodskému okénku škopek. Bylo to horké odpoledne.

Druhý den ráno se stal zázrak.

,,Musím ti říct, že je to moc hezké. Děkuju."

Byla to krásná a velmi radostná chvíle.

Tak s tím blázincem ještě počkáme.

Aspoň týden.

 

 

 


18 názorů

Já je chráním, trojorte, to jen babička si vymýšlí. :-)))


trojort
30. 04. 2020
Dát tip

...štokrlata by měla být chráněna...něco jako letité stromy...


Ne, Lubošku, mamka se vplížila, aby kibicovala a byla zase vyhoštěna. Kdyby mohla, tak by kecala do všeho :-))) Dědovi by se to líbilo rovnou.


Kočkodan
29. 04. 2020
Dát tip

Chudák maminka, pořád ji vidím, jak stojí na zahradě ty dvě hodiny v pozoru a bojí se pohnout… Ještě že nebyl právě třeba mrazivý leden.

 

A nejspíš i děda v noci trochu zapracoval a manželku přesvědčil, že jsou ty kousky nového nábytku vlastně moc hezké.


Děkuji, Karlo9, pohádkovou babičku bych občas posadila na lopatu. :-)))


A to je jen výběr z toho, co se tam děje, Čudlo.


Jen si nejsem jista, Ireno, kdo by jel jako první. :-)))


Karla9
29. 04. 2020
Dát tip

Ty příběhy o kouzelné babičce nebo kouzelné příběhy o babičce se pěkně čtou:-) 


Čudla
29. 04. 2020
Dát tip

No, užiješ si s babičkou, jen co je pravda. /*


Gora
29. 04. 2020
Dát tip Kočkodan

Evži, doktor Chocholoušek by od vás neodjel s prázdnou:-))


neee pobyt ne.... děkuji pěkně za nabídku.....stačí mi, že se mohu smát tvému (ne)štěstí.... :-)))))


Evženie Brambůrková
29. 04. 2020
Dát tip lawenderr, Alegna, blacksabbath

Pokud má někdo zájem, klidně mohu zařídit pobyt. jsem ráda, že se zasmějete. :-)))


Alegna
29. 04. 2020
Dát tip

:-)) no ne, pochvala, ale začátek mě pobavil víc


no vidíš....a je to :-)....tuhle "bitvu" jsi vyhrála :-)))))))))))))))))))......*/***


Andělka1
29. 04. 2020
Dát tip

Děkuji za příděl od Tebe ranního smíchu. hlasitý.


bixley
29. 04. 2020
Dát tip aleš-novák, Kočkodan, Alegna, Gora, Arwen Leinas

Hlavně aby se ten stůl líbil dědečkovi!


lawenderr
29. 04. 2020
Dát tip

:)) hezky se to čte ... že v tom blázinci nebudu jednou sama


aspoň týden...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru