Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tucet

Výběr: Gora, atkij, Zbora
24. 05. 2020
38
52
3796

niektoré asi za hranou

 

Stopy bažanta

Na podmáčanej lúke

voňajú mätou

 

*

 

Možno návšteva

Pozriem von tam len ruža

škriabe o stenu

 

*

 

V starej záhrade

slivka sa derie cez plot

Nie a nie vyjsť von

 

*

 

Na čo skôr hľadieť

Na pochod mravcov v tráve

či na oblaky

 

*

 

Sedím za domom

pri kvitnúcich hluchavkách

Pridal sa čmeliak

 

*

 

Rozbitá váza

zahodená pri ceste

Vedľa kvitne mak

 

*

 

Horáreň v noci

Z rozsvietenej kuchyne

počuť kukanie

 

*

 

Pri hrobe Kraska

Miestny chlap mi ďakuje

že som sem prišiel

 

*

 

Dieťa sa budí

na nemocničnom lôžku

Ráta na prstoch

 

*

 

V tráve leží nôž

Na lesklej čepeli mu

kvitne orgován

 

*

 

Babka pri dreze

Myje si ruky skôr než

pohladká vnučku

 

*

 

Dievča na dvore

Keď si rozpletie vrkoč

vidno aj vánok

 


52 názorů

Líbi se mi všechno -něco hned na poprvé (Slivka, Dievča vánok, Ruža za dverami), ..., něco až ..na podruhé  ( Babka pri dreze),  či ..na potřetí  (Rozbitá vaza, Pochod mravcov v tráve, Čmelák );..:) .

 

((...)).


Ulrika
19. 07. 2020
Dát tip

dieťa, čmeliak, mravci a oblaky a další, moc moc pěkné..


Moc si toho vážim. 


guy
01. 07. 2020
Dát tip

moc dobře fungují ..


housecore
11. 06. 2020
Dát tip

tá Horáreň je mega!


Vďaka za odozvu O.Pasir.


O.Pasir
10. 06. 2020
Dát tip

Líbí - všechny


Umbratica, to je mi ľúto. Už aby sa to čím skôr vrátilo do normálu.


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Líbí se mi toho mnohem víc : mravenci a mraky, kukačka, mák vedle vázy aj. Rozdělila bych ta haiku neejméně natřikrát.

Odřízla mě koronakrize. Napojuji se jen z veřejného internetu v knihovně a ten není povolen. Dnes jsem v obecní klubovně, ale to je jen vyjímečně. Od kdy tu zase budu pravidelně, to nevím.


Můra73
30. 05. 2020
Dát tip

Podobný obraz znám důvěrně z dětství, babička měla ještě výsuvný dvojdřez... jen v mojí vzpomínce by nevznikl ten skvělý přesah v dvojím mytí... moje babička si utírala ruce do zástěry. :) S covidem jsem si nějak vůbec nespojila, rovnou mi vyběhla dávno zasunutá vzpomínka. 


Katka tvoj názor je pre mňa dôležitý, vďaka že si sa zastavila. Len na okraj, 11-ka bola napísaná ešte pred pandémiou Covid-u 19.


per_zay vďaka za návštevu


Můra73
29. 05. 2020
Dát tip

5, 9, 11 a 12  pro mě vynikající... dvanáctku už znám a pořád působí.


per_zay
29. 05. 2020
Dát tip

hmmm ... T


Radovan ďakujem za priaznivú spätnú odozvu.


Dales je to tak, tie hluchavky mi na tom mieste rastú už roky.


poslední je pro mě exkluzivní po všech směrech

Horáreń má povedené propojení očí a uší, ladí si vzájemně vazbou, jakobych ani nedohmátl na její dno

každopádně jsou to haiku povedená, netroufnu si říct, které je poslední, protože zítra by to bylo jinak, asi podle nálady

 


Dales
26. 05. 2020
Dát tip

Potěšil mě čmelák na hluchavkách, toho sis nevymyslel, tohos viděl. Já taky, před čtyřmi roky na bílých hluchavkách, mám ten obraz v hlavě, jeden ze sbírky budované pro časy, kdy se člověk někam se na něco podívat prostě už nedostane. Máš tam jednoho, ale postupně jich teď bude v tom hluchavkovém zákoutí víc a víc.


Filosofka, ak nie si na haiku tak ma to teší dvojnásobne.


Matúš tak to som rád že ťa oslovilo. Vďaka za nahliadnutie.


Filosofka
26. 05. 2020
Dát tip

Nejsem na Haiku, ale tohle se mi líbí moc.


vk
26. 05. 2020
Dát tip

fajnové


Gora
26. 05. 2020
Dát tip

Včera jsem si je pročítala a srovnávala se Zborovým žebříčkem... co do obliby to mám stejně:-)

Slovo "nedostatek" je v tomto případě nadnesené. Moc dobrá práce!


Umbratica, kde si bola tak dlho? A díky.


Ireni, vďaka tebe teraz viem, že prvý text s mätou je v takejto podobe bez vysvetlenia limitovaný a som rád, že si mi pomohla odhaliť tento nedostatok. Cením si to.


Umbratica
26. 05. 2020
Dát tip

Tip zatím hlavně za druhé haiku. Zbytek si snad přečtu někdy příště. V knihovně máme trď přístup na internet jen deset minut.


Zbora potešilo ma to a ďakujem.


Zbora
25. 05. 2020
Dát tip

Hezký soubor. Mně osobně 2,3,4,5,9,10,11,12.


verulinda vďaka za návšteva


verulinda
25. 05. 2020
Dát tip

většina se mi líbí a slovenštinu mám ráda ....   |:o))


Gora
25. 05. 2020
Dát tip

Děkuji, Peter... další informace, která je pro mě nová. Brala jsem v potaz přírodu, jakou znám tady od nás, ze Šumavy.


a2a2a taká odozva od teba ma obzvlášť potešila. Ďakujem.


Ireni, ešte k prvému textu. U nás je veľmi hojná mäta vodná, rastie všade tam, kde je vlhko, okolo potokov, na mokrých lúkach. Na takýchto miestach je často dominantným rastlinným druhom.


a2a2a
25. 05. 2020
Dát tip

Je jich hodně a některé jsou opravdu překrásné, např. poslední čtyři a také  první, čtvrtá a pátá. Na druhé, třetí a šesté cítím stylizaci, ta o Kraskovi při hrobu, tady mi uniká obsah, protože jméno Kraska mi nic neříká,  ale ta o dítěti na nemocničním lůžku je úžasná, ačkoliv se může někomu zdát, že je rovněž stylizovaná či citově vydírající, ale osobně vím, o čem píšeš. Vlastně si nepamatuji, že by zde někdo najednou zařadil tolik haiku, které jsou poezií v tom nejlepším slova smyslu.


Ireni, vďaka že si si dala tú námahu a prešla texty tak pozorne, napr. tie tri na v jednom haiku som si vôbec neuvedomil. Vidím, že Kraska si už objasnila ty gabi, díky a nielen za to.


Nami 99 ďakujem.


Luboš, vypichol si samé milé stvorenia ;-)


Alegna, vďaka za priaznivú odozvu.


Phil, vďaka a teší ma, že práve tá posledná.


Gora
24. 05. 2020
Dát tip

Díky, netušila jsem, gabi.


Gora, Ivan Krasko, známy slovenský básnik - Nox et solitudo napr. maturitná otázka za našich čias


Gora
24. 05. 2020
Dát tip

Místo kireji používáš velká písmena... nezvyklé. Účel však plní. Zpracování haiku kromě jednoho textu / mravenci/oblaka 3x na/ je kvalitní.

První je podle mě obsahově slabší, nějak si tu vůni na stopách konkrétně neumím představit.

Růže zdařile vypovídá o pocitu osamění, stejně jako čmelák, o "limitech" zase slivka, horáreň o protikladech stejně jako nůž s kytkou... nerozumím jen hřbitovní - Krasce - kdo to má být?, jméno?

Nejmilejší mi jsou ty "sociální" - babka u dřezu, dítě v postýlce, ale zejména dívka.... to je tak jemné, něžné.

 

 


Gora
24. 05. 2020
Dát tip kalip

Peter, snad jediné, co mi zde nesedí - ten velký počet... tím, jak hned hltám další a další, efekt předchozích se rozmělní...

Přečtu ještě několikrát, ale je to KRÁSA.


Nami 99
24. 05. 2020
Dát tip

vidno aj vánok

Hezké jsou všechny.


Kočkodan
24. 05. 2020
Dát tip

Já bych vypíchnul mravence, čmeláka a babičku.  (ale kandidátů bylo mnohem víc)


Alegna
24. 05. 2020
Dát tip

mě se líbí všechny, každá je trochu jiná :)*


Philogyny
24. 05. 2020
Dát tip

Pro mne po prvním přečtení ty tři poslední, ta poslední snad nejvíc... :)


Ivi, Jana a Helen ďakujem za nazretie aj za názory.


Mravenci, čmelák, růže...  všechny jsou pěkné! :-)


vesuvanka
24. 05. 2020
Dát tip

Pěkné jsou všechny, TIP


váza, slivka a čmeliak....TOP......a dále.... všechny:-)))))......*/***********


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru