Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mečíky

Výběr: atkij, Zbora
10. 06. 2020
17
7
612
Autor
nascheanou

Mečíky

 

nedělní podvečer, slunce zapadá, ovocné stromy v rozkvětu
tlusté brýle, zohýbané prsty, zahradní nůžky

 

obíhají spolu nacpané záhony

« dám ti tam pár mečíků? »

ptá se ta starší zatímco menší muž s trhanými, uspěchanými pohyby obsakuje auto 

(očistit přední sklo, nalít saponát do ostřikovačů)

 

jsem připravená v sedačce

jsem přípravená hledět celý zbytek týdne

na osychající květy mečíků

na vyšívaném ubruse

 

___

 

už si příliš nevzpomínám, jaké to bylo mít je oba u sebe, ani si nevzpomínám, jestli na to vzpomínají oni

 

snad jen ta neutichající nejistota a pomatení z nesmyslných příkazů,
snění o útěku do teplé náruče bez výčitek odrtžené ve smutku Sudet

 

z útěku se stal velmi brzy

stále se opakující motiv

 

má vůbec útěk

konečné a jasné ohraničení?

 

___

 


7 názorů

Z tvých posledních, které tady máš, se mi tohle líbí asi nejvíc. Nejvíc mi tady drhne „konečné a jasné ohraničení“, přijde mi, že se tím opakuje několika slovy totéž. Vlastně i otázka, jestli má útěk ohraničení, mi přijde vcelku zbytečná.


Philogyny
15. 06. 2020
Dát tip

Máme ve stodole hákové kříže, data a nápisy...život


Ospravedlňujem sa, že sa nevyjadrujem k samotnej básni, ale zaujali ma dve okrajové veci. Raz je slovo v tvare měčíků a potom mečíků, je to preklep, či prvý raz v dialekte? Mečíky, teda gladioly, mám aj ja v záhrade a kvitnú až v neskorom lete, ovocné stromy v rozkvětu asi teda neznamená že práve kvitnú?


Zbora
11. 06. 2020
Dát tip

*


Ta atmosféra tam je. 


atkij
11. 06. 2020
Dát tip

Dítěti utkví tolik nepodstatností, pokud se v jeho životě děje něco nezvratitelně podstatného, co si pak nese i přes snahy pragmatického zpracování do svého dospělého života. Sekla si ve mně do živého. I stálost, neměnnost, je leckdy těžce vybojovaná dovednost.

Obrazy - tehdy a dočasné teď - jsi v mých čtenářských očích předložila nadmíru zdařile.


Luzz
10. 06. 2020
Dát tip

ach, sudety, moje tajná láska... vždycky mě děsily.

první část je (pro mě) zbytečně ukecaná, třeba hned ten první verš je jako úvod k nějaké reportáži. ještě chybí přesnej časovej údaj, 18:32 nebo tak nějak.

vlastně i ta druhá by se dala vyjádřit stručněji, ale sdělení je v tomto případě docela intenzivní, takže formu moc neřeším... i když poslední dvojverší bych oželela; ta "konečnost" útěku je vlastně vyjádřena v sousloví "opakující se motiv".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru