Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

404 page not found

Výběr: Karpatský knihomoľ, egil, Zbora
08. 06. 2020
33
18
1912
Autor
Luzz

 

už se skoro neslyšíme.

jen občas si tě vybavím

když najdu čtyřlístek

nebo rozlévám čistého vína

 

migruješ z vnější periferie do vnitřní

 

opravdu jsme kdysi byli?

přece jsem tě musela někde potkat -

 

---

 

a jednou táta v hospodě vyprávěl

jak v šedesátým osmým do pohraničí přijely tanky

vyrušily jeho dědu při rybaření

no skoro jako v tom filmu

 

jeden týpek (v sobě čtyři dvanáctky) se zvedl

a říká

kdoví, jestli tu vůbec byli

tady v Tišnově jsem žádný vojáky neviděl

 


18 názorů

Luzz
09. 09. 2022
Dát tip

hm, tak přemýšlím, jestli umělá inteligence může mít smysl pro humor

anebo jestli může být... řekněme... trošku... vztahovačná...

ale to asi nebudou adekvátní kritéria.

 


Luzz
09. 09. 2022
Dát tip

ribo, díky za přízeň... ale úplně nerozumím tomu, proč mi pod díla skoro pořád vkládáš ty odkazy na hudbu... mám potom tak trochu dojem, že jsi jen produkt umělé inteligence nebo tak něco... (což snad nejsi)

 


Luzz
21. 07. 2020
Dát tip

bylo nebylo :)

dík za návštěvu, tady i jinde.


lastgasp
21. 07. 2020
Dát tip

Je to poutavé a umocněné. Trochu mi nesedí rybář v pohraničí, vedle týpka v Tišňově. Tak to asi nebylo.


Bačkovský
14. 06. 2020
Dát tip

Výborný, obě části, oba texty mě oslovily. První vnímám skrze svoji zkušenost s kamarádem pobývajícím už dlouho v léčebně v Jihavě,  odchází (migruje) někam, kde už se ztrácíme navzájem.  Poslední věta " Přece jsem Tě musela někde potkat" je podařený závěr. 

Druhá báseň je záznam děje , rozhovoru, který vypovídá také o paměti, o prolínání osobní a velké historie. Opět mě zaujala, možná pro podobnou zkušenost, takové dialogy slyšívám v hospodě často. Text vypadá banálně, ale je dobrý.

Myslím, že v textech není nic navíc, nic zbytečného.

Kritika se mi psala pěkně. Díky  


a2a2a
10. 06. 2020
Dát tip

Pro mne velmi nápadité vyjádření, řekl bych, že jedinečné (také to může být jen můj vnitřní výklad) spojitostí, které tmelí náš život a také drolí. Dvě jakoby samostatné básničky a dva příběhy, a přitom je sjednocuje zžíravý apel, který je adresován nám všem. Nenašel jsem jediný verš, obraz, který by neměl opodstatnění.


trojort
09. 06. 2020
Dát tip

...ale v televizi říkali, že jo...


Luzz
09. 06. 2020
Dát tip

m, dík za upřesnění.


Danny
08. 06. 2020
Dát tip

tip jsem dal, ale ještě jsem tě zapomněl pochválit za vtipný název básně :)


Zbora
08. 06. 2020
Dát tip

*


Trojbodková časť vo mne vyvolala domino efekt myšlienok. 


Vika
08. 06. 2020
Dát tip

Tomu se říká argumentační faul - pravděpodobně důraz na nevhodnou autoritu (zrovna jsem to četla tady na balkoně :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru