Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji muškáty

19. 05. 2020
16
19
920

 

,,Je mi tady na chalupě nějak smutno, asi se přestěhuji k vám," pravila babička.

Byla v mém snu a já se probudila orosená studeným potem. I když zatím nic podobného nehrozí, co není, může být.

V neděli dopoledne jsem jako obvykle dorazila na chalupu.

,,Pojď, sedneme si spolu  a budeme si chvíli povídat," odvelela mne babička do obýváčku. Možná proto, aby mne kuchyňská úprava nelákala k hanlivým kecům.

,,Tak si představ, že děda opravdu chodí každou noc na návštěvu," načala své oblíbené téma. Čekám na pokračování.

,,To jde před ním takový studený vzduch a pak se zjeví u křesla nebo si sedne na postel, tak jak sedával,  než umřel," sdělí mi babička poslední místní novinky.

,,Pak v pět ráno odejde a ještě zazvoní na domovní zvonek." Tak to už jsem jako neslyšela.

,,A já se tu pak nebojím, když vím, že tady hlídá. A můžeš se v noci na něj taky podívat." Ne, nechci.

Pak jsem byla vylákána do zahrady a při okružní cestě jsem upravila kříž zesnulým kocourům, směla obdivovat rododendron a byla představena ohlodaným jedlím.

,,Bylo by dobře, abys je zastřihla." To by ještě šlo, nejsem zas tak neschopná.

,, A ten černý jeřáb bys měla prořezat." A jsme zase tam, jako vždy. Dorazila levná pracovní síla.

Tentokrát jsem se tedy snažila a všechny úkoly splnila. Tomu jeřábu jsem prostřihala jen tenké, suché větve a ty tlusté zanechala bratrovi. Je větší a silnější. Má motorovou pilu a já ne.

Druhý den jsem s babičkou vyrazily pro muškáty.

,,Ty jsou tak krásné," jásala babička, když jsem jí postavila na malé tržiště se spoustou sazenic a květin.

,,Vybírej si jaké chceš a přemýšlej, kolik jich potřebuješ," povzbuzovala jsem jí.

Vybírala barvy a já nacházela kvalitní jedince. Brzy jsme měly plný košík a radostně se vydaly k domovu.

,,Jak já to jen barevně uspořádám, aby to měl Jiříček pěkné do těch svých truhlíků, co si tu na podzim nechal," zamyslela se babička a já si připadala jako úplný idiot.

,,To si snad ze mne děláš srandu?!!!" zařvala jsem. Babička sebou cukla. Slyšela mne dobře.

,,To sis vybrala pro sebe a dáš si je do okem ty, abys to tu měla hezké," můj názor byl kupodivu přijat.

,,A jestli chce Jiříček do svých truhlíků muškáty, je jich na trhu ještě pořád dost. Můžeš mu prozradit, kde to je."

Když mi večer volala, sdělila mi, že už je opravdu má za okny, ale ještě jí čtyři chybí. 

Myslím, že by je ti dva mohli do konce týdne pořídit sami.

Koupit muškát zvládne každý blbec.

Dokonce i já.

 

 


19 názorů

Bude, a proto ti píši. :-)


trojort
25. 05. 2020
Dát tip

...a jednou to bude chybět...


Ne všichni starší lidé jsou pošahaní. Věkem jsem jako tvoje mamka a připadám si mladá a pohodová. Je to o zájmech a přátelích. To když lidé mají, budou mladí pořád. :-)))


Arwen Leinas
21. 05. 2020
Dát tip Benetka

Já jsem zvědavá na svoje rodiče, jaíc budou, až budou opravdu staří. Již teďka je to s nimo někdy složitější, ale ještě jsou v pohodě. Máma (63) se sice už chystá umřít, ale snad to ještě nějaou dobu vydrží. Táta (71) je zatím také v pohodě. Uvidíme za dvacet let, třeba také budu psát muškátech a návštěvách otecka. Jen asi ne tak hezky... :)


Není babička jako babička, ale prababička, to už je vyšší liga.

Pokud se tomu můžeme zasmát, tak to pořád ještě jde. :-)))


Babičky jsou úplně jiný živočišný druh a vzpírají se vší logice.


Alegna
20. 05. 2020
Dát tip

zase jsi vyvolala úsměv, díky *


bixley
20. 05. 2020
Dát tip

Babička holt stále má tu svou a Ty jsi nepřekonatelná v tom, jak se jí snažíš vyhovět a jak nám to krásně zprostředkováváš.


Philogyny
20. 05. 2020
Dát tip

Jako přes kopírák...  :) 


Já mám dcery a tam je to jinak, ale u vnoučka si to vynahradím.


Andělka1
19. 05. 2020
Dát tip

Také mám na talíři, že trpím na syny. Často nepřímo, což je horší...Asi už jsem ...ach jo


Díky, Gabi.


On o tom, Luboši, kolikrát ani neví, to je babi iniciativa. 


Kočkodan
19. 05. 2020
Dát tip

Dneska tu šlo o muškát,

nákup pro dvě ženy hříčka,

přesto málem rozbuška,

hrozilo, že pro Jiříčka. ;-)


:)*


Evženie Brambůrková
19. 05. 2020
Dát tip blacksabbath, Nami 99

Já vám děkuji za to, že to čtete. Babička mi vždy tak krásně zvedne tlak, stejně ho mám nízký. :-)))


blacksabbath
19. 05. 2020
Dát tip Nami 99

Jako vždy jsem se pobavila....Evži obdivuji tě......jednak za to..... co vydržíš a druhak..... jak to umíš krásně podat....:-))))


Gora
19. 05. 2020
Dát tip

Starého člověka nepředěláš... o náklonnosti k synům, která je naprosto nekritická, jse, taky párkrát přemítala:-))...díky za pokračování vašeho příběhu.


Čudla
19. 05. 2020
Dát tip

Obdivuji Tvou trpělivost. /*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru