Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drobnohledem

18. 05. 2020
25
61
2703
Autor
Gora

pivoňka

 

ráno po dešti 

ohýbám se k pěšině 

pro poupě pivoňky

 

...........................

 

mravenci lesní

přinášejí semínka 

k našemu domu

 

 


61 názorů

Gora
15. 10. 2020
Dát tip

Radovane, udělals mi radost, já sama tato dvě haiku pokládám za zdařilejší / v mojí tvorbě /. Díky!


přijdou mi ti mravenci klasičtější, hajkovatější - lesní - dům

nicméně celé to bych vyjádřil, teď nevím správné slovo, ..., čisté?


Gora
30. 05. 2020
Dát tip

Děkuji za zastavení se... bílá semínka jsou skutečně bílá:-), ale nechám jen semínka, sama již vidím, že slovo bílá je rušivé... děkuju za doťuk!


Můra73
30. 05. 2020
Dát tip

Bílá semínka jsou metaforou, díky které text působí komponovaně, za tím působením pak zaniká nosný kontrast mezi lesním a domácím. 

Pivoňkové haiku se mi moc líbí pro přesah ve trojitém sehnutí.

 


Gora
19. 05. 2020
Dát tip

Díky, T.L.... je to asi má nejoblíbenější kytka... od dětství.


Gora
19. 05. 2020
Dát tip

Díky, Evži:-), mravenci se "semínky" nám zamotali hlavu.


Obrázek se povedl a povídání též. 


Gora
19. 05. 2020
Dát tip

Luboši, děkuju, jen silonky vniveč - to je ještě dobré...


Kočkodan
19. 05. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

Dva psi lovečtí

chápejme vztek v ženštině

sbohem silonky…

 

Až dodnes běsní

kdys prošvih podat ruku

Gustavu Bromu


kvaj
18. 05. 2020
Dát tip

Děkuji, ale klidně to tam nech. Jen mě to vyděsilo, protože se mi už dlouho podobná věc nestala.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Chichi, to ne. Jestli chceš, asi se to dá dát pryč?? Tedy komentář smazat.


kvaj
18. 05. 2020
Dát tip

Překlep asi ne, protože ta písmenka jsou daleko od sebe. Teď si ale vzpomínám, že jsem s tou větou nějak šachoval, takže to tam asi nějak zůstalo. anebo jsem už blbej.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Jani, děkuju...


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Kale, díky... když jsem tu "kuličku" rozdělila, jako by uvnitř byl kousínek karamelu... cukru. Tak to asi bude tohle... jen ještě, jestli to baští mravenci??


vesuvanka
18. 05. 2020
Dát tip

Moc hezká jsou obě haiku, a potěšila mě i fotka pivoněk :-))) TIP


K3
18. 05. 2020
Dát tip

Nevěřím, že jde vůbec o semínka. Mohou to být krystalky medovice a tu mohou šišky vylučovat za teplého a suchého počasí nebo při napadení nějakého škůdce. Je sladkáa cukernatí. Medovice v lese někdy přímo "prší." Ale ani larvy se nedají vyloučit. V tom případě se asi stěhují. Bezpečně je odpudí koření hřebíček.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Díky, s pomocí Ivi se povedlo:-))


bixley
18. 05. 2020
Dát tip

Ještě se vracím, abych pochválila krásné foto!


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Nic si z toho nedělej, prostě překlípek... klid!


kvaj
18. 05. 2020
Dát tip

Ježišmarja, já jsem napsal velmy, to je strašné. Vůbec nechápu, jak se mi tam to tvrdé y dostalo.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Aha, podívám se po nich...


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Taky by musela pod smrky na zemi zůstávat křidýlka s prohlubinou (takovou mističkou na jednom konci), z níž ta semena vypadla.

 


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Jardo, nejprve jsem si všimla asi před týdnem té spousty bílých semen, až když jsem koukla hodně z blízka, tak ty hemžící se veliké černé mravence:-), třeba si ta semena někam nosí - ke stavbě sídla nebo tak. Teď navečer tam mravenci už nebyli, zítra budu stopovat!!


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Je potřeba vystopovat, odkud to nosí. Ze smrkových šišek to nepochází.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

kvaji, jsem ráda, žes také zkusil... já chtěla spíš vyjádřit to, že sotva vykvetou poupata, spustí se silný déšť, celý keř nakloní tíhou vody... i když jsem za déšť jinak moc ráda, s pivoňkou to je každý rok.

Teď jsem si z pěšiny sebrala pár těch "vajíček"... ale jsou to semena. Bílou tenkou slupku jsem sloupla, pod ní sytě hnědá a uvnitř něco jako burský oříšek... mravenčí larva to určitě není. U cesty je několik smrků, nic jiného... Díky!


kvaj
18. 05. 2020
Dát tip

Pivoňky jsou hezké, nicméně s prvním haiku mám trochu problém. Pokusil jsem se napsal variaci, abych objasnil, v čem ten problém cítím:

ráno déšť nechal

na poupěti pivoňky

průhledné kapky

Druhé haiku se mi líbí velmy, ale nejsou to spíš vajíčka než semínka?


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Díky, Diano:-)


Diana
18. 05. 2020
Dát tip

:-))*


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Oni jsou i poměrně agresivní...hned, jak si mladí odvedou malou vnučku, kouknu na to... brala jsem to jako nezvyklý poetický obraz, díky.


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Ireno, nechtěl jsem tě strašit, ale fakt si to ještě ověř a případně se snaž zabránit takovému nevítanému nastěhování.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Jardo, já se tam půjdu ještě podívat... hlavně, aby se i s larvami nenastěhovali k nám domů:-(


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Jen jestli oni nestěhují nebo v jiném mraveništi nekradou vajíčka či larvy!


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Raději jsem tedy vyměnila za - bílá, když nevím stoprocentně...


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Díky, O.P.   - semínka nosili, ti mravenci, jako o život... ale jaká:-)...


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Karle, měla jsem za to, že je to ze šišek:-), kolem cestičky před domem máme cca 20tileté smrky, nic jiného tam není... a tisíce malinkých semínek, bílých jako perličky...mezi nimi spousta velkých lesních mravenců...

díky!, i revírníkovi... v přírodě se moc nevyznám:-)


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

S těmi bílými korálky jsi mě taky s prominutím zmátla.


K3
18. 05. 2020
Dát tip

První se mi moc líbí. Asi se skláníte obě dvě. Mě zase kosatce, musel jsem je svázat. S mravenci si nejse jistý zda má smrk bílá semínka, řekl bych že spíš hnědá. Mohla to být medovice nebo nějaký sukr... ale to bys musela jít po stopě. Hezký obrázek. Bílé nám doma chybí.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Přemku, musela jsem hodně napínat zrak, co to je na kočičích hlavách před domkem... a oni mravenci a nosili něco jako bílé korálky... nejpravděpodobněji to byly semínka ze šišek z našich obřích smrků:-)

Děkuju za komentář, pivoňka je i má velmi oblíbená rostlina.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

housecore, děkuju...


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Andělko, díky za trojnásobný komentář :-)


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Jardo, má stanoviště v chráněné stráni na jih...  díky za zájem.


lastgasp
18. 05. 2020
Dát tip

Vždy je lepší když mravenci lesní nosí semínka, než když mravenci zahradní nosí mšice do jabloní. Obrázek krásný, pivoňky jsou vděčná krása zahrady a potěší i ve váze. Veršem ještě zkrásní. Bezva. 


Andělka1
18. 05. 2020
Dát tip

Čas roušek i čas Pivoněk. Naštěstí.


Andělka1
18. 05. 2020
Dát tip

Čas roušek i čas Pivoněk. Naštěstí.


Andělka1
18. 05. 2020
Dát tip

Čas roušek i čas Pivoněk. Naštěstí.


housecore
18. 05. 2020
Dát tip

celkom fajn.


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Se divím, že už ti kvetou, tak brzy.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Jardo, děkuji, snad vydrží:-) můj první obrázek v čase pivoněk.


revírník
18. 05. 2020
Dát tip

Já ho vidím! Snad tady vydrží, ne jako u Zeledy, kterému obrázky do pár dní mizí.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Konečně vše ok... díky, supíku, díky, Ivi!


jóóó´....:-)))))))))))....krásný obrázek


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

Díky, Ivi... je mi divné, že vy ten obrázek nevidíte... nějak to asi nevyšlo:-(


supizmus
18. 05. 2020
Dát tip

Roztolilé :-)


první zavoněla...vidím jak roste....:-))))............*/***


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

díky, Renato...


bixley
18. 05. 2020
Dát tip

Moc hezké, vidím to před sebou.


Gora
18. 05. 2020
Dát tip

ale až postaví své obydlí... díky...


trojort
18. 05. 2020
Dát tip

...a z dlouhé chvíle tě pokousají...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru