Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je mi jich líto

Výběr: atkij
13. 07. 2020
23
21
1136
Autor
PavelK

Ze všech půllitrů, ve všech hospodách
uletěla pěna

teď si ty chuchvalce
sedí na atmosféře
jako kvočny na vejcích

a mě je tolik líto všech pijáků

maj po radosti
a já mám radosti plnou oblohu


21 názorů

PavelK
27. 09. 2021
Dát tip

Markel: jedině s pěnou.

Dík.


Markel
27. 09. 2021
Dát tip

jo, dobrýýýý :-)) * pivo mám ráda, ale s pěnou :-))


PavelK
17. 09. 2021
Dát tip

Jo něco na tom bude. Lidstvo přichází na svět, aby ten svět vypilo, asi to je smysl života, ten cíl.

Dík.


Charybdis
17. 09. 2021
Dát tip

na časové ose

přibyla dvě ikska

stejní a přec jiní

popíjejí v krčmě

jahodový Watson

a jeho přítel Holmes


Zbora
04. 08. 2020
Dát tip

Všechny Tvé texty jsou vesměs příjemně pozitivní s milou dávkou humoru. To vůbec není málo. 


Hamar
02. 08. 2020
Dát tip

Hrůzostrašné, teda to s tím pivem! :-) Jinak pěkné!


Pěna z piva je v nebesích a my pivaři slzíme,  až začne pršet, budou to hektolitrů patoků a my budeme opět slzet. Jo jo máš T. 


hravé, nápadité, líbí se mi i to, že má báseň jakési vyústění, tedy závěr


Benetka
22. 07. 2020
Dát tip

...áha! Tak teď už konečně wim kam mi vždycky ta pěna z píva tak rychle zmizí...! :)


atkij
22. 07. 2020
Dát tip Gora

Tvůj text si řadím do  kategorie poetistická báseň. Nezval a mnozí jiní by z Tebe měli radost:)

Proč ne?


PavelK
21. 07. 2020
Dát tip Gora, Benetka

Díky za reakci. Obsahem básně je radost se života. Taková ta radost, kdy někoho škádlíš, přeháníš a on (čtenář) ví že to nemyslíš vážně, doslovně to nebere, takže solidárnost je blbost. Jinak s tím, že jsem nevyužil víc nápadu máš možná pravdu, ale mám své meze (a mám rád krátké básně). Jak říkával folkový textař Jirka moravský Brabec: nikdo nenabere víc než jakou má lžíci. S dvakrát vyslovenou radostí v závěru mám i já problém, to jsem měl nechat ještě dozrát.

Děkuji moc za konstruktivní kritiku.


a2a2a
21. 07. 2020
Dát tip Gora, PavelK

Milá drobnost. Snad bych vypustil poslední sloku, jednak se v ní opakuje dvakrát radost, což poezii většinou nesvědčí, jednak opakuješ, co jsi napsal předtím, a sice, že je ti líto všech pijáků a z toho plyne, že jistě mají po radosti. Ten vstup, nápad s ulítlou pěnou je sám o sobě bezvadný, ale příliš jsi ho dál nevyužil. A potom, jako pivař bys měl být solidární a neradovat se z neštěstí jiných, leda, a to může být klidně pointa, že se snažíš přesvědčit, že alkohol (pivo jako chléb?) neprospívá. Ale milý, hravý text.


PavelK
15. 07. 2020
Dát tip

Děkuji všem za komentáře a za tipování. A taky děkuji za hezké přivítání.


O.Pasir
14. 07. 2020
Dát tip

Šikovný nápad, pěkně napsané - tip


Kočkodan
14. 07. 2020
Dát tip

 

Já u tvého dílka také nepením. ;-) Interesantní.

 


Indianska
14. 07. 2020
Dát tip

Pijáci spí na nebesích, se ví přec! Najs :)


představuju si ty zaskočený pijáky :-)


MilanH
13. 07. 2020
Dát tip

:o)


vesuvanka
13. 07. 2020
Dát tip Entropia

Zajímavý nápad, živě si takovou oblohu představuji :-))), TIP

Vítej na Písmáku!

 


Alegna
13. 07. 2020
Dát tip

:) nápadité*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru