Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na hradbách Vyšehradu

21. 06. 2020
5
12
1401
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - finále BR/2020

Změna hlasování: každý má možnost připsat tři hlasy výše popsaným způsobem NA OZNÁMENÍ O FINÁLE soutěže. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 
 
Že stýská se mi?Jenže, skřítku, 
i psi sem smí jen na vodítku.
Tak nechtěj vědět, co se stane,
když necháš své sny nespoutané.
 
V očích roztají, jako sníh,
jak vlčí máky v kolejích.
V sukýnkách jemných panny spící,
čtyřicet růží ve sklenici.
 
Každé z nich tajně kradu nach.
Líbej mne, tančím na špičkách.

12 názorů

Báseň_roku
30. 06. 2020
Dát tip a2a2a

Posoutěžní podoteky:

Na hradbách Vyšehradu

Tentokrát jsme ve vázaném verši a místo niterné lyriky se nám vybaví spíše díla a proudy, ze kterých se vyvinula. Snad právě proto se při vší neurčitostí jeví sevřenější, než její kolegyně ve volném verši. Malá připomínka k rytmu. Konstrukce verše „ V očích roztají jako sníh“ je sice v českém jambickém metru teoreticky správná a přijatelná, ale vzhledem ke konstrukci okolních veršů by přirozeněji znělo „roztají v očích jako sníh“. To je ale drobnost. Pěkná báseň.


pobavila

Hlas


Silene
29. 06. 2020
Dát tip

Honem, ještě před odtajněním bych ráda vepsala, jak moc se mi líbí první sloka, ta je mi nejvíc okouzlující.

(tech.

B_R: Vím, že přihrávám jen planý tip, ve všech se zorientovat myslím nestačím...)


Philogyny
28. 06. 2020
Dát tip

hlas

Po přečtení začátku si na chvilku sobecky myslela, že je pro mne ...protože mi tu někdo říká Skřítku a já tak pojmenovala i to svý auto do lesa...   


K3
23. 06. 2020
Dát tip

hlas


K3
22. 06. 2020
Dát tip

Křehce svázané.


Schwalbe
21. 06. 2020
Dát tip

Hlas! 


Alegna
21. 06. 2020
Dát tip

hlas


lawenderr
21. 06. 2020
Dát tip

Ty jo, mám z tebe hlavu jak luftbalón :))) - přemýšlím hned ze začátku, koho oslovuješ ... skřítku, na Vyšehradě, s vodítkem ... nepomáháš:)) Ty víš, co chceš říct, čtenář ve mně teda asi taky, ale krabatí čelo.

Někdo si vyšel na Vyšehrad, to místo musí být pro autora důležité, když ho zmiňuje, ale jen zákazem volného pobíhání ... a navíc skřítkovi ... (malá žena, dítě, jezevčík ...:) Lituje, že nedotáh své sny, kam potřeboval - se mu zaběhly na Vyšehradě, možná až k železničnímu mostu ... železná cesta vlčím mákům nesvědčí, v létě se vzduch taví a bere hákem i plátky máků - lepší je natrhat do vázy, jsou jako roky - co byly, vzpomínky energizují - autor mládne, má sílu roztančit sůj osud:) 

A Vyšehrad? Zase si příště vyjde ...

Pro mě je to děsně zmatené, ale jen pro mě - ty to vidíš v makových barvách a je to tak v pořádku:)


Gora
21. 06. 2020
Dát tip

Křehké, umné...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru