Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

před pikolou za pikolou nikdo nesmí stát

Výběr: Gora
24. 06. 2020
23
12
843
Autor
trojort

Nevěřím na prodlužování života, protože jsem chodil s poštou a naslouchal lidem.
Někteří z nich mě brali za ruku a stěžovali si, že už je to tady pro ně nesnesitelné, a jak rádi by umřeli.
Jak rádi by se již neprobudili, protože je tady nic netěší.
A já jsem kejval hlavou, protože na to jsem nemohl nic říct.
Na tohle téma jsem nemohl použít žert.
I přes okolnost, že mě ti lidé vlastně neslyšeli.
Ta jejich slova jsem vytřepal již před další návštěvou, protože něco takového se neroznáší.
Něco takového se nedá roznášet jako dopisy.
Jen jsem snad pomalu začal chápat, že věčnost je nesmysl a nikdo o nic takového nemůže stát.
Není to věc zdravé stravy a podobných nesmyslů.
Toho, co člověk může a nesmí.
Co by měl a co nemá.
V hlavě, či někde tam, se něco přihodí, co přestane fungovat pro pozemskou existenci, a člověk cítí, že už to tady pro něj není.
Jen neví jak se dostat z kola ven.
Hodit si kostkou?
Z kosti své babičky?

Já se fakt snažil něco dozvědět.
Komunikoval jsem s kominíky, co jsou nositeli štěstí.
Smáli se mi.
Nevěděli, co po nich chci.

Jako děti jsme balancovali na jedné koleji či kládě.
Co bylo právě k mání.
Bez potřeby vědomí, zdali to někdy upotřebíme pro život.
Bylo krásné nevědět.

PS.
Viděl jsem smutného psíka smutné paní.
Když ona pije.


12 názorů

Bříza
25. 06. 2020
Dát tip

- připomnělo tématem dvě klasiky:

"přichází otevřít ve spodním prádle mlíkařům a zřízencům pošt

poslat jí voblíct však postrádá náhled - obzvlášť když není už proč ..."

(O. Janota)

"- jaké smutné živobytí vole buď rád cype že jsi ještě dole

přestaň chlastat kuřit a vylívat - kdo se na tebe má shora dívat ?"

(J. Nohavica)

 

- jinak s tou věčnou existencí - že je utrpení - to je první ze čtyř vznešených pravd, na které stojí buddhismus . . . buddhista se nebojí ničeho víc, než reinkarnace a celý život maká na tom, aby se jí vyhnul . . .

 

;)


trojort
25. 06. 2020
Dát tip

...díky...


lastgasp
24. 06. 2020
Dát tip Gora, Alegna

Jak se vysvobodit z marasmu? Kdo by si přál věčnost? Mám svůj čas a odcházím mezi nebeské kominíky. Kdo si sáhne pro štěstí? Bezva.


vesuvanka
24. 06. 2020
Dát tip

Smutné... 


bixley
24. 06. 2020
Dát tip Alegna

Líbí se mi první část. Ano, co mají dělat lidé, které svět netěší a jejich tělo stále žije a srdce tluče. Těch důvodů netěšení může být spousta. 


Kočkodan
24. 06. 2020
Dát tip

 

Urcite o tobe nebudu roznáset pomluvy, ze neumís psát. ;--

 

Také se mi to moc líbí.


Zajíc Březňák
24. 06. 2020
Dát tip Gora

Dost zajímavé čtení a budu se k němu vracet.

Někde jsem četl, že lidské tělo je stavěno tak, aby v ideálních podmínkách vydrželo funkční 120 let. Je zajímavé, že ti úplně nejstarší lidé, co kdy žili, opravdu zemřeli kolem 120. roku života (alespoň podle Guinessovy knihy rekordů). Ten časový údaj "120 let" se vyskytuje i v Bibli. Jak známo, první lidé se podle biblické knihy Genesis dožívali věku až 969 let (Metuzalém, vůbec nejstarší z biblických patriarchů) a umírali "sytí svých dnů." Adam, první člověk, zemřel ve věku 930 let. Pak se prý Bůh na lidi rozhněval a řekl: "Nač se stále budeme obírat člověkem? Ať je jeho dnů sto dvacet let." (citát není doslovný, píšu jej zpaměti) Lidský život obvykle trvá kolem 30 000 dnů, některé jsou lepší, některé by bylo lepší neprožít, ale to víme všichni.

Co se věčnosti týče, tak toužím po věčnosti a zároveň se lekám, co budu celou tu věčnost dělat. Jásání a plesání je fajn, ale časem omrzí.


Tu první část bych dala na dobře viditelné místo. Hodně lidem by pomohlo, kdyby si toto uvědomili.


Gora
24. 06. 2020
Dát tip

Odnáším si pro sebe metaforu o pošťácích + kominíky /máme kominictví:-)/, moc pěkné, troji...

Ta jejich slova jsem vytřepal již před další návštěvou, protože něco takového se neroznáší.Něco takového se nedá roznášet jako dopisy.Jen jsem snad pomalu začal chápat, že věčnost je nesmysl a nikdo o nic takového nemůže stát.Není to věc zdravé stravy a podobných nesmyslů.


je samota a je osamění...jedno si vybírášsám...druhé je, když už těšení není...psi mluví i když jsou němí....*/************


revírník
24. 06. 2020
Dát tip

K tomu nejde nic dodat. Jen pokývat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru