Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

COSI JAKO EXPLIKACE ((11))

23. 05. 2020
0
0
301

Milá Lído, milá Žam~boško,

dneska tě na úvod oslovuji takhle, s použitím velmi nečastého znaku ~, určeného možná v tradici pro vodu namísto krve uvnitř, jak by takovéto možnosti, že ti o večerech napuchají v kotnících nohy, nasvědčovala jedna z tvých fotografií na internetu – abych použitím této vsuvky ~ komukoli ztížil tvou identifikaci při případném příštím veřejném šíření následujícího textu.

Poněvadž celá tahle záležitost Leona Tikovského se stává, to kvůli mým (i možná však i tvým) neznalostem postupně víc a víc zamotanější, scenáristicky však každým dnem, co se jí věnuji, ovšem o to zajímavější.

Třebas hned ta moje včerejší otázka!!!

Neuplynulo málem ani 24 hodin, a do dne a hodiny se ještě věcně významější stal její opak.

 

Proč si tě ten Tikovský vlastně tenkrát bral?

 

Třebas on tak měl ještě jiný záměr, nežli pouze účel, jenž ti před svatebním obřadem přišel na mysl.

Hezká jsi byla vždycky, říjná taky, že ano?, jak by přikoktl Václav Havel, možná jsi potřebovala zabezpečit čerstvého syna, polepšit si svůj finanční i společenský status.

Všem kolem tebe, dokonce spolu s tebou samotnou, se tenkrát mohlo jevit, že sis polepšila – a přitom mohlo být všechno opačně, a účelově si skrze tebe polepšil vlastně on.

 

Asi víš, že měl z předešlého manželství 2 dcery, Mirku a Taťjanu.

Důvod téhle skrývačky prozatím netuším, ale dokázal je nemít zapsané v pobytové evidenci města Havířova, v níž by měli být vedeni všichni, co v Havířově žili.

Cosi takového ovšem není první takový případ, s nímž jsem se setkal: obdobně či stejně dokázal nemít zapsané 2 syny, dokonce až v centrální evidenci obyvatel, třebaže měli o/Občanské průkazy, i sovětský rezident známý jako Barrandovský kat.

 

Tvého malého synka si osvojil, jakže, že, bohulibý macech, potažmo otčím...

Ale co když celý tento skutek byl jenom prokoumaná kamufláž?

Cosi, co mělo zakrýt cosi jiného?

Existuje totiž kdesi v Praze muž, který zrovna letos slaví 50.

Jmenuje se Zdeněk, možná Zbyněk, jak mám identifikaci těch v mém příběhu vystupujícíích osob prozatím ještě zmatenou.

Tvému pozdějšímu manželovi by bylo v roce jeho narození 25.

Což je údaj tak akorát přípustný pro možnou rozvíjející úvahu – jejíž jedinou překážkou je to, že nevím, kdy se Leon Tikovský ženil s pozdější Miroslavou Tikovskou, s níž po sňatku bydlel na havířovské Leninové ulici v domě s číslem popisným 30.

S Miroslavou Tikovskou měl, jak oba víme, 2 dcery, kterým tys byla rázem vyvdáním v létech 80. v příbuzenské posloupnosti čímsi jako nevlastní macechou.

 

Nakolik ovšem ony dcery byly v době jejich narození bezprostředně manželské?

Jež navíc později v dalším sňatku z těch dalších paní Tikovské zůstaly osvojeny a nesly jiná příjmení – čímž pro jejich záchranu před případnou deportaci na Sibiř při případném zvrtnutí poměrů zůstalo skrze pana Tikovského učiněno dostatečně dost.

 

Je tu ovšem stále ten letos padesátiletý Zdeněk.

Který se údajně tenkrát narodil ve Frýdku-Místku.

V němž jeho doposud mi neznámý otec, původně z Prahy, působil údajně nějakou dobu služebně.

Jaká byla jeho tehdejší profese, nevím, přibyl prý však, a to na začátku normalizace (!!!), socialisticky budovat Ostravsko.

 

[...] Já v Havířově už delší dobu nežiji a o dalších jménech Tikovský/á v Ostravě a okolí nemám ponětí.

Chci se zeptat, co je to za studii-práci o těch Tikovských... proč zrovna toto příjmení a jen v období 1948-89...jaký to má účel..atd.. [...]

 

Jestli si vzpomínáš, to je citát z tvého prvního (a jediného doposud mi tebou zaslaného :)) e-mailu.

Takže snad předchozím mým dnešním textem alespoň částečně vysvětluji můj současný zájem o Tikovské a to tehdejší jejich socialistické budování.

 

A teď zpátky k tomu Zdeňkovi T., popřípadě Zbyňkovi T., údajně narozenému v roce 1970 ve Frýdku-Místku.

Samozřejmě, ve frýdeckomístecké pobytové evidenci, a to v různých jejich oddílech, se žádný zápis k němu nenachází, a k jeho rodičům zřejmě taky ne.

V Karviné, kam ses před pár roky z nějakého pro tebe zcela jasného důvodu přestěhovala (nějak třeba obdobně jako v případě sňatku s L. T. :)) nebyli rovněž nikdy v pobytových evidencích vedeni.

V Havířově nebo Orlové obdobně taky ne.

V Bohumíně?

Byl, nebyl – existoval, nebo neexistoval???

Jeho dnešní snacha si je jista, že s tím Zdeňkem narozeným ve Frýdku-Místku se jako s tchánem pravidelně stýká.

A on jí tvrdí, že se potom zakrátko po jeho narození celá rodina odstěhovala do Karviné.

Ale tím si není jist, poněvadž to mohlo být i do Havířova, jelikož, jak známo, si Pražácí havířská sídla jsoucí na Ostravsku odedávna mezi sebou pletou a zaměňují.

 

Kolik tedy vlastně měl ten tvůj manžel vlastních dětí, když předpokládám, že s tebou už pak ani jediné?

Kolika manželstvími před tím jeho s tebou vlastně prošel?

Povedlo se mu jejich případným prostřednictvím zametat, jako za zpravodajcem náleží, za sebou některé případné stopy?

 

Nezneužil k takovému krycímu účelu i sňatku s tebou, k němuž ti dodatečně gratuluji, poněvadž o čemsi takovém jsem předchozích zhruba 40 roků neměl naprostého tušení – ač se jedná o možnou scenáristickou zápletku jako hrom...

 

 

 

.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru