Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Relikty II: Škodovka a Hvězdy

26. 06. 2020
5
11
605
Autor
Solstic

 

Škodovka

Pod štítem s nápisem Prodejce ojetých automobilů vstoupil na plochu otevřenou nebi i korozi. Procházel řadami aut a vdechoval atmosféru opuštěných vozů. Jeho oči přitáhl odlesk slunce ze stříbrné metalízy Superbu. Cenovka ho překvapila mimořádně nízkým číslem. Otevřel dveře na straně řidiče, usadil se v sedadle a vybavil si askezi svého starého Renaultu. Oči mu sjely na přístrojovou desku, sotva padesát tisíc kilometrů.

Pocit pohodlí náhle vystřídal neklid, dokonce závrať. Jeho ruce zmateně opustily volant. Zavřel víčka a nadechl se. Pak se překotně vysoukal z vozu, musel se opřít o karosérii. Když se od ní odpoutal, nesmyslně si otřel dlaně o kalhoty a pomyslel si: Bože, jak jsem to poznal? Dotekem, dechem?

Nic nechápal. Věděl jen, že si právě poseděl se smrtí.

 

Hvězdy

Byli unavení společnou prací na zahradě, když usedli na lavičku. Zvedli oči k obloze, kterou prosakovaly první hvězdy. Znali jen některé z těch mihotavě jasných bodů. Oni však nevnímali tu tmavnoucí báň nad hlavou jako hlubinu nepochopitelného soustrojí. Nebe, to byla jistota. Byla tam jejich víra i hvězda ukrytá v mlhovině vzpomínek.

„Máš mě pořád ráda?“

„A ty mě?“

„Jak dlouho jsme už spolu?“ i on odpověděl otázkou.

„Dost dlouho,“ usmála se.

„Myslíš, byl to osud, že jsme se v životě potkali?“

„Co jiného, ty oslíku,“ vzala ho za ruku, aby před ním opět ukryla chiromantii jejich dlaní.

 

***

 

 


11 názorů

Gora
27. 06. 2020
Dát tip

S tou "naivitou" to mám obdobně:-) - tvůj "oslík" je nezvyklý, o to dojemnější:-). Chiromantii věřím.


Solstic
27. 06. 2020
Dát tip

Ireno, díky za dobrý postřeh /i když já svou naivitou bourám všechny zkušenosti  :) /. Zajímavé je, že kdybych zaměnil osoby dialogu, Tvá připomínka by ztrácela na významu.


Solstic
27. 06. 2020
Dát tip

Díky. Dělám, co můžu. Na delší tratě už nemám dech.  :)


Solstic
27. 06. 2020
Dát tip

Už dopředu Ti dávám tip.  :)


Gora
26. 06. 2020
Dát tip

Obě miniaturky mají něco do sebe. Ten dialog je zpestřením, jen by mi tou "naivitou" seděl spíše k mladým, čerstvě zamilovaným...


stromeček
26. 06. 2020
Dát tip

Literární zkratka je to nejtěžší psaní, ale tady se to fakt povedlo...:-)


Nepovím. Možná to jednou napíši. :-)))


Solstic
26. 06. 2020
Dát tip

Ale? Povídej...  :)


Solstic
26. 06. 2020
Dát tip

Díky za koment. "Dialog je skvělá věc," řekla by asi lež.  :)


Obě mají něco do sebe, ale mně je bližší druhá, protože něco podobného znám. :-)


Obě miniatury nepostrádají pointu, více se mi líbila ta druhá, s dialogem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru