Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sedm barev duhy

04. 06. 2020
15
29
1499
Autor
fialka...

 

Déšť a slunce v jednu chvíli

krásnou duhu vykouzlily,

sedm barev vedle sebe

 září prosvětluje nebe.

 

Nad krajem se duha klene,

vše je deštěm osvěžené,

vzduch teď voní, slunce zase

odhalí kraj ve své kráse.

 


29 názorů

Silene
03. 02. 2022
Dát tip

To máš šumák, kvítku. A že zdravím a pozdravuji. Svět je prevít. 


fialka...
03. 02. 2022
Dát tip

Otazník byl tedy nejen na znění posledního řádku první sloky :-))


Silene
02. 02. 2022
Dát tip

pro M.motto: Žádná otázka není tak malá, aby si nezasloužila na svém konci otazník. R. K. Čistě tak, že mi celý čas leží závažnost námitky upřímně na srdci, možná jsem konečně přišla na řešení, kterak vysvětlit dětem sedm barev duhy. Šestibarevná spelling, sedmibarevná optický jev.  (Otestuji na živém materiálu, hned jak se sejde příležitost.) 


fialka...
12. 08. 2020
Dát tip

Milan H - děkuji, mám radost, že se ti líbí :-)


MilanH
12. 08. 2020
Dát tip

Krásně barevná :-)


fialka...
19. 06. 2020
Dát tip

Pedvo - Moc mne těší a děkuji :-)


pedvo
18. 06. 2020
Dát tip

Moc se mi tvé básničky zamlouvají; prošel jsem si jednu po druhé a je to příjemné čtení pro děti.


fialka...
06. 06. 2020
Dát tip

Blacksabbath, Hamar, a2a2a - moc děkuji za tipy


fialka...
05. 06. 2020
Dát tip

K. knihomole, těší mne, že se ti mé říkanky asi líbí.

Majaks - přesně tak nějak, můžeš začít s vysvětlováním :-))


Silene
05. 06. 2020
Dát tip

No a taky je učit počítat! 

(Mizím jako duha.)


Karpatský knihomoľ
04. 06. 2020
Dát tip Silene

Si prvá dáma poézie pre deti na tomto serveri.


fialka...
04. 06. 2020
Dát tip Silene

Vesuvanko moc děkuji za milý komentář :-)

atkij - děkuji, popřemýšlím :-)

Silene - přečetla jsem všechny tvé úvahy, některé i vícekrát :-) Ještě se k nim vrátím, moc děkuji :-)

Kočkodane - moc děkuji, pochopila jsem -  zvíře je vhodné téma, kdepak duha :-)

Čudlo, Goro děkuji za tip


atkij
04. 06. 2020
Dát tip

Moc pěkné, dvojí kraj je možná zbytečný, ale to je detailík k přemýšlení. Šikulka!


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

A na ten kraj jsem ve výčtu dvojic zapomněla, roztržitá. fialko, jedním z mých hrr nápadů bylo např. "prosytí kraj...", to vzhledem k obvyklé časové kulminaci příslušného atmosférického jevu, naznačení večera. Ovšem samozřejmě hned jsem želela, že bych tím přeškrtla odhalení. Líbilo se mi jak tvé jasné čich - zrak, tak i ono čich - čich/zrak. Optické hrátky prostě.

A proč to píši - výměnu přísudku jsem zvažovala u varianty krásy slunce. U varianty krásy kraje potom naopak hlasuji spíše pro úpravu adjektiva, i kdyby např. za starou dobrou širou krásu. Příklad.

Snad se v těch mých útržcích myšlenek bezpečně vyznáš...

a těším se dál!


Kočkodan
04. 06. 2020
Dát tip Silene, fialka..., blacksabbath

Téma dneska tvoří duha,

překvapen jsem v značné míře,

nelétá tu lelek, vlha,

nezařve si rypouš sloní,

ani jiný čilouš vodní,

nepoznáme život jaka,

divá husa nezakdáká,

nepřeběhne mravenečník,

žirafí krk hravě neční,

píďalka se nepídí,

čtenář prase nevidí,

žádná z ryb se netře,

nezaštěkáš, setře,

nenajdeme prostě zvíře,

absentuje živočich,

přesto není dílo hřích. ;-)


vesuvanka
04. 06. 2020
Dát tip

Krásné a milé :-))) TIP


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

Koneckonců, on by i ten kraj dokázal odhalit slunce:), když bychom poškádlily fantazii, ovšem tento význam coby pilotní v říkance nepředpokládám, šlo by o mírné šponování závitů. Soudím ale takto nazbrklo, že jako bonusová vrstvička je určitě možný.

Ber mě prosím vždy s rezervou.

(V duchu se kochám představou, jak si říkanky poskládáš do sledu, myslím přitom na tvé oblíbené rýmy, diverzitu, soulad.)


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

fialko, tím, že jsou možné oba výklady a protože obě varianty dávají svůj konkrétní smysl, záleží na tvém konečném rozhodnutí - asi jaký obrázek ty sama spíš máš před očima, jaký bys chtěla zprostředkovat; jak moc usiluješ např. o univerzalitu, kdy se ve vyjádření má najít obyvatel či návštěvník libovolného kraje, anebo naopak črtu specifického místa, které máš ráda, konkrétní atmosféru. Ono každé zachvění vah něco pozmění, i ve zdánlivě prostinké říkance je mnoho nuancí. 

A přemýšlela jsem též nad užitými repeticemi slov (duha, slunce, déšť, krásná/krása) v této četnosti, a právě o tvých možných záměrech. Zda je cíleně necháváš zaznívat...

Určitě se této variantě nebráním, aby bylo jasno.


fialka...
04. 06. 2020
Dát tip

Silene, moc děkuji za odezvu, mrzí mne, že tě takhle matu. Původně jsem měla - ve své - , ale pak mne najednou napadlo, že je krásný kraj, tak jsem opravila. Během chvilky ale vrátila zpět.  Myslíš si, že by tam mělo být - v jeho - ?

Že máš knížky mne opravdu moc těší.

 

Thea -  Děkuji za milý komentář, snad se ti budou líbit i ostatní říkanky.

 


Koukám, že toho máš pro děti víc! To je skvělé! Projdu si tě :)


Pěkné a milé!


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

Kdepak, ty mě pleteš... zas je to jinak, než jsem psaní odeslala.

Ke kraji nebo slunci patří krása? 

Pokud ke kraji, tj. objektu (předmětu) ve větě = v jeho, pokud ke slunci, tj. subjektu (podmětu) ve větě, potom = ve své.


Silene
04. 06. 2020
Dát tip

fialko tečkovaná, moc se těšívám na tvé říkanky. Jsou srozumitelné, podnětné a svádí i k dalším třebas věk+ variacím. Hnedle jednu v hlavě mám, uličnický smajlík.

A knížky také mám a s nimi radost.

(Aha, a s aktualizací vidím, že zájmeno už je spravené, tak je to v tuto chvíli s oním veršem v nejlepším pořádku.)


fialka...
04. 06. 2020
Dát tip

Alegno, tvá milá slova mne těší, díky :-)


Alegna
04. 06. 2020
Dát tip

milé, osvěžující, jak kapičky deště :-)***


fialka...
04. 06. 2020
Dát tip

Muamarku moc děkuji za nádherné verše, potěšily :-)

NetWoore děkuji za tip, mám radost :-)


Muamarek
04. 06. 2020
Dát tip blacksabbath, Thea v tramvaji, fialka...

 

 Slunce s děštěm síly spojí

nebude to ale k boji

toho už je všude dost

Paprsky i kapky svojí

vitalitou rány hojí

Na nebi se klenou v most...

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru