Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kudy domů?

Výběr: Gora, Lakrov
05. 05. 2020
25
33
1799

Taky se bojím, že jednou zapomenu, kudy domů.

Zatím ještě ne, ale kolik času mám?

Vytřídili jsme s psíkem Bilbem odpad a vydali se ke kontejnerům o ulici níž. Na sto metrů cesty nám svítilo slunce a zpívali ptáci.

,,Dobrý den," ozvalo se za kontejnerem. Stála tam taková hezoučká starší paní, čistě oblečená a usmívala se na mne.

,,Dobrý den," připadala jsem si trochu jako v pohádce o korunním princi.

,,Já nevím, kudy mám jít domů," babička se pořád tak jemně usmívá a pevně svírá velkou kabelku.

,,A kdepak máte doma?" Zkusím štěstí.,, Nebydlíte tady, v Domově důchodců?" 

,,Asi ano, ale kde to je?" Stojí k objektu zády a zřejmě tu nebydlí dlouho. To se tady stává každou chvilku, že stařečkové zabloudí, jen nechápu, jak se dostanou přes zajištěnou vrátnici. Možná lezou přes plot.

Já bych přelezla.

,,Tak to zkusíme najít, co vy na to? Půjdeme spolu." To se paní líbí a tak jdeme přes přechod a pak ještě přes jeden do pravého úhlu. Vzdušnou čarou deset  metrů.

,,Tak já zazvoním," ozve se hravá melodie a paní se vesele usmívá, ,,a vy půjdete domů."

,,Půjdete se mnou?" plaše se ke mně otočí.

,,Ráda bych, ale dovnitř pejsci nesmí. Tak zase někdy....." Bilbo se zavrtí a štěkne. Odcházíme za roh a moc neposlouchám výlevy vrátné, co prý bába kde hledala.

Já cestu domů znám a jsem za to ráda.

Snad ještě dlouho budu.

 


33 názorů

Děkuji ti, Zboro, ale byla to asi náhoda. Nebo jsem to tak cítila. :-)


Zbora
18. 02. 2021
Dát tip

Napsáno s něhou a bez patetických frází. Povídka působí mile a takřka vesele, což je vzhledem k tématu obdivuhodné. Obrat Zkusím štěstí namísto obligátního Zeptala jsem se, ukazuje na jistou řemeslnou úroveň autorky :)


Děkuji za milá slova, lastgasp. 


lastgasp
11. 06. 2020
Dát tip

Chvilka lidské blízkosti. Mistrně napsaná, jak závan samozřejmé pomoci. Dlouho jsem nemohl uvěřit, že to mohlo potkat mně blízkou osobu, o hodně mladší. Bohužel, život si nepřebereš. Tip.


To jsme na tom stejně. Děkuji za návštěvu.


Kytiii
09. 06. 2020
Dát tip

Uff... na tohle jsem přecitlivělá. Svírá mi to na hrudi.

díky *J


Děkuji, K3.


K3
06. 06. 2020
Dát tip

"Půjdete se mnou?" plaše se ke mně otočí.

V tom je otázka i odpověď. Velmi citlivé.


Děkuji, je to prostě jen kousek života. 


Lakrov
02. 06. 2020
Dát tip
Roztomilé odlehčení současné těžké doby je tehle textík. Tip.

Gora
29. 05. 2020
Dát tip

avi PM a dík!


Ahoj Irčo, dělej s tím, cokoli tě napadne. :-)))


Gora
29. 05. 2020
Dát tip

Evži, mohla bych tvou miniaturku zařadit do květnové spoutěže PM? Napiš sem, prosím...


Děkuji za krásná slova.


stromeček
11. 05. 2020
Dát tip

Náhled do života bez patosu, ale s otevřeným srdíčkem. Hned se člověk méně bojí stárnout :-)


Děkuji, Jiřinko.


srozumeni
07. 05. 2020
Dát tip

Krásné...***


To by bylo, kdyby to člověk nedomýšlel dál.


Alegna
06. 05. 2020
Dát tip

i když je to smutné, v tvém podání je to milé a úsměvné*


Dokud se mi podaří najít počítač, Lubošku. :-)))


Kočkodan
05. 05. 2020
Dát tip

Evži, já jsem si dosud cestu ke tvým dílkům vždy našel. Jak dlouho ještě?...


Díky, Aleši. 


jo...srdcovka...


Díky, lawenderr. K hodným lidem je snadné být laskavý. A nebolí to. :-)))


lawenderr
05. 05. 2020
Dát tip

... jé, Gora napsala taky, že vlídné - nečtu komenty, až pak - když už nic jiného není:) - vlídnost potvrzena :*


lawenderr
05. 05. 2020
Dát tip

já bych taky přelezla:) a vůbec si nepamatovala jak, někdy má mysl křídla - a tak si letí ... dokážeš napsat srdcovky, Evži, žádný čarování se slovy, jen otisk vlídna, chodím si ho k tobě ohmatávat, je hladký:)


Děkuji, Irenko. Úsměv a pochopení jsou pořád zdarma.


Gora
05. 05. 2020
Dát tip

Moc se mi to tvé vyprávění, Evži, líbí, moc... je vlídné, napsané s pochopením...


Moc vám děkuji. Budu doufat, že se příště nevydá do lesa. :-)


bixley
05. 05. 2020
Dát tip

Dobře tu zmatenost starých lidí v poslední době znám. Hezky výstižně popsané.


Čudla
05. 05. 2020
Dát tip

Smutné, ale i takový je život. /*


hezké čtení se smutným obsahem...,,Půjdete se mnou?" plaše se ke mně otočí.....někdo má smutné stáří.....*/****


Andělka1
05. 05. 2020
Dát tip

Smutné i nadějné. Ale jednou tu Cestu domů najdeme každý.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru