Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proměny Měsíce

21. 06. 2020
4
15
1843
Autor
Báseň_roku

FORMA HLASOVÁNÍ: přímo pod 3 vybraná díla napište Hlas nebo Dávám hlas.

Tipy se rovněž mohou dávat dalším básním, na něž nevyšly 3 hlasy, ale do závěrečné rekapitulace se nepočítají! Diskuse nad díly je vítána!

AUTOŘI, vyčkejte prosím s vystavením své básně na vaši autorskou stránku až PO VYHLÁŠENÍ a přiřazení básní k vašim nickům, děkuji!

 

                                  Měsíc ve tvaru D
                                  nezvaně
                                  sedl mi do dlaně.
                                  Mazlím se s ním.
 
                                  Mazlením přibývá,
                                  světlem se rozplývá,
                                  a už je v úplňku.
 
                                  Jak z něho vycouvá
                                  do tvaru C?
 
                                  Čekáním ubývá
                                  kolíbán dlaněmi,
                                  stále se zmenšuje.
 
                                  Vzbudí se na nebi.

15 názorů

Báseň_roku
30. 06. 2020
Dát tip a2a2a

Posoutěžní podoteky:

Proměny měsíce

V úvodu se zdá, jako by autor chtěl navázat na kulteranistickou (gongoristickou) tradici vzdělanostního básnění (u nás např výklad sluneční soustavy v Bridelově barokní básni Rozjímání o nebi na jitřní Božího narození), ale brzy se ukázalo, že tomu tak není. Zůstala půvabná arabeska.

 

 


Silene
29. 06. 2020
Dát tip

Autorko, nesmutni příliš, omyl se přihodí natotata, hezky sis pohrála...


Philogyny
28. 06. 2020
Dát tip

aspoň ten tip, když jinak nejde, pro mne ta poslední...


supíku, posílám avízo, svůj HLAS z této básně můžeš převést /napsat/ k jiné vybrané, tato byla bohužel diskvalifikována. BR


Nic se nestalo... necháme ji tady, jak vidíš, čtenářům se líbí... jen nebude na konci června uvedena v žebříčku hodnocených básniček:-), jinak komentovat všechny je povoleno,proto soutěžíme, abychom se něco dozvěděli - ale u své neprozrazovat!!


64T.B.S.
23. 06. 2020
Dát tip

Ahoj Goro,

to je ta moje pěstovaná neznalost počítače a v anonymní soutěži jsem poprvé, takže mi trapně nedošlo, že nemohu reagovat na příspěvky. 

Měj se hezky


K3
22. 06. 2020
Dát tip

Škoda - šťavnatého steaku.


64, prozradila ses reakcí na komentáře... a to svými dvěma komentáři o tom, jak jsi báseň tvořila a jakou jsi ji chtěla mít... ale nic se neděje, necháme ji zde... za tři měsíce bude III. kolo:-), tak se můžeš opět zúčastnit.


Gora
22. 06. 2020
Dát tip

Právě ses - autore - svým nickem sám odhalil... a to je v ANONYMNÍ soutěži, kdy se autorství jednotlivých děl určuje až při vyhlášení výsledků, docela problém...

Jestli chceš, tvé dílko v soutěži nechám, ale Hlasy ti počítat nemohu... 


64T.B.S.
22. 06. 2020
Dát tip

Ahoj,děkuju moc za připomínky. Místo písmene D tu byl ten Měsíc, který dorůstá, jakoby D, a místo C- Měsíc který couvá  - jakoby C a potom poslední čtvrť -úplněk


64T.B.S.
22. 06. 2020
Dát tip

Ahoj,děkuju moc za připomínky. Místo písmene D tu byl ten Měsíc, který dorůstá, jakoby D, a místo C- Měsíc který couvá  - jakoby C a potom poslední čtvrť -úplněk


64T.B.S.
22. 06. 2020
Dát tip

Chtěla jsem zachytit fáze měsíce trochu jinak


supizmus
21. 06. 2020
Dát tip

hlas


lawenderr
21. 06. 2020
Dát tip

Krása:) kterou ti nevěřím - leda tomu měsíci, ale ten to nepsal.

I když, kdo ví, se mnou taky nemluví - třeba to je, tak jak píšeš, a jen D má pro mě na mazlení moc hran (už vůbec nemluvě o C) :)) a ty to dokážeš. Neber to jako vážnou kritiku, tu neumím, jen žertuju, kde bych neměla - třeba se jen snažím otevřít oči ... víc - ještě víc ... úplněk :)


Gora
21. 06. 2020
Dát tip

Minibáseň, která je vícevýznamová...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru