Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mým národům

15. 05. 2020
7
2
448
Autor
miromurka

Mým národům,

s okamžitou platností zakazuji užívání zájmen; ve všech formách, ať už v psané či v orální podobě. Jedině přísným zákazem lze efektivně zamezit nekonečným rozhovorům typu:

"Podej mi to."

"Co?"

"To."

"Co?"

"To!"

"Jaké to?"

"TAMTO!"

Užití zájmena budiž trestáno peněžní pokutou ve výši jednoho průměrného měsíčního příjmu.

Je nutno přepsat všechna nově vydávaná literární díla a všechna zájmena v nich nahradit konkrétními pojmy.

Zájmena je možno zachovat ve výkladových slovnících; každé zájmeno však musí být zřetelně označeno jako archaismus.

Je nutno předabovat všechna audio-vizuální díla a nahradit v nich všechna zájmena konkrétními pojmy.

A tak dále a tak podobně.

Od zákazu zájmen si slibuji zvýšení lingvistických dovedností populace, zvýšení efektivity práce, neboť nebude docházet k tolika nejasnostem, a v konečném důsledku také zvýšení průměrné radosti, štěstí a spokojenosti každého jednotlivce.

Buďme silní, přátelé. Dokážeme to!


2 názory

Gora
15. 05. 2020
Dát tip

Jen kdyby se TO dodržovalo, CO??


Andělka1
15. 05. 2020
Dát tip

Když je to tak lidské...užívat ta nadbytečná, zbytečná často slůvka...ony dávají čas na rozmyšlenou...:-))...a možná budem rádi jednou, že mluvíme mezi sebou aspoň  POMOCÍ ZÁJMEN...až se budem jenom fotit...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru