Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji ,,Kozí pysk" a jiné byliny

09. 06. 2020
15
20
975

 

,,Přivezla jsem ti hortenzii," chtěla jsem překvapit babičku, která se na mne již moc těšila.

,,Zasadím ji do předního záhonu, je moc krásná," lišácky nabízím svůj dárek a očekávám jásot.

,,Hlavně dej pozor na ty malé petrklíče a také jsou tam pivoňky," odhalila babi mou skrývanou demenci.

,,Tam, kam ji chci zasadit, je jen jedna pampeliška a tu snad oželíš," ukončím školení a jdu na věc, než si vymyslí něco jiného.

,,Jo, taky ti Tina posílá pár sazenic melounů, na políčko se ti jistě vejdou." Je to škodolibé, ale když už tam je spousta jiných sazenic od Jiříka, deset melounů se vejde.  Není zaručené, že se dožijí příštího týdne.

,,K obědu je bramborák, nastrouhala jsem brambory," pochlubila se babička a na mě bylo dokončení. Trochu jsem se divila, proč jsou nastrouhané brambory hnědé, ale pak mi došlo, že babi neměla brýle a vzala to zvětší části i se šlupkami. Ještě že je to bez hlíny.

Výsledek byl barevně nezvyklý, ale poživatelný.

,,Taky se staví soused a zkrátí ty molitany," oznámila babička, když mne vylákala na zahradní houpačku.

,,Než to udělá, musí se to znovu přeměřit, máte každý kus jinak dlouhý," oznámila jsem jí. Byla jsem se tam podívat, ale dost dobře jsem nepochopila, jak to ti dva měřili.

,,Jdu raději vytrhat plevel. Hlavně ,,Kozí pysk" už kvete a za chvíli bude i tam, kde zatím není," utnu debatu a jdu do džungle.

Po dvou hodinách a vrchovatém kolečku sice nemám pocit dobře vykonané práce, ale bolí mě zadnice, jako by mě do ní někdo nakopal a záda, jak starého psa. Pletí není moje hobby.

,,Dojdeš to přeměřit?" Ozve se zpoza keře pivoňek. Nějak jsem pozapomněla, že je tu i babička. Ticho byla tak krásné.

,,Dojdu, ale nečekej nic dalšího," snažím se být statečná, ale s ní v zádech to bude těžké. Nikdy se nevzdá.

,,Můžeš mi vysvětlit, kdo to měřil?" Otázka je vlastně zbytečná. Jiříček to nebyl.

,,Proč si to brácha nenaměřil sám a prostě to neuřízl nožem?" Další zbytečná otázka.

,,On nemá tolik času jako ty," pípla babička a mně se zatmělo před očima.

,,Nemá čas, nebo je prostě jen líný?"  Připadám si, jak v pomocné škole.

Pak už jen uchopím jediný ostrý nůž, který děda schovával v dílně, a oba molitany upravím na požadovanou velikost a zarovnám je do postelí. Celá akce trvala 10 minut. Tolik času si může dovoli i ten nejvíc zaneprázdněný člověk. Pokud není úplně nemožný.

,,Ještě koupíme Jiříčkovi nové prostěradlo a už tady může spinkat," raduje se babička a možná půjde hledat nočníček.

Jen aby nevzala ten můj,  s koníčkem. To by mě už doopravdy namíchla.

Mohu jen doufat, že oba budou spokojeni.

Já určitě.

Dorazím až za deset dní.

Mám totiž dovolenou.

 

 

 


20 názorů

Evženie Brambůrková
11. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Díky, Arwen. Tady to nehrozí, babička je na to moc stará. A já mám o čem psát. :-)))


S příbuznými je to někdy těžké, ale člověk s nimi těžko může jen tak vyběhnout, že ano. U nás v rodině máme také takové "Jiříčky" ale postupem času se ukazuje, že i milující rodiče mohou prozřít a vidět věci, a lidi, takové, jaké skutečně jsou. Třeba se toho také dočkáš :)


Už se nemohu dočkat, Renato, co tam na mne bude čekat.


Nemám obavu, Květoni, že bych byla vynechána při sklízení jablek.


Mám velikou radost, Gábi, protože smích je úžasný dar.


Je to tam opravdu krásné, Alegno. Energie zatím je. :-)))


bixley
10. 06. 2020
Dát tip

Skvěle jsi to všechno vyřešila, Evži. Molitan i bylinky. Držím palce na další víkendy s babičkou.


Květoň Zahájský
10. 06. 2020
Dát tip Arwen Leinas

Jo, tak to na světě chodí. Jedni plejí a sázejí, a jiní zase sklízejí.


Petra na mňa zdola kričí - co jeee? keď ma počuje nahlas sa smiať...pri nočníčku som vybuchla *


Alegna
10. 06. 2020
Dát tip

hortenzie, krásná květina, zahrádka musí být kouzelná....babička je taky kouzelná, hlavně její vytrvalost, na tu musí mít člověk energii :-)*

hezkou dovču


Hlavně se neříznout, pak už to je, Luboši, sranda.


Kočkodan
09. 06. 2020
Dát tip blacksabbath

Po dnešku se snad už nenajde nikdo, kdo by pochyboval, jak je v životě důležité umět do něčeho pořádně říznout.


Evženie Brambůrková
09. 06. 2020
Dát tip Gora, blacksabbath, Alegna

Děkuji vám, moji milí přátelé. Vždyť já to vše dělám s láskou a vůbec se nerozčiluji. Jen občas jednou týdně. :-)))


stromeček
09. 06. 2020
Dát tip

Evženie, přítelkyně má chalupu na třetiny se svými dvěma bratry..........bože, jak já ti rozumím......:-))))


už se móóóóć těším....................dobrou


Čudla
09. 06. 2020
Dát tip

Děkuji za další díl o babičce. Vždy se královsky bavím. /*


Gora
09. 06. 2020
Dát tip

Tak na fotky /případně/ se také těším:-) i na další příhody Babičky Bystroušky:-)


Andělka1
09. 06. 2020
Dát tip

Jednou teta uvařila polévku květákovou plnou housenek...bez brýlí. ..Prostě proteiny.

***


Díky, blacksabbath, už jsem asi alergická na spoustu věcí kolem chalupy, ale jestli se mi podaří dát sem fotky, pochopíš, jak je tam krásně.


odstraňování plevele z výsadby nikdy nebylo....ani nikdy nebude!!!....ani moje hobby. ....já to měla zase s otcem v zádech....párkrát jsem vyplela místo plevele užitečnou kulturu.. .byla jsem nazvána pěstebním blbem a od té doby nepleju......zato bratr to byl a vždycky bude koumák....důležitě vždy vysvětlil proč to či ono nejde.......a div se....také je to stále Jiříček..ale tem molitan....holka to bych bylá hluchá a slepá.....a ještě bych měla tik....ten bych neřezala....nebo bych ho uřízla krátkej.....pak už by to podruhé po mně nikdo nechtěl....tak ti milá Evženie rozumím......*/*****


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru