Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kýč_okýnka odstřižena

Výběr: Karpatský knihomoľ
06. 07. 2020
26
37
1400
Autor
lawenderr

jen pokus (druhý) - totálně dokopat rytmus:) a dík ...

 

 

dávno je tenkrát

nevede dál kolej

každýmu ujel

vlak              nebo harmonika

ucpi jí uši

víc už nedovolej

smrt je ta slepá

                             když ví, že se to říká

 

kýče jsou splavné

řeky

kleslých ramen

padáme -   zásah!

i dřív než život tasí

když plujem s někým

ať si

           jen protékáme

ale když sami

smrt jistá

            nebo asi

 


37 názorů

lawenderr
28. 08. 2020
Dát tip

:))) ty mi ty tipy dáváš jen proto, abych i já :D no, trochu to funguje, donutíš mě jít se k tobě podívat a přečíst si ještě jednou pořádně ... liško! :D 


Umbratica
28. 08. 2020
Dát tip

Takovýhle harmonikářsky vázaný verš jsem od tebe ještě nečetla, tip.


cvrcka
19. 07. 2020
Dát tip

Jako uznávám, ze obsahově je Tvoje poezie super experimentální.  A možná je digitální formát na Tebe uzkoprsej. To by mohlo být. 

Ale vše je platné  a hurá courat dal :) !


lawenderr
19. 07. 2020
Dát tip cvrcka

Když to není každýmu ujel vlak  - nebo harmonika:) Vždycky je na tobě, co si vybereš - vlak, nebo harmonika - se vylučuje, když máš harmoniku, tak ti nikdy neujede vlak! Když ti ujede harmonika, je to v pořádku:) jsem tím chtěla říct ... a to je jeden řádek básně a ne úplně celej, zítra ti to třeba povím dál ... jsem tím chtěla říct. Ale vím, jak to myslíš, musím to říkat ještě jinak, fikanějc :) A to je ta dřina. Chůze po lanech, co se houpou a nejsou nikde zavěšený, ale musíš mít pocit jistoty ... a trochu ne:)


lawenderr
19. 07. 2020
Dát tip

Ty jo! :D 

Já asi neumím brát život vážně, a proč taky. Většinou jsme šměšní - lepší než vážní, ti jsou většinou vyděšení:) Ale já se furt na něco vymlouvám a omlouvám si ... kdyby ne, nemohla bych psát. Nejpozdějc druhý den dokážu přečíst, co jsem napsala, a je mi smutno, a tak se směju:)

Jo, jsem stará - ale já byla stará už před čtyřiceti lety, tam se to nějak zaseklo ... :) občas jsem mrtvá :) tam se to zasekne.

Vím, co mi chceš říct, ale neumím se přelézt, je to dřina - chodím se učit techniku i k jiným, i jinam - na něco ještě mé pravé hemisféře chybí svaly, ale pravá to má v pořádku:)

tak dik dik, taky ti něco pod tebe napíšu! :D


cvrcka
19. 07. 2020
Dát tip

Dávno je tenkrát, nevede dál kolej.

Kazdymu ujel vlak - nebo harmonika.

Ucpi ji uši, víc už nedovolej',

smrt je ta slepá, když ví, ze se to říká.

 

Kýče jsou splavne řeky kleslych ramen -

Zbytek už je k pochytani nejlíp tak jak napoprvé. (Tady nahore)

Je to chůze po lanech. 


cvrcka
19. 07. 2020
Dát tip

To zesmesneni /-novani/ jsem myslela tak, ze tím sekanim pořád říkáš "hlavně me neberte vazne".

 

Abys mi rozumela - já miluju klauny. A vím, ze kdo se tváří nejhloupěji někdy bývá nejchytřejší. Často. ("Strakatooou? Nabo bejčka?! )

Ale nedelej si z toho alibi.  Teda jako můžeš! 

Ale fakt si nemysli,  ze to nikdo neprohlidne.  Na to už ses stara :) :D tak a máš to :D 


lawenderr
19. 07. 2020
Dát tip

egile, všechny tipy pod touhle považuju trochu za akt milosrdenství:) Je to spíš jen sbírka tobogánem pospojovných artefaktů, prohlídka -  teď! Ale moc fajn, že to trochu něco čtenáři způsobuje, kromě stavů na kinedryl. A lehké dušnosti:) Či harmoniku jsem taky zvažovala a spoustu jiných spojek, je to sofiina volba - vázaný nebo volný ... já bych chtěla oboje:) Či harmonika by byl úplně jiný film. A tak děkuju, za přivření ucha, oka - v kýči je všechno povoleno! Nebo asi :)


lawenderr
19. 07. 2020
Dát tip

jé, se mi ten text scuknul :/ - ale ty už budeš vědět ... :)


lawenderr
19. 07. 2020
Dát tip

cvrkavá:))) až jsem se lekla, že mě někdo prohlíd! Jo, působí to asi směšně, ale jen proto, že nedokážu ještě pořád písmenkama vyjádřit ty hlavové procesy, procesor zavařen, volnoběh:))

A je to trochu i úlitbou vázanému, že ho mám ráda a že si pomáháme, a trochu útěk, že v tom zajetí úplně nevydržím. A pak se to kucká:) Budu na tebe myslet, až budu příště zavařovat (procesor) a snažit se napsat něco jiného nějak jinak. I proto mám na sebe vždycky vztek, že to nejde. Teda mě ne. Jiní ... jéje:)

Jsem ti to teda neuměle přepsala, co ty na to - trochu mi popraskala vazba, střechy padá, ale zase je víc vidět - že je to naprd. Tos mi chtěla říct? Žertuju, sakrblé :D Jsem ráda, žes napsala, moc. Zavařuju

 

Dávno je tenkrát, nevede dál kolej.

Každýmu ujel vlak. Vlak nebo harmonika?

Harmonika - ucpi jí uši! Víc už nedovolej.

Smrt je ta slepá. Když ví, že se to říká.

 

Kýče jsou splavné, řeky. Řeky kleslých ramen -

padáme: Zásah! i dřív než život tasí,

když plujem. Když plujem s někým, ať si.

Ať si jen protékáme, ale když sami ...

Ale když sami, smrt jistá. Nebo asi.

          

a má tu i bonus, autor promine ... jestli ne smažu :)

BylaJe zdemám jiMám všechnostezku studnu džbánA pořád stejně daleko že na krok přesněbosky stezkouvychází ránona synkopyA pořád stejně bosky stezkousynků kopysynků kopyA vlasydrží dávnej tvarkdyž omývám sisloupek hrdla ...               

 

  a je to i dál, krásně, jen jsem nechtěla celou, ať si tě hledaj ... :D

 

dííííííííííííííík


egil
18. 07. 2020
Dát tip

"nebo asi" je takové dobře rytmicky odseklé a zavěšené do nejista. Což je v pořádku, nebo

asi

- "či harmonika" by neznělo dobře, i když by naplňovalo metrickou normu. Ale kdo stojí o normované čičiči. 


cvrcka
18. 07. 2020
Dát tip

Víš co si myslím? Ze bys klidně mohla přestat zesměšňovat sama sebe a postavit ty textiky uplne normalne do strof.

Tvoje členění na verše a odsekavani me vždycky spolehlivě zakucka  a třeba tady me to vylozene stve.

Myslím, ze nejsme úplně hloupí a pauza ve cteni by šla naznačit i třeba čárkou anebo klidně ty pauzy nechat na ctenarovi. Myslím, ze tvoje myšlenkový pochody uz opravdu unesou řádky delší než na pět slabik. 

Sakrble! :D 


lawenderr
16. 07. 2020
Dát tip

Entopko:) není to až tak zas úplně marnost ... okýnka ač odstřižena zůstávají:) Měla to být taková pocta - kýči, co je zasnoubený s uměním ... děti ujdou :) Když já se fakt neumím poeticky vyžvejknout, a možná že jsem v téhle vlastně ani nechtěla být srozumitelná, jen sama pro sebe si tu mumlám a usmívám se, že trochu líto

Štírko, mi šlo o tenkrát, tenkrát je pořád, dokud jsou okýnka a hlava, co je pamatuje.

Psát bude vždycky o čem, otázkou je, jestli tu bude někdo, kdo to svede nebo aspoň bude vědět, co to psaní bylo:))

díky oběma za nákuk a zamyšlenku


Štírka
16. 07. 2020
Dát tip

až bude dávno dnes, tak už nebude o čem psát...


Entropia
15. 07. 2020
Dát tip

Když plujem s někým... kdyby v tom nebylo to odlehčení a hravost, řekla bych, že mi to připomíná Koheleta - marnost nad marnost, no proč ne, naskakuje mi nad tím takový ten smutný úsměv pierota:)


lawenderr
09. 07. 2020
Dát tip

dík dík :) prima je prima


Zbora
08. 07. 2020
Dát tip

:) prima


lawenderr
08. 07. 2020
Dát tip

... tohle bych snad jen podepsala:) ovšem jen do dalšího průšvihu, nebaví mě, jak mě život (tábor) vychovává :)...  jako malá! :D


Lnice
08. 07. 2020
Dát tip lawenderr

jí tábory milovala, teď tam jezdí všech mých pět dětí a taky je milují...život je krásný :-)


lawenderr
08. 07. 2020
Dát tip Silene

momentálně mě nejvíc baví to mezi narozením a smrtí:)) smrt je, jako když si pro někoho na tábor přijeli dřív rodiče ... bylo ti po něm smutno a trochus záviděla, ale pokud byl tábor dobrej, tak moc ne :D Musíš si udělat dobrej tábor a být smutná jen o poledním klidu :) ... přepsala jsem trochu vzpomínkově, že jsem tábory měla ráda ...:) a trochu ne, Phil

sil:)) jo, já jsem jedna velká atrakce a na konci rozbité koleno a zkaženej žaludek - jsi v každém komentu trošku nová:) a trošku si sil ... :) dobrou :))

 


Silene
07. 07. 2020
Dát tip

A mám dnes fakt dost, dyk jsem teď ten tobogán opsala od tebe, a hele, ani o tom nevím...

Tak jdu promítat do chr a ráno jako nová! Neslibuji.


Silene
07. 07. 2020
Dát tip

law, jsem se nebála možného kýče, kdeže, zrovna já, eeehm-

jsem neuměle vyjádřila, jakým mentálním tobogánem jsem se ráčila sklouznout :)

a že jednou nestačilo


Philogyny
07. 07. 2020
Dát tip

Hodně dobrý kousek. Malá poklona...  

V každém z nás je od narození vlastní smrt. Bojujem s ní, proklínáme a pak zas ne...víme...   :)


lawenderr
07. 07. 2020
Dát tip

Sil:))) klíďo poď dál - to není doopravdy, jen kašírovaný kýč -  lepší než doopravdy:) Jsou to jen seřazené pocity, myšlenkový tobogán - chtěla jsem se trochu povozit, než bude úplně minulost ... se posaď, kolu? popkorn? :D

Sabathk:) to oni vždycky umí, všechno to naservírují a divák jen jede lajnu - na konci aaach a deš dál :) jsem ráda, jestli tě ta kýčovitost neulepila

 


hezky mnou protekla.....*/**


Silene
07. 07. 2020
Dát tip

Si připadám jak v té filmové scéně z Harryho Pottera, když pokojská čarodějka zaklepe na dveře hostinského pokoje, ty se otevřou a ji ovane mocný fén. 

"Tak já přijdu jindy..."


lawenderr
07. 07. 2020
Dát tip Gora

Ellisee, a to máš pravdu, v kýči se semtam nějaká nesrovnalost snese - v rámci dokonalého obrazu ... :D

Moľko, ty nejsi dement:))) šiš, píšeš moc hezky - jen máš divné kamarádky ... :D (to máš z těch lidí, s kterýma se stýkáš...  ! :)

Goro, jo, to už jsem jela asi třetí kýčovej film (já je prostě miluju!) psaní šlo úplně samo - je to vidět:D


Gora
07. 07. 2020
Dát tip

Anebo já :-)

Od pokusu č. 1 jsi pěkně rozkošatěla /tedy svoji báseň,law/ a splavila kýče... 


Zvláštna prosba. Ale ak má drncák s formou naprd šancu dostať výber, tak od redaktorského dementa ako som ja.


Ellisee
07. 07. 2020
Dát tip

takováhle věc bez drncnáklů by nebylo to pravé ořechové - zaplaťpánbú za ně :-)


lawenderr
07. 07. 2020
Dát tip

Mol´ko, jsi fakt moc milý - ale tohle si výběr nezasloužííííí - je to samý drncák! Takhle si bude myslet náhodný procházející, že takoví poetičtí dementi, jako já, jsou tu všichni :D ... děkuju moc, ale ještě rozmysli ... radost jsi mi udělal už komentem. Možná, že tahle je příjemně obrázková, ale formu má naprd :/ moľko!

Kočko, jinej pokus nebude - protože už to hůř nejde:)) ve volné chvíli se podívám, čím mě chceš urazit - (nevím, co točil Mach v sedmdesátém roce:) až teprv pak se na tebe usměju nebo zamračim

Lnice, že jo, viď? :)))


Lnice
07. 07. 2020
Dát tip

:)


Kočkodan
06. 07. 2020
Dát tip

Snad zůstane počet pokusů jednociferný. Jinak bych totiž nemohl zaručit, že mi nezačnou protékat nervy a nezachovám se tak, jak říká název filmu Josefa Macha z roku 1970. ;-) (emotikon věru celkem zbytečně připojený, ten si můžeš domýšlet automaticky)


lawenderr
06. 07. 2020
Dát tip

Poslední dobou fakt nevím, jestli mám jásat nebo brečet ;D - ale poděkovat zvládnu:) že děkuju, mol'ko


Oceňujem to totálne dokopanie ;-)


lawenderr
06. 07. 2020
Dát tip

:))) uááá - skvělý koment :D


guy
06. 07. 2020
Dát tip

Podle mě naprosto platný pokus ..


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru