Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak voní fraktální květiny?

17. 05. 2020
18
14
851
Autor
Helen Zaurak

Fraktál je podle původní Mandelbrotovy definice množina, jejíž Hausdorffova dimenze je větší než dimenze topologická. Lze jej také definovat jako geometrický objekt...

 

Až v rybníce za vsí žába nešplouchne
   a mřenka pod kámen neschová si vousy
   lípa co v květu bzučela  utichne
   nepřiletí po větru divoké husy

   zatlučený východ slunce okno nepropustí
   a pekáč z hlíny kváskem nevykyne
   vyřezávané srdce prach zadusí
   sny přestanou být pokrmem duše

   tehdy

   vůz s polámanými loukotěmi
   přeplněný světlem   nocí
   náklad převrhne...


Nezrození   z digitálních sfér
posbírají hvězdy
uskladní mezi nezbytné věci
letící oblaka
nektar
můry hledající
a jako když potok kameny přeskakuje
nebo vítr pohrává si s vlasy
v labyrintu zrcadel zurčení nul a jedniček
vzkřísí jiné časy
_



Voní fraktální květiny?

 

 

Fractal Sun for CBS Sunday Morning {by wolfepaw on DeviantArt ...


14 názorů

per_zay
29. 05. 2020
Dát tip

hmmm ... T


Pro: Kočkodan, Supizmus, Trojort a Alegna

Všem Vám ze srdce děkuji za sdílení, mám z Vašich slov velkou radost, jsou pro mne povzbuzením. Popravdě, nečekala jsem tak vlídnou odezvu a velice si jí vážím. Děkuji, moc a moc  :-)

Děkuji i těm, kteří se jen zastavili, aby si text přečetli, aniž zanechali komentář, každému jednomu z Vás. Velmi mě těší!


Alegna
18. 05. 2020
Dát tip

ráda jsem četla i vysvětlení :-)*


trojort
18. 05. 2020
Dát tip

...voní...


supizmus
18. 05. 2020
Dát tip

Pecka, jako vždy. Němě zírám!


Kočkodan
17. 05. 2020
Dát tip

Já tvoje Květiny na čtenářský kompost nevyhodím. (lehký úsměv)


Andělko,

s pokorou děkuji, velmi mě Tvé přijetí těší... děkuji.


Andělka1
17. 05. 2020
Dát tip Gora

Krásné. Voní vše, dokonce i MINULÉ ŽIVOTY. Všichni zažijeme onen pocit - že někam přijdu a podle vpůně si říkám: tady už jsem byl, tohle už jsem cítil...deja vu podle vůně. Já to vysvětlení v anotaci potřebovala, moc děkuji. 


Pro Blacksabath a Vesuvanku:

Mnohokrát s pokorou děkuji. Pokud jde o to, zda fraktální květiny voní, dalo by se říct, ano, voní abstrakcí času. Jeden čas se přes zatlučené okno může zastavit, protože ho není možné odečíst z nebes. Jako se ustálí zdobnost jedné mořské schránky. Další čas se vynoří z energie korelovaných oken. Aby se nakonec z nádherných zdobností mořských schránek zdálo, že čas nehraje žádnou roli....

 

Pro Mezimraky:  Kdoví... děkuji za Tvé zastavení.


Pro Chrt:

A jéje, krititik coby obávaný sniper...

Pokud jde o inteligencí, nevím co dodat, kloním se k názoru, že lidstvu se vyhýbá obloukem už pěkných pár tisíc let. Ale to nemá s anotací vůbec co dělat, prostě mě napadlo ji vložit, ne kvůli čtenáři, mně tam přišla případná, přála jsem si text uvést právě tak.

Jinak, moc děkuji za zastavení, je mi trochu líto, že Tě text neoslovil jinak, než prezentuješ ve svém komentáři. Pro mě svou hodnotu má, jinak bych si nikdy nedovolila jej vložit a pokusit se sdílet jej. Hezký den.


vesuvanka
17. 05. 2020
Dát tip

Pěkné jsou obě básně, TIP.   Voní fraktální květiny? Myslím, že voní  po geometrii :-)))


líbí se mi ........obě ....*/************


mezimraky
17. 05. 2020
Dát tip

A jsou naše fraktální životy s alternicky životy ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru