Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fénixovy slzy

Výběr: atkij, Gora, Karpatský knihomoľ
11. 07. 2020
38
41
3007
Autor
agáta5

Nejsou čáry jako čáry    -          krákoroviny

Čarodějky na dvorku

rozebraly motorku

v kolobrndu zakletou.

Levanduli zapletou

do textů a homolí,

nebudou prý všechno lít

do sirupů, do mýdel

s recepturou povídek...

O duševním vlastnictví

atlas, hlas, klas, vlas, nic víc ---

zdálo by se častokrát.

Že si stihly s mátou hrát,

na holky či babičky,

když tam zkusmo z lavičky,

z oranžové glazury

mandalové ažury

vykouzlily dvouručně.

Knižní komín z mouru čnět

v čarách pro písmácký svět!

(Vyvěštím i bez výzvěd.)

 

silene - čarodějnice I.třídy

Mám ji. Sleduju paličkové nehty s roztřepenými okraji. Trochu uždíbnu z těla a vyplivnu do trávníku záděr. Úplně cítím, jak ho zavětří mravenci a začne invaze. Mám je ráda. To jejich věčné shánění potravy, přenášení vajíček… i to jejich šimrání na holeni. Taky jsem byla taková. Mravenčí máma. Teď už ne. Teď jen sleduju paličkové nehty s roztřepenými okraji a krmím mravence svým tělem.

Kdybych ji neměla, určitě bych se stala slavnou keramičkou. Kecám. Pořád a docela mi to jde. Mohla jsem být taky spisovatelka, ale na to nemám koule. Vlastně teď zrovna tady sedím a chci psát o ní. Jen mi do toho skáčou pořád kraviny. Děti spí a to je balzám, protože včera jsem musela vytáhnout největší vařečku a trošku je srovnat. Ještě, že nejsme ve Švédsku, už by tady byli. Čekám  až se vzbudí a vlezu jim do jejich malých prdelek. Miláčkové moji. Snad mi odpustí.

Zase mi praskla žilka na dlani. Pálí to jako čert a to jsem jen vzala za kliku. Asi je začarovaná. Bartoška přestal kouřit, čtu na seznamu. Fakt to dokázal? Hrdina!

Ale zpátky k ní. Nebojím se. Zase už kecám. Je tady. Hnusný, vyklepaný zloděj plánů. Nechala jsem se okrást jako malá holka. Moje chyba. Beru do ruky lahev s glazurou. Posiluju ruce. Nejraději mám oranžovou, na barvě totiž záleží, Jednou rukou cvičím, druhou vyťukávám písmena. Ano, vypadám jako debil. Fénix zabírá.

Zlaté mléko. Sbírám zaručené recepty na zdraví. Kurkuma – zázrak přírody. Jen tam nepíšou, jak to vypít, aby se člověk nezblil. Na mogul jsem si zvykla. Nějak mi přijde ta černá přívětivější. Fénix, co vzlétl z popela. Naděje obléknutá do černé. Paradox, protože černej je pryč pět dnů. Nejdřív jsem si myslela, že šel za kočkama, ale pět dnů? Rekord záletného kočičáka, a aby toho nebylo málo, přišlo k nám kotě – černé. Co mi tím říká osud?

Háčkuju oduševnělá kolečka. Vůbec netuším proč. Sakra, mám ji!  Rozpohybovat se, je čím dál těžší. Civím na růžovou mandalu.

„Babi, nauč mě háčkovat.“

Lucie blije. Nepila kurkumu, ale sladké martýny a po litrech. Žlučník pláče. Já taky, budu hlídat šestý den. Sedmý prospím s bohem. Ať si mě taky užije, stvořitel jeden.

„Babi, to očko je malé.“  Objímám dětské ruce.

A taky srdce.

Mám ji. Je jako lítostivé dítě. Tisíc fňuků, tisíc vzdechů... smích. Prdýlková vařečka, se kterou míchám kuře na paprice. Ještě trochu soli. Mlasknu. Fénix je dar mého boha. Daruju mu za to sebe?

„Babi, přidej mi knedlík.“

 

 

 

 

 


41 názorů

agáta5
21. 07. 2020
Dát tip

an- te\´d zkouším kurkumu, lžičku denně a fénixovy slzy - je mi fajn, uvdíme časem... třeba vyzkouším ještě. děkuju :)

 

janry, Petře - těší mě, že mě čtete - snad kniha vyjde - je spíš pro mý vnuky, ale určitě tam najdete i jiné věci... :))) píšu jim to až budou větší, takže žádná dětská kniha určitě nee  :) 


Petr333
20. 07. 2020
Dát tip

Chodím sem pomálu, a když, tak za začasté do Tvýho šuplíčku. Ohřát se u laskavýho ohýnku z tvých slov. A pokud vydáš knihu dej vědět. Drž se a bojuj i přes fénixovy slzy.

 

 

 


Janry
19. 07. 2020
Dát tip

rád čítam slová Agáty zaujmú prekvapia 


Entropia
15. 07. 2020
Dát tip

Jestli můžu nevyžádanou radu, doporučuje se kromě kurkuminu (čistého) i betaglukan, ale asi neužívat obojí najednou, neví se, jestli se to nebije... Tolik moje vygůglené informace, řešíme v rodině něco podobného... Tak se drž


agáta5
15. 07. 2020
Dát tip

zboro? protřepat, nemíchat? ale to zůstává na povrchu... nějak si s tím nevím rady... našla jsem způsob jak to strávit - nutridrink - jahodový - to se dá - trochu nutri, půl lžičky kurkumy, promíchám a šup ho tam... ještě mlíkem trochu hrnek umyju a šup tam s tím... to by taky šlo, ne? 

díky za rady... to by v tom byl čert, kdyby to nezabralo :) 

lnice, dám vědět, už dělám pozdní sběr :)) 

gabi, je naše společná, ju? :) díky


Lnice
15. 07. 2020
Dát tip

brzy se uzdrav!  a na knihu se moc těším :-)


Zbora
14. 07. 2020
Dát tip

Kurkuma? Protřepat, nemíchat!


vidím aj počujem tam kúsok môjho smiechu, je mu cťou byť súčasťou tvojho textu


agáta5
13. 07. 2020
Dát tip gabi tá istá, aleš-novák

pročítám vaše komentáře a těším se z nich... děkuju, ani netušíte jakou mi děláte radost :)   dík i za výběry 

gabi - smich z tvého komentáře jsem dala do textu - nějak mi tam sedí jako prdelka na nočníčku - který už mimochodem dávno nepotřebujeme :)


Fakt MIMOriadne. Akoby povyberané hrozienka z koláča.


Markel
13. 07. 2020
Dát tip

*


guy
12. 07. 2020
Dát tip

..


lastgasp
12. 07. 2020
Dát tip

Jsem rád, že jsi tu s náma. Až budeš přidávat knedlík, tak se přidám. Bezva.


64T.B.S.
12. 07. 2020
Dát tip agáta5

Nemohla jsem se odtrhnout od čtení, je v tom obrovská síla, která vtahuje , ten začátek s těmi mravenci, mně připoutal

Přeju ještě hodně dalsích spokojených let


lawenderr
12. 07. 2020
Dát tip agáta5

vydej, chci tě mít pod hlavou na dobrý spaní, líp se mi večer čte z papíru a v lampovém světle:) 

 

peace and law

Pees: kurkumu musíš s pepřem - líp funguje u líp chutná


blacksabbath
12. 07. 2020
Dát tip gabi tá istá

....já už čtu po několikáté.....uf a wow.......přeji ti...ještě pořádnou náruč šťatných chvil...........*/************************************************


vesuvanka
12. 07. 2020
Dát tip

Držím palce, aby kurkuma pomohla, TIP


atkij
12. 07. 2020
Dát tip gabi tá istá, Gora

Ty máš v textech pozastrkované těžko popsatelné ingredience. Kouzelnice slova, co čaruje, varuje, daruje...je...moc bezva. 


Silene
12. 07. 2020
Dát tip atkij, lawenderr

agátko, posílám místo seriózní odpovědi další krákorovinu, začátek je zcizen z písničky... Drž se, dušičko.

Nejsou čáry jako čáry

Čarodějky na dvorku

rozebraly motorku

v kolobrndu zakletou.

Levanduli zapletou

do textů a homolí,

nebudou prý všechno lít

do sirupů, do mýdel

s recepturou povídek...

O duševním vlastnictví

atlas, hlas, klas, vlas, nic víc ---

zdálo by se častokrát.

Že si stihly s mátou hrát,

na holky či babičky,

když tam zkusmo z lavičky,

z oranžové glazury

mandalové ažury

vykouzlily dvouručně.

Knižní komín z mouru čnět

v čarách pro písmácký svět!

(Vyvěštím i bez výzvěd.)


8hanka
12. 07. 2020
Dát tip Silene

pridávam sa k Marcelke, drž sa a teš  zo všetkého, čo máš okolo seba, čoho si súčasťou...

 


Marcela.K.
12. 07. 2020
Dát tip 8hanka, Petr333, agáta5

Holčičko, na to jsem příliš obeznalá... víš, ta mrcha má spoustu podob a je do mého života příliš vpletená, proto mě každá taková další zpráva dostane. Ach jo. Už to bude tři roky, co jsem měla osobně "tu čest". Jo i nemoc patří k životu. člověk si pak lépe srovná to podstatné v hlavě. Co přát? Drž se, má milá. 


agáta5
12. 07. 2020
Dát tip lawenderr, Petr333

všem moc děkuju za čtení :) 

Marcelko, nebuď, jo? :)

jupíííl, law plete law :)))

stargazere, to je otázka - no přece ta mrcha ze všech největší - nenažraná

silen, jo slavná :)) hehe, včera jsme tady seděli s druhou čarodějnicí a mám jasno, vydám knihu... sakra! už je to venku :))

jsem ráda, že tu se mnou pobýváte, lidičky...


Stargazer
12. 07. 2020
Dát tip

Povedené vyprávení v symbolech. Jen co že to má ta hrdinka za nemoc?


Philogyny
11. 07. 2020
Dát tip

Mi to dělá taky, na té dlani.  Jenom na levé. Teď bych s ní měla jít na operaci, ale nechce se mi. Kurkumu dávám do polévky z hokaida nebo máslové dýně.  :) 


lawenderr
11. 07. 2020
Dát tip

jsem už skoro na cestě - jen se musím vykopnout ze dveří doupěte, abych se odlepila od home officu:))) ale přijedu, fakt!:) čéďo péďo - umotala jsem jednu homoli, bez tebe to není ono - stejně jako s tebou to jen vonělo :)


Marcela.K.
11. 07. 2020
Dát tip

Fénixovy slzy, kurkuma... a hlavně ty prsty. Na to bych nemusela být zdravotní sestra, abych to uměla sečíst. Je mi smutno, agátko.


Silene
11. 07. 2020
Dát tip Kočkodan, atkij, Gora, lastgasp

agátko, ty jsi naše slavná spisovatelka. S homolemi. To je víc než koule.

Dávkuj, jak nejlépe dovedeš...


Jako u nás. A taky budeme mít kuře na paprice. A tu vařečku bych na ně taky občas vzala. :-)))


gabi tá istá
11. 07. 2020
Dát tip Silene, atkij

ach, agátka, takú tieseň cítim, ale nebudeme plakať...tisíc fňukú, tisíc vzdechů a smiech, ešte stále smiech... a nie cez slzy *


K3
11. 07. 2020
Dát tip

agáta5-jen tak MIMO chodem, osvěžující čtení.


agáta5
11. 07. 2020
Dát tip lawenderr

law... ach.. že díky a tak všechno... už mám asi sto homolí, levandule ubývá, penízků přibývá :)  Raduš a Lucí prodávají jako o život - levandulový medík, sirupy... voníííííí to tu jako blázen všude :) a ty nikde!!


lawenderr
11. 07. 2020
Dát tip agáta5

požadovanýzáznamnenalezen píše, že si ji můžeš i zamilovat - geniální myšlenka, mimochodem - je to cesta, hodně křivá - ale nejdeš po ní sama

:) superpsaní - agáta se vrátila ...! 

a teď jim zas zalez do jejich malejch prdýlek ... ! :D mám tě ráda, tvoje psaní

 

 


agáta5
11. 07. 2020
Dát tip

andělko, máš pravdu, je to síla :)

alegno, už je cejtím za patama :))))


agáta5
11. 07. 2020
Dát tip

Kočko, ty mě umíš rozesmát. Dám se tedy na kočkoslzy :)))) 


Kočkodan
11. 07. 2020
Dát tip

Z celočtenářského hlediska možná jo, ale málem z toho byly Kočkodanovy slzy za zabitý komentář. Popel na hlavu si však sypat nemusíš, nevytahuji na tebe ani tu nejmenší vařečku. ;-)


Alegna
11. 07. 2020
Dát tip gabi tá istá

asi jsem při čtení spolkla slova, někde tam uvnitř jsou a jdou za tebeou*****


Andělka1
11. 07. 2020
Dát tip

Zžilas jsem je při Umírání. Velmi velmi účinné, kam se hrabe morfin...


Andělka1
11. 07. 2020
Dát tip

wow.


agáta5
11. 07. 2020
Dát tip

ahoj klucí... upravila jsem název, je to takhle lepší :)  si myslím  (viz wiki)


Kočkodan
11. 07. 2020
Dát tip Gora, Alegna

Máme ji – agátu, agu, aguš, gaťku, prostě Janu. A to není k blití… (oranžový smajlík)


To je hustý jak ta papriková omáčka kuřecí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru