Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Od Tebe k tobě

04. 06. 2020
14
20
641
Autor
Entropia

...a prodluž nám čas expirace

 

Tvá náruč je kolébka

a kolébka je Tvá náruč

rozprostřená

donedohledna

všichni se vejdeme

nikdo nebude vně

aspoň se ohřejeme

vzájemně

v té absolutní nule

nežíznivých kolébání

 

máš tolik tváří

sotva proklouzne jedna

mezi prsty

už je tu druhá

řetěz proměn

jak náhrdelník trofejí

velikých náčelníků

 

každá Tvá návštěva

je jen jedna

jediná neopakovatelná

a žádná z Tvých proexpirovaných

jedinečných existencí

nebyla ztracená

 

ale proč i ty

proč právě ty

jeden jako druhý

Brute

 

 

 


20 názorů

.. .


Umbratica
11. 09. 2020
Dát tip

En,

záleží na tom, jak vnímáme, co se s námi děje. Učím se cítit, kdy jdu proti karmě a kdy mě karma nese. Na událostech se dá surfovat jako na vlnách oceánu. Jen toho člověk nesmí zneužívat.


Aru
08. 09. 2020
Dát tip

ale jo, to já vím že je to v jádru stejný, mě na křesťanství vadí jenom to že během svojí existence byli schopni se vysrat na ideu vlastní víry tam kde se jim to hodilo a jít proti ní. navíc celý to odpuštění mi přijde na hlavu, stačí litovat a všechno špatný je zapomenuto. karma aspoň dává smysl v tom že příčina vyvolá důsledek, neříkám že je ideální řešit nějaký těžký dluh přes x životů, ale aspoň to dává smysl, aspoň pro mě.

tím netvrdím že všichni křesťaní jsou špatní, ale já prostě nedokážu věřit ve frakci, kde se může jednoho dne probudit někdo vysoko postavený probudit a volat po očištění od něčeho někde...


PavelK
08. 09. 2020
Dát tip

Když se budeš zajímat o Buddhismus, Taoismus, Hinduismus a pak si přečteš něco od křeťanského mystika mistra Eckharta, za předpokladu, že nebudeš ulpívat na slovech, můžeš být ohromen, že mluví o tomtéž.


Aru
08. 09. 2020
Dát tip

to jste mi neměli dělat s těmi komentáři :D

T/t definitivně mění směřování na křesťanskou mytologii,

jsem zklamán, hluboce zklamán :D


Entropia
07. 09. 2020
Dát tip

Aru, taktéž, asi tam bude obojí, a díky


Entropia
07. 09. 2020
Dát tip Aru

Um, karma je pro mě dost neosobní, nicméně věřím, že lítost jí část maže, tedy tu neúprosnou matematiku ovlivňuje, ovšem jestli ji člověk bude nebo nebude mít, to je asi taky část té matematiky...

PavleK, nějaký panteismus v tom asi bude, ať už východní, nebo křesťanský...:)


PavelK
04. 09. 2020
Dát tip Aru

Ještě jsem se k tomu vrátil. Zaujalo mne hraní s malým a velkým T. Velké T symbolizuje Boha malé t jedince. Závěr může být o odpadnutí od Boha. Korespondoval by s tím i název.


Aru
04. 09. 2020
Dát tip

souhlas s PavlemK, taky mi to spíš zavánělo východní mystikou, než křešťanstvím. začátek je sice takový obecnější a dá se pod tím představit ledasco, předposlední sloka se pak ale jasně (aspoň pro mne) už jasně hlasí k cestování přes životy. konec se mi líbí, jak z našeho pohledu to celé zavání nesmyslností.


PavelK
04. 09. 2020
Dát tip

Opravdu jen letmo jsem se dotkl hinduismu, díky úžasnému A Watsovi. Takže bych pozadí viděl spíš než křesťansky, hinduisticky. V křesťanství je pozice jediného Krista neotřesitelná.  V hinduismu jednou za dlouhý čas přichází na Zem Avataři, pozemské vtělení Boha. Hinduista by mohl Krista klidně pokládat za jednoho z Avatarů.

Podobná témata mám rád a je to moc dobře napsané.

 


Umbratica
04. 09. 2020
Dát tip

Tu personální stránku křesťanství lze závvidět jen těm, kteří věří že "Bůh láska jest"(To heslo měl můj dědeček, člen církve československé - husitské nade dveřmi kuchyně). Jinak se ale spousta křesťanů nejspíš bojí Boha jako hrůzyplného soudce a mstitele ze Starého zákona. Bůh ze Starého zákona mě vždycky děsil. Oč přijatelnější je pro mne karma - abstraktní principy, nepersonální, nestranné jako matematika a pak - příběhy, příběhy, příběhy...


zeleda
01. 08. 2020
Dát tip

Ano, věčné téma. Podáno velmi citlivě. 


Entropia
06. 06. 2020
Dát tip

Danny, fusky, atkij, black, díky za zastavení


Norsko 1
05. 06. 2020
Dát tip

Brutus je věčné téma. Ještě mnoho pokolení po nás bude vyjeveno z antiky


hezké to máš......*/****


atkij
04. 06. 2020
Dát tip blacksabbath, Entropia

Někdy nás naši nejbližší dokáží pořádně rozbolavět...


Danny
04. 06. 2020
Dát tip

dává smysl, tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru