Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Miluji sny

09. 07. 2020
17
22
945

 

,,To je dobře, že jsi tady," vítá mne v neděli babička a táhne mě do kuchyně. Krásně tu voní kuřátko s nádivkou.

,,Copak se děje?" Začínám zkoumat terén, protože je nějak nervózní.

,,Musím ti něco říct, ale asi až po obědě," napíná mě jak kšandy, ale musím vydržet. Nic se nesmí uspěchat.

,,Tak si představ, že jsem si šla ve čtvrtek po obědě lehnout a najednou se probudím a v chodbě stojí          velký chlap." Civím na ní s pusou dokořán a nevím, co si myslet.

,,Snad si nezapomněla zamknout, proboha!"

,,Ne, poslouchej dál!" Vlohy pro dramatičnost babičce nemohu upřít.

,,Měl takové kostkované tříčtvrteční kalhoty, ty kostky byly zelené, a tričko s nějakým malým nápisem, a      vypadal jak Jarda Kaňovský za mlada. Taky měl takové tmavé vlnité vlasy." Popis pachatele bychom už měli.

,,Tak jsem si sedla na válendě a povídám mu:

  ,Tady nemáte co dělat, tady já spím!'

  On se na mne otočil a povídá:  ,Do prdele!!!'" Tady se babička musela napít a já také.

,,A co bylo dál?"

,,Napadlo mě, že když budu furt dělat, že se mi to zdá, tak mě nezabije." Statečná babička vymyslela úžasnou lest.

,,Říkám nahlas:  ,Já pořád spím a něco se mi zdá, já spím a všechno je jen sen.'

  Pak jsem si zase lehla a dělala, že spím." Tak tomu říkám pořádný nářez.

,,A co udělal on?"

,,Ještě jednou řekl:  ,Do prdele' a odešel chodbou pryč. Já ještě chvíli ležela. Pak jsem vstala a šla                  zkontrolovat okna a dveře a sklep a dílnu a půdu......... ."

,,A co jsi zjistila?"

,,Všude bylo zamčeno zevnitř a okna byla také zavřená."

,,Když ses na něj dívala, viděla si všechny ty detaily úplně ostře?"

,,Představ si, že naprosto jasně." Potvrdila babička to, co jsem si myslela.

,,Tak to byl jen bdělý sen.  Jako posledně, jak si slyšela tu velikou ránu a nikde nic nebouchlo," oddechla jsem si a spadl mi ze srdce snad celý kamenolom.

,,To je prostě tím, že jsme vnímavější na takové jevy," uklidnila jsem ji i sebe.

,,A chceš taky slyšet něco veselého?" Nabídnu rozptýlení zase já.

,,Tuhle se mi zdálo, že musím někam prolézt po kolenou, aby mě v tom snu nikdo neviděl. A co si myslíš,    že jsem dělala, když jsem se probudila?!!! Lezla jsem po kolenou po posteli!! Tak buď ráda, že na to          nejsi sama." Zakončila jsem se smíchem vyprávění.

Ono to v skutečnosti zase tak veselé není, ale žít se s tím dá. Jen by to nemuselo být moc často.

Vzala jsem ji kolem ramen a šly jsme si sednout na zahradní houpačku.

Dokud se tomu dokážeme zasmát, je to v pohodě.

 

 


22 názorů

Ten finální postřeh je správný. Píši to skoro tak, jak to je. Babička je stará a lepší to nebude. A až to nebude ani trochu veselé, přestanu o ní psát.


Lakrov
01. 09. 2020
Dát tip
Dočteno souvisle do konce (i když to "voňavé kuřátko" v úvodu mě málem odradilo). Zaujalo mě to námětem, místy jt to úsměvné a po dočtení si říkám, že se z toho námětu dalo "vytěžit" víc, jenže ono je to možná napsané podle "skutečné události (snu)", a tak se s tím nedalo nic dělat...

O svých snech, Arwen, raději nepíši, to je kapitola sama pro sebe. :-)))


Já ve snech často létám, takže jen čekám, kdy se probudím dole pod oknem :-)

Návštěvním mohl být i z Ostravy, ale ta slovní zásoba tomu neodpovídá ;-)

Příjemné vypravování, ale chápu ten spadnutý kamenolom.


Tak to muselo být moc pěkné, Renato. :-)))


bixley
15. 07. 2020
Dát tip

Jo, sny. Můj otec nám je vyprávěl místo pohádek...


Evženie Brambůrková
11. 07. 2020
Dát tip blacksabbath

Jasně, už vidím babi v hlavní roli :-)))


vy dvě mě fakt nenudíte....teď ještě jste přeřadily na horor......a k tomu ten tvůj um vyprávěcí.....nabídněte jako scénář......*/****


Díky, trojorte, zaměřím se na to vytěžit ještě víc. Bude to fuška, ale já to dokážu!


trojort
10. 07. 2020
Dát tip

...jo žít se s tím dá...a možná i víc...


To ona umí. Je to rozený dramatik, Irenko.


Gora
09. 07. 2020
Dát tip

Úvod babiččina vyprávění by mě taky vyděsil:-((


To buď rád, Čudlo. 


Děkuji, Benetko.


Čudla
09. 07. 2020
Dát tip

Ještě že si sny nepamatuji. /*


Benetka
09. 07. 2020
Dát tip

Milé vyprávění... ;)


Ne, Luboši, to byl bodrý Moravák a tátův kamarád od vojáků.


Kočkodan
09. 07. 2020
Dát tip

Z toho dvojníka pana Kaňovského (jedna z babiččiných dřívějších mnoha lásek?) by byl dobrý Písmák – umí skvěle pracovat s jazykem a má velmi bohatou slovní zásobu.


Jasně, to je asi všude stejné. Díky, Philogyny.


Philogyny
09. 07. 2020
Dát tip

Dokud voní kuře s nádivkou, tak je všechno v pořádku. U nás rvačka hlavně o nádivku kolem kuřete...  :)

 


Ona říká, že je celá po mně. To je hodně statečná :-))))


Alegna
09. 07. 2020
Dát tip Gora

Hororové vyprávění, zdá se, že se obejdete bez filmového průmyslu a babička je opravdu srdnatá :)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru