Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji rodinné akce

09. 05. 2020
17
24
1082

 

,,Nasedat, vyrážíme!"

Je 9 hodin ráno a my uháníme po D8.  Zatočit na Mělník a rovnou na sever.

,,Už tam budem?" Tato hláška nesmí chybět.

,,Ne, ještě dlouho ne," to vnoučata stejně neuspokojí a po chvíli nastoupí klidová verze - tablety. Vzadu nastane krásné ticho. Tentokrát mne veze starší dcera se dvěma vnoučaty, mladší dcera s mým bratrem Jiřím vyjedou za námi.

,,Tak vás tady vítám," raduje se prababička, (moje mamka, která je v jiných povídkách nazývána pouze babička). Všichni míříme do kuchyně, jen mně se tam moc nechce.

,,Budou řízky a mrkvová polévka," nastíní prababička a já koutkem oka zahlédnu u nové sedačky starý okopaný stůl a mám po  náladě. Tady se člověk opravdu nezavděčí.

,,Babí, kde je letadlo?" Filípek potřebuje pomoct najít dopravní letadlo na baterky, a tak lezeme do mého podkrovního pokoje. Je tam nejen letadlo, ale i ten nový stůl. Stoličky najdu dole u piána.

,,Vypadá to moc pěkně, mami," s dávkou jízlivosti pochválím kuchyňskou úpravu. Následující rozhovor není publikovatelný, ale došlo k určitému vysvětlení. 

,,Dodělám ten oběd a ty si odpočiň," raději se ujmu vlády nad obědem a nastává příměří.

Bratr dělá úspěšně mrtvého brouka a obratně se mi vyhýbá. Taky na něj dojde. Je to jen otázka času.

,,Leze mi po ruce brouček," oznamuje nám Filípek. Takové broučky nemá nikdo rád a je mu sebrán.

,,Posekáme trávu, je tu spousta klíšťat," konstatuje starší dcera Tina a nastartuje sekačku.

,,Máme dvě, půjde to rychleji," připojil se bratr. Tina uhání zahradou a Jiřík ne a ne nastartovat. To se musí pořádně promyslet a další hodinu neúspěšně hledá závadu. Pak jde raději opravit vrata u kůlny.

Když bylo posekáno, usadily se čtyři generace žen u občerstvení. Na zahradní houpačce vnučka, mé dvě dcery a já,  naproti ve stínu na lavičce pak prababička. 

,,Jirko, ukliď ty sekačky," volá Tina na stýčka, který se morduje s držákem na vrata kůlny. Nějak se nedaří.

,,Jirko, slyšíš? Ukliď ty sekačky," přidá se druhá dcera.

,,Strejdo, ukliď ty sekačky," nedá se zahanbit vnučka. Ten zřejmě ohluchl.

,,Brácha, neměl bys uklidit ty sekačky," přidám se i já, aby bylo veseleji.

,,Co že to má uklidit?" ozve se prababička, která zřejmě dosud poslouchala ptačí zpěv.

,,Sekačky," odpovíme jednohlasně.

,,Jiříčku, máš uklidit sekačky," volá prababička zvonivým hláskem. To byla poslední kapka. To nerozdýchá.

Co za rohem povykoval, nebylo dost dobře slyšet, ale slušné to nebylo.

A pak......... šel a uklidil ty sekačky.

Zamáváme prababičce a  jedeme domů.

,,Přijedeme zas!"

A jen mne se bude týkat:

,,Tak za týden, ahoj."

 

 


24 názorů

Vidíme to jasně a posuzujeme logicky. I když si chlapi myslí opak. :-)))


stromeček
11. 05. 2020
Dát tip

není nad ženský pohled na věc :-)))


Jsem ráda, že ses bavila, Alegno.  :-)


Alegna
10. 05. 2020
Dát tip

:-)) opět jsi mě pobavila, není nad to, když je každý svůj


Díky, lawenderr, to mám radost.


lawenderr
10. 05. 2020
Dát tip

začínám si zamilovávat tvůj způsob humoru - bo je mi dost blízký:) ...

,,Leze mi po ruce brouček," oznamuje nám Filípek. Takové broučky nemá nikdo rád a je mu sebrán.

,,Posekáme trávu, je tu spousta klíšťat," konstatuje starší dcera Tina a nastartuje sekačku.

...

mě odbouralo, jako bych byla doma - na rodinné sešlosti ... 

tak jsem se rozhodla, že tě budu číst:D


To mne mělo napadnout, ale někdy se nechám poddat. 


rodinné stretnutie, ktoré treba s humorom prečkať


Asi to bude něco jako ženská?


Děkuji ti, Benetko, za milé hodnocení i upozornění.


U nás je to, Phylogyny, přenesení odpovědnosti z otce na syna. A nemá to brácha lehké.


Po staré jsem, Arwen, jezdila tolik let, že D8 je prima změna. :-))


Já se, Luboši, neptala, kde by chtěl být. :-)))


chce to pevné nervy s humorom a žerie to  energiu za troch chlapov ... čo to je?


Andělka1
09. 05. 2020
Dát tip

:-))


Benetka
09. 05. 2020
Dát tip

Krásné.

Tedy krásně popsané jedno rodinné odpoledne...

Usmívám se! :)


Philogyny
09. 05. 2020
Dát tip

Na téma maminka a syn (mamánek) bych mohla napsat elaborát.  Potichu se usmívám. Vím svý. Jedině tak jde někdy přežít. 


Cesty po D8 jsou nuda, na Mělník je lepší jezdit po staré :) Ačkoli uznávám, po dálnici je to rychlejší a cesta z Nové Vsi až na Mělník je příjemná, to zase ano.

"Taky na něj dojde. Je to jen otázka času." Hodně pobavilo :)


Kočkodan
09. 05. 2020
Dát tip

„Jirko, ukliď ty sekačky“ má potenciál konkurovat větě „Hliník se odstěhoval do Humpolce“. (myslím, že by tam tvůj sourozenec v tu chvíli také raději byl)


Moc vám děkuji a jsem ráda, že se pobavíte.


a má to....brácha jeden...to za ten nový stůl a židle.....Evži...já tam snad seděla s váma...hihihihihi.....krásně jsi mě vtáhla......*/*******************


Gora
09. 05. 2020
Dát tip

Na něco jsou muži zvlášť hákliví:-), k tomu od žen... pěkně, Evži.


bixley
09. 05. 2020
Dát tip

Jo, není nad pohodová rodinná posezení!


Čudla
09. 05. 2020
Dát tip

Krásně popsané. Úplně jako bych tam byl s Vámi. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru