Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-04 (duben 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 05. 2020
2
20
2484

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2020

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v dubnu 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |mi|K3|Go|Lu|bi|Ky|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |ro| .|ra|zz|xl|ti|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |mu| .| .| .|ey|ii|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |rk| .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |a | .| .| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | .| .| .| .| .| .| .|
------------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--------

1. Stavitelé veverek . . . ./ Vigan . . . | 2| 3| 3| 2| 3| 2| 3| =18 bodů

2. Čo nevydrží?. . . . . .. / gabi tá istá| .| .| 2| .| 2| 1| .| = 5 bodů
3. Správce jabloňového sadu / Movsar . . .| .| 1| 1| 1| .| .| 1| = 4 body

3. Skandinávský discount . ./ lastgasp . .| .| .| .| .| 1| 3| .| = 4 body
4. BC5) Na túru k Baturu / Květoň Zahájský| .| .| .| .| .| .| 2| = 2 body
4. Husí kůže . . . . . . . ./ Johanakrupa | .| 2| .| .| .| .| .| = 2 body
5. Filosofovo rande . . . . / Danny . . . | 1| .| .| .| .| .| .| = 1 bod


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za květen 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

 

HLASOVÁNÍ

Do čtvrtka 21. května můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Stavitelé veverek

Čo nevydrží?

Správce jabloňového sadu

Balijské cestoviny 5) Na túru k Baturu

Husí kůže

Skandinávský discount

Filosofovo rande

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla - Jméno autora
2. Název díla - Jméno autora
3. Název díla - Jméno autora

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.

 

 

NOMINACE DUBNOVÝCH prozaických děl

Do pátku 8. května můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v dubnu 2020
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:


Stavitelé veverek

Čo nevydrží?

Správce jabloňového sadu

Balijské cestoviny 5) Na túru k Baturu

Husí kůže

Skandinávský discount

Filosofovo rande

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


20 názorů

Johanakrupa
27. 05. 2020
Dát tip

Děkuji, že jsem se mohla zúčastnit a všem za přečtení.


Movsar
26. 05. 2020
Dát tip

Děkuu vám přátelé za zájem o text a jeho umístění v soutěži.


lastgasp
22. 05. 2020
Dát tip Gora, K3

Děkuji za opravu. JItka to hodnocení trochu složitěji napsala, mohlo dojít k přehlédnutí. Přál bych si v dalším pokračování větší účast soutěžících. Mělo by dojít k širší nominaci, myslím, že by se našlo více dobrých děl a více prozaických forem. Ať se daří na Písmáku!

 


Opravila jsem, díky za upozornění, Přemku...


lastgasp
22. 05. 2020
Dát tip

V tabulce je chyba, dost podstatná. Chtělo by to opravu. Děkuji!


K3
22. 05. 2020
Dát tip

Gratuluju vítězům, především Vigan.


Gora
22. 05. 2020
Dát tip

Vigan, gabi, Movsare... gratulace!

Všem pak díky.


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENONásleduje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2020


Lakrov
22. 05. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Stavitelé veverek autora Vigan Strhující, autentické, drsné. Literatura. Oceňuji zvrat pohledu v posledním odstavci. A prolog, který čtu spolu se jménem autora až nakonec.

2. Balijské cestoviny 5) Na túru k Baturu autora Květoň Zahájský Mám rád tenhle styl -- subjektivně pojatý cestopis. Z tohohhle se navíc (krom oné subjektivity nesené pohledem autora) i něco dozvídám (...včely ...nebodavé a poněkud ostýchavé vůči práci...) Cyklistická pasáž vystihuje můj niterný názor na současnou "cyklistiku". Popis cibetkové kávy působí dost humorně a celý text tak ještě víc odlehčuje. A tohle je krásná (asi výstižná) věta: ...Balijci se svojí neukvapenou pracovní horlivostí činorodě polehávají v trávě...

3. Správce jabloňového sadu autora Movsar první, delší kapitola je jakýsmsi shrnutím (nešťastného) života do jednoho odstavce. Ty další jsou pak čímsi jako zvláštními kresbami pro její doplnění. Líbí se mi, ale proč, to nevím.

 

OSTATNÍ:

Čo nevydrží? autora gabi tá istá Strhující čtení, na můj vkus možná až moc "real time-ové".

Husí kůže autora Johanakrupa Asi to byl krásný zážitek, ale popsaný mi přijde dost pateticky. Možná je můj názor způsoben přítomností slovního spojení ...nasávání atmosféry... které považuji za velmi zprofanované. Přeju lepší čtenáře.

Skandinávský discount autora lastgasp Mám rád tenhle styl -- subjektivně pojatý cestopis. Tady si ovšem od poloviny říkám, že je to jen detailně popsná obchodní epizoda. Uznávám ovšem, že právě ta (obchodní epizoda) je výstižným obrazem naší (CZ) populace, takže mínil-li to autor takhle (soudě dne názvu ano), tak tip.

Filosofovo rande autora Danny Líbí se mi to, ale je toho na můj vkus málo na povídku a snad i na miniaturu. Je to spíš taková povedená předmluva, motto, prolog. Název je výstižný, autora zdravím.


Kytiii
20. 05. 2020
Dát tip

Ahoj - nejvíc mě zaujaly následující dílka:

číslem označuji pořadí :D

2. Stavitelé veverek - Vigan

3. Čo nevydrží? - gabi tá istá

1. Skandinávský discount -lastgasp

Díky všem. Pište a pište... je to super!


bixley
19. 05. 2020
Dát tip

1. Stavitelé veverek autorky Vigan

2. Čo nevydrží autorky Gábi tá istá

3. Skandinávský discount autora lastgasp

Komentáře jsou pod jednotlivými díly.

P.S. Přimlouvala bych se, aby vedle názvu povídky, na kterou se lze při hodnocení prokliknout, byl uveden její autor.

 


Luzz
17. 05. 2020
Dát tip

1. Stavitelé veverek - Vigan: bavilo mě to číst, i když nechápu název... líbila se mi ta odtažitost, odstup, se kterým je příběh psaný.

2. Správce jabloňového sadu - Movsar: první příběh by klidně obstál sám o sobě a je zároveň ze všech nejsilnější, ty další jsou docela vydařený momentky.

Ostatní mě moc nezaujaly, Čo nevydrží - asi nedokážu ocenit, pro mě jen vyprávění vytržené z kontextu, Filosofovo rande je spíš námět nebo vtip než plnohodnotná próza, Balijské cestoviny - nevim, mě to nějak  nebavilo číst, nedokázala jsem se do toho ponořit, Skandinávský discount mě úplně minul a Husí kůže je jen popis, ze kterýho tu husí kůži nemám.

 


Gora
13. 05. 2020
Dát tip

1. Stavitelé veverek - Vigan

2. Čo nevydrží?

3. Správce jabloňového sadu

 

Stavitelé veverek je vrstevnatý hezky napsaný příběh, tak si představuji moderní povídku... Čo nevydrží - čtivá momentka ze života s psychologickým podtextem a Správce jabloňového sadu s působivými miniaturami, tentokrát poněkud drsnějším obsahem, ale neméně mistrném, mne zase okouzlil... 

Ostatně na každé z nominovaných próz lze najít něco pěkného, Danny zaujal "zenovým pohledem", lastgasp vyprávěním humorného zrna a Johanakrupa pěknou "pocitovkou" a Květoňovy cestovatelské zážitky pobaví pokaždé...všem díky za čtenářské zážitky.


K3
11. 05. 2020
Dát tip

1. Stavitelé veverek - Vigan

2. Husí kůže - Johanakrupa

3. Správce jabloňového sadu - Movsar

I když pro dokonalý zážitek ze čtení bych měl číst vícekrát, i tohle jedno čtení mi stačilo, abych poznal krásnou kultivovanou češtinu. Husí kůže se přesně strefila. Sice krátké, ale kompaktní dílko skvělé nálady. Movsar, i když některé jeho texty jsou lepší, pořád si sebou nese svou obvyklou úroveň.


miromurka
11. 05. 2020
Dát tip

1. Stavitelé veverek - Vigan

2. Filosofovo rande - Danny

 

ad 1: Jedině u tohoto textu jsem si připadal, že čtu literaturu a nikoliv úryvek z cizího deníku nebo článek z cestopisného blogu.

ad 2: Tato miniatura mě pobavila a nápad mě zaujal; pravděpodobně ho někdy převezmu.


NOMINACE BYLY UKONČENYNásleduje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za DUBEN 2020


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru