Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zrnka v mýdle

21. 06. 2020
5
16
1625
Autor
Báseň_roku

FORMA HLASOVÁNÍ: přímo pod 3 vybraná díla napište Hlas nebo Dávám hlas.

Tipy se rovněž mohou dávat dalším básním, na něž nevyšly 3 hlasy, ale do závěrečné rekapitulace se nepočítají! Diskuse nad díly je vítána!

AUTOŘI, vyčkejte prosím s vystavením své básně na vaši autorskou stránku až PO VYHLÁŠENÍ a přiřazení básní k vašim nickům, děkuji!


V nízkém slunci podvečera
které zírá do dvorů
taťka smýval prach
v otřískaném lavoru

Ještě teď cítím to mýdlo
se zrnky písku v povrchu
jak škrábe na kůži
Tak se myjí muži,
malí musí pod sprchu

Na dvorek pod ořech
vynesu štokrle
a do lavoru vodu naleji
Svým synům nemůžu říct přesněji
že už jsou velcí kluci
a že je mám moc rád,
než slovy: „Tak svlíkat, do pasu
a umývat“

Táta už není
Ale v podvečerním slunci
ve svých klucích
jej tu vidím stát


16 názorů

Báseň_roku
30. 06. 2020
Dát tip a2a2a

Posoutěžní podoteky:

Zrnka v mýdle

Báseň pěkná rozvíjením obsahu a celkovým sdělením, ale velmi nejistá z hlediska vlastní básnické práce. Autor deklaruje, že je ve volném verši, přitom se jedná o velmi proměnlivý vázaný verš, který občas přes všechnu toleranci, kterou česká metra, dovolující různé vzájemné kombinace, poskytují, zní občas neuspořádaně.

 

 


Myslím si, že autor upřednostňuje rýmování, že jej nějakým způsobem svádí.

Kdo ví, jestli by si na volný verš troufnul. Já cítím, že i vzhledem ke staré a zemité vzpomínce se nechal do rýmům vtáhnout.


atkij
30. 06. 2020
Dát tip

Možná škoda toho rýmování, líbilo by se mi bez něj. Ale - zabrnkalo na jemnou strunu, na nic si nehraje...

Hlas


Silene
30. 06. 2020
Dát tip

Omlouvám se za to chybné řádkování, nevhodně jsem vložila.

Radovane,

jsem nad ukazovacím zájmenem přemýšlela, ono je to u mne tzv. jo i ne. Třeba autor větší důraz klást chtěl, teba se mu lépe oddělovala minulost od přítomnosti? Oba způsoby vnímání mají své.

Hezká ukázka k tématu je u Můřina haiku o vůni marmelády, najdu...

Zde je celý text obsažnější, nekategorizovaný na způsob např. právě haiku, a tudíž více prostoru pro možné nuance. 

Za sebe jsem chtěla říci, že se mi varianta nezdůrazněného přechodu četla rovněž dobře.


taky si myslím, že to zájmeno "to" je zbytečné

autor asi pospíchal, aby něco do soutěže narychlo složil


Silene
30. 06. 2020
Dát tip

Ještě teď cítím to mýdlose zrnky písku v povrchu

Zkus se i takhle, jestli chceš.Hlas                                                          


Silene
29. 06. 2020
Dát tip

Spíš než patos myslím si sentiment.


Kočkodan
28. 06. 2020
Dát tip

Milý autore, omlouvám se ti, že jsem dal nakonec před očistou přednost Pozvání na pivo. Už to nikdy neudělám. Spokojíš se alespoň s mým čestným diplomem? (úsměv)


K3
22. 06. 2020
Dát tip

Chlapská.


Lerak12
21. 06. 2020
Dát tip

Hlas.


Lerak12
21. 06. 2020
Dát tip

Opravdová a na nic si nehraje. Mám z básně  prima (autentický) pocit. Bravo!


Careca
21. 06. 2020
Dát tip

...ve svých klucích jej tu vidím stát........krásné)))


Gora
21. 06. 2020
Dát tip

Vzpomínková, možná s trochou patosu... pro mě dojemná.


lawenderr
21. 06. 2020
Dát tip

Líbí se mi ten iniciační přechod - že rosteme pořád jako křoví, kolikrát, a přitom už dávno strom :) - skvělej taťka.

Ten konec pro mě ne, slzu mi z oka nevylomíš - mám ji už v tom úsměvu u svlíkání :) moc ráda jsem četla.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru