Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vězeň

Výběr: Karpatský knihomoľ, Lyryk, Gora
04. 06. 2020
29
43
2565
Autor
Umbratica

 

 

Déšť bubnuje do obrácené vany

jak tympány by liják rozezněl

Dál voda padá na plech zinkovaný

a kdosi dávno doma už být měl

 

Hle : malý hošík pod zahradní vanou

teď natahuje tiše moldánky

a vzpomíná na krásnou schovávanou

jak nenašly ho plavé copánky

 

jak setmělo se nebe protly blesky

a nad zahrádkou zarachotil hrom

jak bouře rázem změnila den hezký

v noc plnou bláta úvoz v tankodrom

 

hru v nečekaně vyhrocené drama

Tak najdou ho tu nebo nenajdou ?

- Už jeho jméno z dálky volá máma...

Už brzy drama skončí kulajdou

 

 

 


43 názorů

Markel
před 7 měsíci
Dát tip

líbí moc *


Umbratica
před 7 měsíci
Dát tip Markel

Jinysi,

vždycky mě potěší, když nějaká moje básnička někoho zaujme i po letech.


Jinys
před 7 měsíci
Dát tip

Hezké.
:-)


Umbratica
31. 10. 2020
Dát tip

Já ji taky miluju, tu kombinaci kopru vajíček a sušených hub.


ALFONS
30. 10. 2020
Dát tip

Tip. A kulajdu miluju.


Umbratica
06. 08. 2020
Dát tip

Harper,

díky za tvé prožitky. - Já o tankodromu občas píšu, nebo to slovo používám v básničkách hlavně proto, že mám s t. osobní zkušenosti. Mí rodiče měli chatu ve Šternberku a tam měla právě sovětská armáda tankodrom. Říkali jsme mu tankáč a vypadalo to tam jako na jiné planetě.


Umbratica
06. 08. 2020
Dát tip

patricie,

moc děkuji za podporu a chválu.


I já prožil bouřku schován v lopuchovém listí. Bez újmy, jen táta si uhnal slepáka, jak mě v dešti nemohl najít.

Výhradu mám snad jen ke slovu tankodrom. Zní mi to tam tak nějak odjinud a ten kluk snad ještě tankodrom neviděl.

Hezký tip. 


patricia w.
23. 06. 2020
Dát tip

krásné :*) dojemné a krásné, stále živé


Umbratica
18. 06. 2020
Dát tip

Veršotepče,

šťastný konec to mělo i v realitě. Utonutí při bleskové povodni by asi pro Písmák byl příliš velký horror. Ale já píšu i horrory. Tak třeba někdy příště.


Umbratica
18. 06. 2020
Dát tip

Zuzulinko,

ti kteří prožili dětství na venkově, mohou mít velmi podobné zážitky. Venkov se přecejen mění pomaleji.


Umbratica
18. 06. 2020
Dát tip

Schwalbe,

 "vše plyne", jak říkal jistý velmi moudrý pán. A jsem ráda, že plyne taky má poezie.


Umbratica
18. 06. 2020
Dát tip

Díky,vesuvanko. Jsem ráda,že se líbilo.


Tohle je pěkné. Ale ten idylický konec mi trochu ruší původní scenérii, byť chápu, že to má být obraz dětství.


Zuzulinka
16. 06. 2020
Dát tip

přijde mi to roztomilé, jako obrázek z venkova a z mého dětství


Schwalbe
12. 06. 2020
Dát tip

Parádně to plyne...


vesuvanka
12. 06. 2020
Dát tip

Moc hezky napsané a milé  :-))) 


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Majaksi,

díky. Jsem ráda, že se líbilo.


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Knihomole,

v současné době se dostanu na internet jen jedenkrát týdně a to ve vesnické klubovně, v ilegální hospodě, kde se pořád něco slaví. Divím se, že v tom hluku jsem vůbec schopná na počítači psát. Pokusím se ale vždycky něco publikovat, když už jsem tady. Bude to ale samozřejmě na úkor komunikace s přáteli.


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Silene,

Můša vzkazuje, že po neúspěších letošní zimy patrně zcela přejde na volné verše. Nejspíše půjde o folk.


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Díky, Evženie. Hlavní je, aby ty příběhy dobře dopadly.


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Fialko,

já jsem se v dětství pořád někde schvávala. Jednou mě dokonce nechali hledat místním rozhlasem, tím amplionem na dehtované dřevěném sloupu. Byla jsem tehdy u kamarádky na půdě. Tam by mě opravdu nikdo nenašel.


Umbratica
11. 06. 2020
Dát tip

Díky, Diano a těší mě, že mě pořád ještě čteš.


Také verše by som vedel čítať každý deň.


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

Sympatická symbióza autorského rukopisu s konkrétním obsahem, Um. 

(Stavíš-li se, vyřiď prosím rovněž Muškovi mé poděkování za Znělky, užila jsem si je jako nikdo.

Déšť na jeden den leden vymazal“ nepřestává odkapávat.)


Příběhy z dětství bývají mnohdy i laskavé.


fialka...
04. 06. 2020
Dát tip

Laskavě napsaný příběh, krásné :-)


Diana
04. 06. 2020
Dát tip

Krásné, krásné! ilé a vtipné.


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Andělko, ale tankodromy byly důležité. Ve vojenských újezdech byla daleko větší biodiversita, takže se i dnes, třeba v Brdech schválně část krajiny čas od času rozjezdí pásovými vozidly.


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Ale my takovou vanu na zahradě pořád máme. Jenže obrácená dnem vzhůru je jenom v zimě. Ale krajina, ve které jsme si hráli jako děti je zcela k nepoznání. Největší rozdíl je v tom, že dřív nebyly nikde žádné ploty. Dnes je všude samý plot s tůjemi, takže se krajina změnila v labyrint a kdo to tam nezná, zabloudí.


Andělka1
04. 06. 2020
Dát tip

Já zase znám tankodromy, vyvolas též mi vzpomínky...hezké...


a2a2a
04. 06. 2020
Dát tip

Holky, holky. Ještě že jste tehdy nebyly v KSČ, to by vás nikdo nehledal. Ale znovu, jaké naše generace měla štěstí, že znala přenosné plechové vany. Je to asi závislé na osobní zkušenosti, ale zřejmě hodně účinkuje, když, jako ve tvém textu, najdeme něco, co už dávno neplatí a přesto dávala smysl, třeba i když to bylo vzhůru nohama. Docela rád ještě jednou poděkuji.

 


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

a2a2a,

jsem moc ráda, že potěšilo. Ta s plavými copánky byla sestřenice. Hrály jsme si na schvávanou často. A já jsem se schovala často tak dobře, že mě nikdo nenašel. 


a2a2a
04. 06. 2020
Dát tip

Moc hezké, především tím koloritem s vanou a hošíkem. Trochu jsem se nenašel v jediném obraze...plavé copánky. Evokuje to další osobu, třeba sestřičku, děvčátko, jen stěží maminku, protože tam mi nesedí zdrobnělina a hošík, z principu, ačkoliv připouštím, že takový prcek to říct může. Ale i tak opravdu milé.


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Markel,

díky za típek.


Markel
04. 06. 2020
Dát tip

*


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

To jistě - kddyž si představíš ten rachot nad hlavou.


jo, takhle to má horrorovější atmosféru...


Umbratica
04. 06. 2020
Dát tip

Taková vzpomínka na dětství. Já jsem se ale ve skutečnosti schovala do panáka z obilí na poli - a pak začalo pršet. Tu vanu jsem tam dala kvůli rýmu a zvukovému efektu.


dojemný obraz...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru