Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

exkurze V (opět na poušti)

09. 07. 2020
14
9
486
Autor
Luzz

 

už nevíš

co je skutečnost a co se ti jen zdálo

 

proto se vracíš na své pouště

protože poušť je čistá

nekomplikovaná

bez nánosů vegetace

bez nánosů života

 

poušť je bezdeší

vše co bylo uvnitř se dostává ven -

rozpustíš se do času

vytvoříš tenkou vrstvu pouštního laku

na zřetelných hranách

 

 

i přesto hledáš hladinu/zrcadlo

 

fata morgána

 

 

poušť začíná v tobě

a končí ve mně

 

 


9 názorů

a2a2a
24. 07. 2020
Dát tip

Už jen chválím.


vesuvanka
10. 07. 2020
Dát tip

Luzz, díky, tak to mě těší :-))). Tvoje básně mě oslovují, nacházím v nich něco, co máme společného.


Luzz
10. 07. 2020
Dát tip

vesuvanko, díky, piš, co uznáš za vhodné... (taky tím žiju)

law, ď

m, tady je to spíš záměrný bezdeší (v bdělém stavu), ne ve spánku. ovšem tvoje představa/interpretace (hlavně ten poškozenej mozek) dává textu další rozměr! ale jako pokud ji považuješ za chybnou, tak ti to vyvracet nebudu.

 


vesuvanka
10. 07. 2020
Dát tip

Pěkná báseň, TIP.  Jenom já mám ten problém, že metafory z přírody převádím do reálu, tedy zpět do přírody - zde si představím konkrétní poušť " bez nánosu vegetace, bez nánosu života".  Ano, poušť je bez vegetace a života, ale jen zdánlivě. Někdy totiž, i když jen vzácně, i na poušti zaprší, a pak se nestačíme divit okamžité proměně písčitých plání v nádherné barevné koberce květů. Tisíce, možná miliony semínek různých rostlin čekají hluboko v zemi na svůj čas. (Poušť Atacama rozkvetla koncem srpna 2017.)

Vím, že to s básní nesouvisí, promiň, ale já jsem to potřebovala napsat, protože tím tak trochu žiji.


lawenderr
10. 07. 2020
Dát tip

jdu najít poušť :)


Luzz
10. 07. 2020
Dát tip

neznámená anebo o tom nevím. bezdeší je tu prostě jako pauza mezi výdechem a nádechem. vše, co bylo uvnitř, se dostává ven.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru